smilefjes Skrevet 5. mai 2008 #461 Del Skrevet 5. mai 2008 Så bra at formen er stigende, Concertina! Og den ferien deres høres jo helt vidunderlig ut!!! (missunnelig ) Håper helgen har vært fin og at du får en super gravid-uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #462 Del Skrevet 5. mai 2008 Da var man hjemme igjen! Har hatt en superkoselig helg, truffet masse gode venner, hele familien og bare kost oss! Litt kjedelig å kjøre både oppover og nedover, men vi får nå i hvertfall skravla sammen Fikk fortalt vennene våre den gode nyheten, og det var endel som ble overrasket ja! Morsomt! Vi var på middag/fest hos noen venner på torsdag: Et vennepar av oss skal ha smått de og, kompisen min fortalte da "du, vi skal ha baby" - hvorpå jeg bare måtte svare: "det skal vi og" Veldig morsomt! Jeg visste jo at de skulle ha, var noen som hintet litt og jeg visste de prøvde så jeg la to og to tilsammen De brukte ganske mye lengere tid enn oss på å klaffe, de prøvde i et år før det klaffet, inkl en SA... Så jeg kjenner vi har vært heldig! Ble mye babyprat ja! Så nå har jeg henne på msn (han er en gammel kompis av meg), så det blir sikkert ikke mindre babyprat mellom oss framover! Skal på ferie sammen med de i august så vi kommer nok til å henge litt sammen da ja! Fikk fortalt de kommende oldeforeldre også - men reaksjonen ble ikke helt som jeg hadde håpet... De reagerte liksom ikke så mye... her har de mast om oldebarn i flere år også ble det liksom ikke så mye mer enn et "gratulere"... Ble litt irritert kjente jeg men... Men vi traff de igjen dagen derpå i bursdagen til bestemor, og da visste alle som var på invitert den gode nyheten, og bestefaren min var veldig påpasselig at jeg ikke måtte overanstrenge meg, så jeg tror nok bare at de ble litt vel overrasket Mamma har forresten begynt å strikke! Et lys olivengrønt sett som passer rundt 3 måneders alderen... Veldig pent, og nøytral farge, men det er vel egentlig litt jentete med hullstrikk og diverse Menmen, blir det en gutt så går det nok greit likevel Pappa mener det er en gutt - og foreslo navnet "Jim Ronny" Og da mamma hørte han mente det var en gutt så ble hun skråsikker om at det er ei jente - pappa har nemlig ALLTID feil! Han har tippet feil på alle sine egne barn og alle andres han har tippet Blir visst to strikkesett - det grønne og et bittelite hentesett i hvitt Hun holder nå på... skal visst begynne på dåpskjolen når hun er ferdig med det første settet, jeg skal visst få være med å ta ut mønster etc. Synes nå egentlig det kan være hennes jobb - det er jo ikke bare mine barn som skal døpes i den kjolen uansett, den skal jo være til alle hennes barnebarn og forhåpentligvis også til oldebarn Var forresten på loftet og hentet ned noen barneklær - så nå har jeg en pose med babyklær ++ stående. Endel kjoler, bunader etc... Tok med meg det som var interessant, inkl hentesettet mitt som mamma strikket til meg... Hun var bra sikker på at hun skulle få jente - det er hvitt med rosa&lilla mønster Kommer nok ikke nødvendigvis til å bruke det, men det er jo mitt! Jeg har forresten fått fødeplass på Ahus og har ordinær UL 30. juni, var en grei post å komme hjem til Jeg er vel 19+3 når jeg har UL. Skal på UL på onsdag og... bare for min egen del - jeg bekymrer meg litt, hvertfall nå som jeg har hatt tilnærmet kvalmefrie dager... Kastet bare opp en gang mens jeg var i Trondheim, og var ellers bare litt småkvalm innimellom. Det er jo helt naturlig at kvalmen avtar - jeg er jo nesten 12 uker på vei, og kvalmen begynte jo å gi seg rundt da morkaka begynner å ta av seg hormonproduksjonen så "it all makes sense"... Men man leser altfor mye på internett så jeg roer meg nok ikke helt ned før jeg får sett at det er et lite bankende hjerte og en sprellende liten sak inni der! Men nå skal jeg få gjort noe her hjemme, vi får besøk i dag og det er ganske så rotete! Må vaske litt klær etter helga og! Ha en riktig fin