Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Takk, vet om de :) Men jeg er altfor fussed over hvilket stoff etc, og siden det er blonder og jeg ikke liker all slags blonder... kan risikere at det ikke blir fint i det hele tatt... Så jeg tror jeg går for noen i Norge - det blir mye dyrere, men da kan jeg ta ut stoff og være med på tegneprosessen, og da slipper jeg å stresse med tilpassing også... :)

Vet du noe om hvor mye man må regne med for å gjøre det i Norge da? Kunne vært greit å vite i forhold til de som lager de i utlandet. Kommer vel an på stoff og alt sånt, men foreksempel den Agape kjolen jeg har sett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du noe om hvor mye man må regne med for å gjøre det i Norge da? Kunne vært greit å vite i forhold til de som lager de i utlandet. Kommer vel an på stoff og alt sånt, men foreksempel den Agape kjolen jeg har sett på?

en side så stod det mellom 3-8000 i sømkostnader alt ettersom hvor komplisert kjolen er, så kommer stoff etc i tillegg. Man kan jo fint finne rimelig stoff som man kan bruke, man trenger jo ikke å sy kjole i silke... Er det mye brodering, perler etc så koster det sikkert mer enn om det er en forholdsvis enkel kjole. Vurderer å sende litt bilder ut og høre sånn ca på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, grattis med 9 uker!!! :hoppe: Dette går i rasende fart mot de "magiske" 12... :) Håper formen blir gradvis bedre også!!!

Måtte sniktitte litt på bryllupsforumet, selv om jeg ikke har noe der å gjøre :fnise: (giftet meg for 6 år siden, jeg, en fantastisk dag!), og den kjolen var jo utrolig lekker, da! Stilig og klassisk og samtidig veldig romantisk! Skjønner at du falt for den! Det er så nydelig med slik knappestolpe i ryggen, synes jeg, var alltid sikker på at jeg skulle ha slik på min kjole. Men jeg endte opp med knyting i ryggen, for det var det det tilfeldigvis var på kjolen jeg falt for.

Så spennende tider med både baby på vei og bryllupsplanlegging. Gleder meg til å følge med på fortsettelsen! :jepp:

God helg, skjønne du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner jenter! :klemmer:

Har hatt en super helg, er helt utkjørt, men har kost meg masse og gjort masse fornuftig! I morgen tiiiidlig så setter vi oss i bilen og kjører over fjellet, sambo skal på konsert i Bergen og han får ikke kjøre alene - så da blir jeg med! (har ikke billett selv - jeg skulle jo levere masteroppgave om en uke... Sånn ble det jo ikke, men that's life! Eneste billettene som er igjen nå er ståbilletter, og jeg står ikke på konsert, ikke i den formen jeg er i! ;))

Blir koselig å treffe venner uansett, og jeg liker å kjøre bil så...

Forresten svigerfar er så søt! Han er kjempebekymra og det var såvidt jeg fikk bære lette esker i dag (vi har flyttet over noen esker fra lagring)! Tror han gleder seg veldig til lillespire kommer ut! :hjerte:

Men nå er det leggetid! Vi må kjøre klokka 7! Håper dere får en fin mandag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Bergen!

(Hvis du vil kan du godt legge inn en link til kjole her også..? Jeg ble nysgjerrig, og orker ikke ta turen inn på bryllupsforumet akkurat nå ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Bare stikker innom for å høre hvordan det går med deg - det ser ut som det går bra! Har kvalmen begynt å avta?

Det virker nesten som om våren og for-sommeren har påvirket oss her inne, det er ikke så høy aktivitet som det var i vinter.

Har du vært hos legen og sånn enda? Og hvordan føles det å være snart 10 uker på vei?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter! Bergen var flott! Har hatt det supert! :sol:

Og det til tross for at kroppen min IKKE likte lange bilturer over svingete og humpete veier over fjellet! På vei til Bergen så måtte vi stoppe ca hver 5. mil... Veldig morsomt ja! Det gikk heldigvis seg til, og siden vi startet senere på dagen hjemover så ble jeg ikke skikkelig kvalm før vi var på vei ned av fjellet...generelt sett så er jeg i fin form midt på dagen! Og i dag er formen bedre så!

Da vi endelig kom oss inn til Bergen så traff vi vennene våre og de andre tre som vi skal på seiltur med. Virket som veldig koselige folk så jeg tror det skal gå rimelig greit. Båten er stor og vi må jo ikke være sammen 24/7! Gleder meg i hvertfall supermye, det er jo siste sommeren jeg og sambo drar på ferie aleene på våre premisser så det er godt at vi gjør noe spesielt :)

På kvelden så koste sambo seg på konsert sammen med venner og jeg besøkte en god kompis! Etter endel skravling så fikk vi lyst på is, så da kjørte vi inn til sentrum, tok Fløybanen opp og kjøpte en schvær softis med sjokoladestrø som vi koste oss med i sola! Satt der til sola gikk ned, var bare så koselig! Veldig glad for at jeg droppet konserten rett og slett!

Trodde dog at jeg aldri vi kom til å klare å holde graviditeten skjult... På vei hjem ble jeg kjempekvalm (isen var nok litt for stor!) og de ville luktet lunta om jeg kom hjem og kasta opp :ler: Men heldigvis så roa magen seg ned etter litt kvelds, og jeg klarte å spise frokost og slappe av morgenen etter slik at det gikk greit fram til vennene våre dro på jobb... Da måtte frokosten opp, menmen :ler: I det minste slapp vi å fortelle noe!

Gårsdagen brukte vi på å tusle rundt i Bergen, var innom en haug med Fretex-er og bruktbutikker, og også innom etpar designbutikker hvor vi kjenner de som driver. Koselig å snakke med kjentfolk :) Ble en lang tur hjem, men lite trafikk og godt vær gjorde at vi var hjemme 7 timer etter at vi startet! Gikk radig over fjellet, og det til tross for at jeg nekter min kjære å kjøre for fort i mørke :ler:

¤bella¤: må kjøre forsiktig med så dyrbar last (sitat: min kjære ;)) :klem:

MellomCollie: Denne kjolen :)

Hedda22: ukene går fort ja :)

Revenka: Er veldig glad for hver uke som går jeg, og snart er det jo allerede 10 uker jo! :-D

aimee: Går greit her ja, synes kvalmen har begynt å avta ja, sånn bortsett fra den turen over fjellet... Men jeg er bedre i dag så jeg tror det bare er at jeg blir lettere bilsyk rett og slett.

Er vel vanlig at man er mindre aktiv på nettet når sola skinner utenfor! Er jo mye koseligere å sitte ute og nyte finværet enn å sitte innendørs, og siden det er lysere kvelder så blir det jo også mindre tid til å sitte inne! :) Men vi må ikke miste helt kontakt! :klem:

Har ikke vært hos legen enda nei, skal på første kontroll på tirsdag, også har jeg fått time til UL hos gynekologen den 7. mai... Jeg var så treg med å ringe (forsøkte for noen uker siden men kom ikke igjennom på telefonen og glemte det igjen senere), så vi har jo egentlig planlagt å fortelle familien og de nærmeste vennene våre det allerede neste helg... Æsj... litt usikker på hva vi skal finne på.

10 uker på fredag ja, siste uka har flydd forbi! :overrasket:

Simpleminded: haddde det! :klem:

Menmen, nå skal jeg ut i sola tenker jeg! Tror det blir grilling i dag, muligens så må jeg tusle ned på butikken og handle litt mat før min kjære kommer hjem.

I morgen blir det skoletur, måtte bare ha en dag på å komme meg på, litt sliten i kroppen etter den lange turen og altfor lite søvn! :)

Ha en fin dag jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som du har hatt det kjempefint jo :) Bra du ikke måtte avsløre graviditeten også, men er jo faktisk ikke lenge til du kan synge det ut ;)

Seiltur? Det har jeg ikke hørt noe om. Fortell`!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempefin Bergenstur! :juhu:

Var kjeeeempefint ja :)

Hørtes ut som du har hatt det kjempefint jo :) Bra du ikke måtte avsløre graviditeten også, men er jo faktisk ikke lenge til du kan synge det ut ;)

Seiltur? Det har jeg ikke hørt noe om. Fortell`!

Synes det var greit å slippe å si så mye riktig enda, en uke eller to til er greit. Men etter UL så må nok sambo snakke med jobben, siden det er han som skal ta permisjon :ler: Er litt usikker på hvordan de kommer til å reagere... men han har jo jobbet der i to år innen han tar ut permisjon, og han er jo aldri syk så de bør vel ikke si stort. Så etter UL så vil jo alle få vite ;)

Vi skal på seiltur ja! :hoppe: Skal til sørlige deler av Kroatia, starter i Dubrovnik, har leid en 46 fot seilbåt som vi skal seile rundt med i 2 uker sammen med et vennepar, en kompis og tre andre (venners venner) :-D Det er en slik typisk "det hadde vært kult"-ide som faktisk har blitt realisert! Jeg er nesten sjokkert over at det faktisk ble noe utav det, men det kommer til å bli herrrlig!

...eneste er vel at jeg ikke kan spise absolutt alt av god mat, men det får så være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy da. Hvertfall moro å møte de du skal reise med og se det kan fungere :) Vi har faktisk snakket om en tur til Kroatia i sommer, bare charter da men.

Nå har jeg ikke så mye peiling på båt, men hva kan man forvente av 46 fot? Mange soverom og sånne ting, mange som kan seile da? Dere hadde vel kanskje ikke reist på tur hvis det ikke var det :ler:

Tror ikke du trenger og bekymre deg for maten, det går nok bra. Dere lager vel uansett mesteparten på båten, så du får styrt litt hva du får i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...