mandag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 5. mai 2008 #463 Del Skrevet 5. mai 2008 Hmmm, nå ble jeg litt stresset her, babyen vår har ingenting å ha på seg foreløpig! Eller jo, en body jeg fikk etter å ha løyet på meg en unge i PlussTid for flere år siden... Lurer på når man bør begynne å kjøpe? Jeg utsetter hele tiden, litt nervøs for å gjøre det "endelig" om noe skal være gale. Først tenkte jeg 12 uker, men nå tenker jeg etter ultralyd... Du er heldig som har noen som skal bebis samtidig, kjekt å ha noen som er like uvitende. Jeg har ingen, tror jeg, kun en gammel venninne som har barn, men slik vil jeg ikke bli, for det er kun unger hun er opptatt av og klarer å snakke om, og det er sliiiitsomt. Søster til samboer fikk baby i fjor da, så de har vel noen tips. Kom nemlig til å tenke på hvor grønn jeg egentlig er, hvordan vet man f.eks. hva en baby skal ha på seg? Får man på magisk vis morsinstinkt med en gang ungen har landet? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 5. mai 2008 #464 Del Skrevet 5. mai 2008 Så koselig at dere har fått fortalt det til alle og at dere har venner som også venter baby Bra at kvalmen avtar nå da Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 6. mai 2008 #465 Del Skrevet 6. mai 2008 God morgen! Håper du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. mai 2008 #466 Del Skrevet 6. mai 2008 Så bra at kvalmen holder på å gi seg - og tenk at du er nesten 12 uker snart! Jeg var jo på en UL i min 8. uke, og da var det en liten peanøtt som fløy rundt inni meg - du kommer jo til å få se en skikkelig minibaby :-D Når i morgen er det? Koselig med så engasjerte foreldre som du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 6. mai 2008 #467 Del Skrevet 6. mai 2008 Å - her var det gøy å lese! Masse som har skjedd siden sist jeg var her. Først må jeg bare si: snart 12 uker!! Shit, så fort tida går. Det må være årstiden, for til og med prøveperioden min går unna nå. Ang oldeforeldre, tror jeg det er en ganske vanlig reaksjon. Har hørt flere venner av meg som har sagt det samme. Jeg tror den generasjonen helst vil se babyen ute, frisk og fin, før de tør gratulere. Høres også ut som du har en fantastisk sommerferie foran deg. Ble bare liiiiit misunnelig her jeg sitter Når skal jeg prøve å skrive noen ord i min egen dagbok som har ligget brakk i flere uker. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #468 Del Skrevet 6. mai 2008 Scheherazade: jeg har ikke kjøpt en ting jeg heller, og flesteparten av klærne jeg fant var større enn str nyfødt så ikke la deg stresse av meg Man har jo goood tid enda, og man får vel endel smått også. Har ikke tenkt å handle stort før UL jeg heller, men mulig jeg handler litt når jeg er i Kroatia om jeg kommer over noe Er veldig glad jeg har venninner med barn, og det er superkoselig å ha noen å følge framover. Vi er jo begge førstegangs og like spent Jeg aner ikke hvordan man vet slikt... kanskje den kommer ut med bruksanvisning? Det hadde vært praktisk i hvertfall... Jeg tror det først slår deg i det en kommer inn døra hjemme: hvordan i pokker funker denne? Det ordner seg vel, jeg trøster meg med at det er mange som dummere enn meg som har fått barn og det gått bra, så da må da jeg og klare det Så koselig at dere har fått fortalt det til alle og at dere har venner som også venter baby Bra at kvalmen avtar nå da. Ha en fin uke Veldig koselig Fikk fortalt hun ene vi skal på båttur med i går... tror hun ble rimelig overrasket Jeg tror nemlig ikke det er noe stress etter å få barn der i gården... Livet kan knapt bli bedre nå Håper du får en fin uke du og God morgen! Håper du får en fin dag God morgen vennen! Håper du koser deg i du og! Så bra at kvalmen holder på å gi seg - og tenk at du er nesten 12 uker snart! Jeg var jo på en UL i min 8. uke, og da var det en liten peanøtt som fløy rundt inni meg - du kommer jo til å få se en skikkelig minibaby Når i morgen er det? Koselig med så engasjerte foreldre som du har! Tida går rimelig fort her ja! Fikk se UL-bildene til venneparet mitt, de var på UL rundt uke 12 og det var jo skikkelig minibaby! Ordentlig søt jo! Så jeg gleder meg masse! Skal i morgen 12.40, sambo blir med så det blir en veldig fin opplevelse for oss begge tenker jeg Alltid koselig med engasjerte foreldre, på begge sider så blir det nok engasjement anmass Er glad det bare er mamma som styrer med håndarbeid, godt å slippe kranglinga over hvem som skal strikke hentesett etc... Men svigermor tar nok igjen i shopping! Jeg tror nok ikke denne ungen kommer til å fryse kjenner jeg henne rett De er nå søte da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #469 Del Skrevet 6. mai 2008 Å - her var det gøy å lese! Masse som har skjedd siden sist jeg var her. Først må jeg bare si: snart 12 uker!! Shit, så fort tida går. Det må være årstiden, for til og med prøveperioden min går unna nå. Ang oldeforeldre, tror jeg det er en ganske vanlig reaksjon. Har hørt flere venner av meg som har sagt det samme. Jeg tror den generasjonen helst vil se babyen ute, frisk og fin, før de tør gratulere. Høres også ut som du har en fantastisk sommerferie foran deg. Ble bare liiiiit misunnelig her jeg sitter Når skal jeg prøve å skrive noen ord i min egen dagbok som har ligget brakk i flere uker. Ha en fin dag! Først: Savna deg! Det går fort ja! Tror nok årstiden har mye å si, dagene er lyse og det er varmt og masse å se fram til! I januar/februar er det jo bare kaldt og mørkt og kjedelig, og da går dagen treeeegt. Hadde håpa det hadde klaffet hos dere allerede, men da blir det neste måned! Venneparet som venter barn hadde en SA i uke 8 og brukte 4-5 pp på å få det til å klaffe så... Jeg krysser fingre for dere! Det kommer nok en reaksjon fra oldeforeldrene etterhvert tenker jeg... de må vel bare gjøre seg vant til tanken og se at alt går bra Gleder meg til sommeren ja! Vi bruker ikke å ha så heftige sommerferier vi heller, i fjor var vi i Trondheim og på hytta Det blir jo siste sommeren vi kan gjøre slikt - fra november av så har vi en liten en som legger alle premisser og som gjør at ferier må planlegges litt bedre Så vi får vel bare nyte "friheten" mens vi kan! Gleder meg til å lese i dagboka di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #470 Del Skrevet 6. mai 2008 Hum, merkelig... jeg gikk på vekta i dag - første gang på en uke og jeg har gått ned over 1 kg! Så nå har jeg gått ned over 4 kg siden jeg ble gravid... Jeg gjør ikke noe for det, men jeg klarer jo ikke å spise så mye som vanlig så det er vel ikke så rart at jeg går ned litt... Og mageboeren tar vel til seg det den trenger uansett Den lille bulken nede på magen har blitt litt større, men det er vel bare livmora som begynner å flytte seg litt oppover kombinert med alt livmora skviser oppover/bortover Men morsomt uansett! Er kjempefint vær ute i dag, tror det blir litt grilling og jobbing i hagen, og en lang tur i finværet tenker jeg! Ha en fin tirsdag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 7. mai 2008 #471 Del Skrevet 7. mai 2008 Først: Savna deg! Det går fort ja! Tror nok årstiden har mye å si, dagene er lyse og det er varmt og masse å se fram til! I januar/februar er det jo bare kaldt og mørkt og kjedelig, og da går dagen treeeegt. Hadde håpa det hadde klaffet hos dere allerede, men da blir det neste måned! Venneparet som venter barn hadde en SA i uke 8 og brukte 4-5 pp på å få det til å klaffe så... Jeg krysser fingre for dere! Jeg har savna deg jeg og! Jeg hadde selvfølgelig håpet på klaff tidligere jeg og, men trøster meg med at kroppen må ta seg den tiden den trenger. Hvis den vil komme helt i rute før jeg blir gravid igjen, må jeg bare vente. Men DA må den sitte neste gang, assa! Det er så lyst og deilig ute nå, det blir nok lite nett på meg framover.. Men det gjelder forhåpentligvis flere av oss. Merkerlig at vekta går ned? :klø: Er det fordi spira tar all næringa di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #472 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har vært på UL! Var så vanvittig nervøs i natt, var nervøskvalm og våknet opp flere ganger i natt pga dette... Møtte kjæresten utenfor kontoret, var godt å ha han der! Nervøsiteten ble fort blåst bort når jeg endelig kom meg inn til gynekologen, han er utrolig hyggelig. Så måtte jeg legge meg ned på en benk, rulle ned skjørtet og opp med toppen, på med gelen og vips! Der var babyen vår! Den var så søt! Kjempeaktiv, sprat vegg-i-mellom der inne og sprellet med beina og... Alt så bra ut, er jo ikke så mye man kan se så tidlig, men størrelsesmessig var h*n slik h*n skal være (51,1 mm!), det var godt med fostervann, morkaka lå bakover, hjertet slo og aktiv var h*n i hvertfall! Vi fikk to bilder, dette med måling og dette! Søt ja! :-D Fikk avtalt ny time hos han 24. september, i uke 30, så da får jeg sett lillebabyen to ganger til før h*n kommer ut! Da vi skulle betale fikk jeg en skikkelig overraskelse: det kostet 100 kr! Jeg antar at det er fordi jeg er allerede pasient hos han og han dermed er legen min og kan sende regning til trygdekontoret. Vet andre som ikke har vært registert pasient der tidligere har betalt 500 kr for tidlig UL. Det ble veldig mye reellt plutselig! Jeg er bare så glad nå! Og ute skinner og vi skal grille i dag og jeg har verdens beste kjæresten og... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. mai 2008 #473 Del Skrevet 7. mai 2008 Så herlig å ha sett babyen sin! :juhu: Godt å vite at alt er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 7. mai 2008 #474 Del Skrevet 7. mai 2008 Så utrolig herlig. Er så godt å se at alt går bra for deg, det var virkelig fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #475 Del Skrevet 7. mai 2008 Takk jenter! Vi er veldig glade selv i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 7. mai 2008 #476 Del Skrevet 7. mai 2008 Så gøy! for en deilig følelse! heldig du er! :smile: Var selv på UL i uke 11 sist gang, var så gøy å se det bittelite menneske hoppe rundt! Huff, jeg vil denne gang også! Var det privat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 7. mai 2008 #477 Del Skrevet 7. mai 2008 Så moro! Jeg prøvde å tyde det bildet med måling, men skjønte ikke så altfor mye. Da overrasket mannen meg skikkelig, han hadde full peiling, og pekte ut de ulike delene. Imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 7. mai 2008 #478 Del Skrevet 7. mai 2008 Så deilig med UL da. Man slapper nok mer av når man ser at det er "noe" der. Håper det ikker er lenge til jeg kan oppleve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 7. mai 2008 #479 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Og hvor på nettet kan jeg forresten se hva gravida kan og ikke kan spise? Er ikke gravid, bare så det er sakt Bare liker å forberede meg litt Endret 7. mai 2008 av ¤bella¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #480 Del Skrevet 7. mai 2008 Så moro! Jeg prøvde å tyde det bildet med måling, men skjønte ikke så altfor mye. Da overrasket mannen meg skikkelig, han hadde full peiling, og pekte ut de ulike delene. Imponert! Wow! Flink mann du har! :-D Jeg måtte forklare mamma over telefonen (sendte de bildene på mail), hun slet litt Så deilig med UL da. Man slapper nok mer av når man ser at det er "noe" der. Håper det ikker er lenge til jeg kan oppleve det Veldig deilig med UL ja, lettere å slappe av nå som jeg vet det er liv! Hadde forresten vært koselig med noen å trille tur sammen med, så det er vel bare å sette i gang? Og hvor på nettet kan jeg forresten se hva gravida kan og ikke kan spise? Er ikke gravid, bare så det er sakt Bare liker å forberede meg litt Hehe, hvis du forbereder deg så bør du vel starte med folat snart Ellers så finner du alle kostholdsrådene på http://matportalen.no/Emner/Gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå