Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Hei Concertina!

Det høres ut som du har hatt en kjempefin påske med både ski, "øl" og god mat. Lammelår er jo en klassisker, det har vi også spist - mmmm!

Var inne på de to linkene du la til, med bære sjal og noe annet stæsj. Der skal jeg inn å titte litt til etterpå, for de så veldig fine ut. Jeg har også lyst på sånne sjal. Og ekstra kult hvis man klarer å sy det selv da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må stå opp først aimee ;)

I går kveld så lot jeg meg selv føle på det, og jeg bare visste! Seriøst, tempekurven har vært trifasisk i over en uke, jeg har vært småkvalm i en uke, puppene er så ømme (og som ballonger! Når jeg ligger på rygg så flyter de ikke utover som vanlig, men står rett opp! Sambo kaller meg bare Frøken Ballongpupp :fnise: ), og testen i går var jo for pokker positiv! Så jeg var ikke veldig overrasket da testen i morrest også var klart positiv! Streken er fremdeles ikke knallblå, men den er blå og den er helt klart der!

Så ja!

:hoppe::danse: Jeg er gravid!!!!!!:danse::hoppe:

Tusen takk for hilsner og gratulasjoner jenter! :klemmer: Dere er fantastiske å ha! :-D

Gratulerer så mye!

Jeg har smuglest litt i dagboka di noen uker (hoppet innom fra bryllupsforumet), men er en stund siden jeg har vært innom nå - lang påskeferie... Og nå ble jeg glad! Gratulerer så masse!!! Jeg drømmer om å bli prøver, men først blir det bryllup - i 2009 - ååå så lenge å vente...

Hurra for lille spiren!!!

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH!! Grattis med baby i magen!! :hoppe: :hoppe:

Tusen takk! :-D

Hei Concertina!

Det høres ut som du har hatt en kjempefin påske med både ski, "øl" og god mat. Lammelår er jo en klassisker, det har vi også spist - mmmm!

Var inne på de to linkene du la til, med bære sjal og noe annet stæsj. Der skal jeg inn å titte litt til etterpå, for de så veldig fine ut. Jeg har også lyst på sånne sjal. Og ekstra kult hvis man klarer å sy det selv da!

Heia :)

Har hatt en super påske ja! Kunne ikke blitt stort bedre egentlig :)

Sjal og annet bæretøy skal jeg ha... Gleder meg allerede! :-D Har tenkt å begynne å sy litt snart, har jo et vennepar som fikk barn for noen uker siden så jeg lurer på om jeg skal sy en slik til de, også er et annet vennepar som er bare etpar uker mer på vei enn oss (dette vet jeg egentlig ikke :fnise: ) så de skal få en slik etterhvert tenker jeg... Og når du har fått babyen på plass så kan det hende det blir en til deg og hvis du vil ha! har tenkt å storprodusere! :ler: Det ser bare så enkelt ut, også må jeg jo øve meg litt på denne syinga ;)

Gratulerer så mye!

Jeg har smuglest litt i dagboka di noen uker (hoppet innom fra bryllupsforumet), men er en stund siden jeg har vært innom nå - lang påskeferie... Og nå ble jeg glad! Gratulerer så masse!!! Jeg drømmer om å bli prøver, men først blir det bryllup - i 2009 - ååå så lenge å vente...

Hurra for lille spiren!!!

:danser:

Tusen takk! :-D Vi hadde og tenkt å vente til 2009/2010... men så fant vi ut at det var like greit å sette i gang med en gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal og annet bæretøy skal jeg ha... Gleder meg allerede! :-D Har tenkt å begynne å sy litt snart, har jo et vennepar som fikk barn for noen uker siden så jeg lurer på om jeg skal sy en slik til de, også er et annet vennepar som er bare etpar uker mer på vei enn oss (dette vet jeg egentlig ikke :fnise: ) så de skal få en slik etterhvert tenker jeg... Og når du har fått babyen på plass så kan det hende det blir en til deg og hvis du vil ha! har tenkt å storprodusere! :ler: Det ser bare så enkelt ut, også må jeg jo øve meg litt på denne syinga ;)

Jeg fikk symaskin til jul, så jeg er kjempeivrig etter å sette i gang! Jeg hadde så lyst til å lære meg å sy på maskin og fant en på salg rett før jul. Mamma betalte den, for hun så det praktiske i gaven. Da kan hun nemlig låne den akkurat når hun trenger det ;)

Har kjøpt en del stoffer på Grønland for å prøve meg, men det har foreløpig ikke blitt noe mer enn et stygt putevar. Prøvde å være kreativ å lage mønster med forskjellige type stoffer, men det funka ikke så bra :ler:

Jo forresten, klarte å sy olabuksa mi rett før påske. Fikk det til på første forsøk! *stolt*

Jeg har ikke fått sett noe mer på de linkene, men jeg regner med det står der hva slags stoff man bør bruke? Da skal jeg rett ut å kjøpe. Bæresjal må da være et perfekt symaskin-prosjekt for en nybegynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er som kan sy! Det er nå som man går gravid at man ønsker at man kunne sånne ting som å sy og strikke.. Tenk så mye fint man kan lage til babyen! :babysmokk:

Men det får bli med drømmen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo snuppa. Så koselig å se at påsken var fin :klem: Men du......nå må du se å flytte dagboken din ;)

:klem:

...tør ikke å flytte den enda... :sjenert:

Jeg fikk symaskin til jul, så jeg er kjempeivrig etter å sette i gang! Jeg hadde så lyst til å lære meg å sy på maskin og fant en på salg rett før jul. Mamma betalte den, for hun så det praktiske i gaven. Da kan hun nemlig låne den akkurat når hun trenger det ;)

Har kjøpt en del stoffer på Grønland for å prøve meg, men det har foreløpig ikke blitt noe mer enn et stygt putevar. Prøvde å være kreativ å lage mønster med forskjellige type stoffer, men det funka ikke så bra :ler:

Jo forresten, klarte å sy olabuksa mi rett før påske. Fikk det til på første forsøk! *stolt*

Jeg har ikke fått sett noe mer på de linkene, men jeg regner med det står der hva slags stoff man bør bruke? Da skal jeg rett ut å kjøpe. Bæresjal må da være et perfekt symaskin-prosjekt for en nybegynner!

Da er jo saken grei! Tror mei tai er supergreit å starte å sy ja, den ene linken har jo bilde for bilde beskrivelse tilogmed ;) Man bør bruke litt stødige stoffer, feks litt tykke bomullsstoffer eller cordfløyel (ikke så tykk), Stoff og Stil har endel rimelige og fine stoffer forresten. Tenkte jeg skulle kjøpe noe cordfløyel gjennom de (49 kr/m) til MT-ene. Jeg har faktisk lånt noen bøker med barneklærmønster på biblioteket, har tenkt å forsøke meg på å sy litt... Ikke nødvendigvis til min egen riktig enda, men jeg sydde litt før og det er jo morsomt, og barneklær er liksom overkommerlig ;)

Kunne godt tenkt meg ny symaskin, min kjære svigermor kom med en gammel en, den funker helt greit og er solid som få, men tung ja... Jaja, den funker finfint til mitt bruk :) Skulle jeg mot all formodning bli supersyer så får jeg vurderer om jeg skal investere i en ny :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som kan sy! Det er nå som man går gravid at man ønsker at man kunne sånne ting som å sy og strikke.. Tenk så mye fint man kan lage til babyen! :babysmokk:

Men det får bli med drømmen :rødme:

Sy er greit...strikke derimot? :sjenert: Heldigvis får babyen en bestemor og ei tante som er mer enn villig til å strikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time hos legen, fikk time 29. april, altså om 5 uker. Da er jeg 10+4. Synes det er leeeenge til, hva om det ikke er noe der? :fnise: Jeg kan jo alltids bestille time hos gynekologen, han har jo UL-utstyr og det hele, men det er jo ikke akkurat nødvendig!

Må ringe legen min i morgen og snakke litt med henne ang medisiner... Jeg har astma, men har ikke brukt alle medisinene mine siden i sommer, det har ikke vært behov rett og slett. Men jeg kjenner nå at jeg er litt mer tungpustet enn normalt (og 1/3 blir verre med svangerskapet), så nå bør jeg vel bruke alle medisinene.... :sjenert: Fatter ikke at det går an å være så sløv... Jeg er voksen, har hatt astma siden jeg var 4 og enda så klarer jeg ikke å få i meg alt jeg skal, jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, sambo og jeg, har forresten begynt et nytt og bedre liv :fnise: Påska var nok litt i meste laget, og siden den i magen krever at man skal spise sunt og fornuftig så skal vi det og!

Jeg har jo nok å ta av, så jeg har tenkt å forsøke å holde meg på den vekta jeg har i dag... Det er jo ikke umulig, må bare få kostholdet på rett sti og være litt aktiv! Vi skal kutte ut snopinga og brusen (riktignok drikker vi bare lightbrus men likevel!), gå tur hver dag og svømme en gang i uka, også lurer jeg på om jeg skal melde meg på gravid-pilates når jeg er kommet over i 2. trimester, før den tid så funker nok de vanlige pilatestimene :)

Det er ikke akkurat rocketscience uansett, jeg må bare spise sunt og nok, og være i aktivitet... Og når bare denne fordømte snøen smelter igjen så er det jo så enkelt å være mer aktiv og :)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var lenge å vente på første legetime...

Jeg var der første gang i uke 5 (skulle dit uansett, så det var tilfeldig), og han sa jeg skulle komme tilbake en gang mellom uke 8 og 10. Du skal blant annet ta blodprøver og sende søknad om sykehusplass. Hvis du vil føde på Ullevål må du være desto tidligere ute, da det fort blir fullt!

Det er mye å tenke på for en som nettopp har blitt gravid, men det er like greit å stupe uti det.

Selv skal jeg til gynekolog ganske fort når jeg blir gravid igjen. I hvertfall uke 7-8 tenker jeg. Men nå var jo jeg veldig uheldig så kommer nok til å være ekstra påpasselig neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo nok å ta av, så jeg har tenkt å forsøke å holde meg på den vekta jeg har i dag... Det er jo ikke umulig, må bare få kostholdet på rett sti og være litt aktiv! Vi skal kutte ut snopinga og brusen (riktignok drikker vi bare lightbrus men likevel!), gå tur hver dag og svømme en gang i uka, også lurer jeg på om jeg skal melde meg på gravid-pilates når jeg er kommet over i 2. trimester, før den tid så funker nok de vanlige pilatestimene :)

Kjempebra å leve et sunt liv! Husk på å ha realistiske mål, sånn at du ikke får dårlig samvittighet. Ikke bra for magen hvis du stresser :)

Jeg tror pilates og yoga er veldig bra, det har jeg trent mye før, så det skal nok jeg også begynne på når spiren sitter.

Eller så finnes det et sånt prosjekt som heter Stork (litt usikker på navnet), der du får gratis trening for gravide, mot at de måler deg og tar analyser. Virker veldig bra, ikke minst fordi man får ekstra oppfølging av fagfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aimee: Synes og det var lenge, men har lest litt rundt det og det var visst litt ganske vanlig at de ikke vil ha en inn før det nærmer seg uke 12...

Jeg skal uansett ikke føde på Ullevål, men på Ahus (ligger bare minutter unna med bil), men ser ut til at man må søke der og...Ser ut til at det er mulig å sende søknad før man har vært hos legen utifra denne siden, mulig jeg spør legen om det når jeg ringer i morgen...

Jeg lurer som sagt på om jeg skal dra til gynekologen, men jeg har jo strengt tatt ikke noen grunn til å bekymre meg så jeg vet ikke helt... Skjønner godt at du vil gjøre det, du har jo en god grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få bestillt legetime da :tommelopp:

Kan jo være litt lenge å vente, men det er jo ikke mye man får gjort før uke 12 uansett... På den tida kanskje du kjenner livmoren allerede. Jeg kjente den berømte "ruglete kanten" over bekkenet i uke 12. Spennende.

Lykke til med nytt og bedre liv da, prøver stadig på det her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aimee: Synes og det var lenge, men har lest litt rundt det og det var visst litt ganske vanlig at de ikke vil ha en inn før det nærmer seg uke 12...

Jeg skal uansett ikke føde på Ullevål, men på Ahus (ligger bare minutter unna med bil), men ser ut til at man må søke der og...Ser ut til at det er mulig å sende søknad før man har vært hos legen utifra denne siden, mulig jeg spør legen om det når jeg ringer i morgen...

Jeg lurer som sagt på om jeg skal dra til gynekologen, men jeg har jo strengt tatt ikke noen grunn til å bekymre meg så jeg vet ikke helt... Skjønner godt at du vil gjøre det, du har jo en god grunn :)

Du får føle litt på det, og vurdere underveis om du vil ta deg en tur til gynekologen før første kontroll. Det kan jo hende at lysten til å se noe der inne (vel, det er kanskje bare legen som faktisk ser hva det er) blir større ettersom dagene går.

Hvis du kan søke om sykehusplass allerede nå, ville jeg gjort det om jeg var deg. Man vet aldri.. Kjipt å bli flytta til Kongsvinger hvis Ahus er fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjempebra å leve et sunt liv! Husk på å ha realistiske mål, sånn at du ikke får dårlig samvittighet. Ikke bra for magen hvis du stresser :)

Jeg tror pilates og yoga er veldig bra, det har jeg trent mye før, så det skal nok jeg også begynne på når spiren sitter.

Eller så finnes det et sånt prosjekt som heter Stork (litt usikker på navnet), der du får gratis trening for gravide, mot at de måler deg og tar analyser. Virker veldig bra, ikke minst fordi man får ekstra oppfølging av fagfolk.

Jeg stresser ikke, tror det skal bli godt å ha en god grunn til å leve sunt, like sunt som jeg tidligere levde ;) Og jeg vet jeg ikke kan styre helt hvor mye jeg kommer til å legge på meg, men jeg tar utgangspunkt i at så lenge jeg vet at jeg spiser sunt og fornuftig (og nok!) så styrer kroppen selv vekta. Har trent litt pilates de siste månedene, og trent litt yoga tidligere, høres ut som grei trening når man har en liten i magen ja :)

Er det denne undersøkelsen du tenker på? Den er i hvertfall kun i Trondheim og Stavanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får føle litt på det, og vurdere underveis om du vil ta deg en tur til gynekologen før første kontroll. Det kan jo hende at lysten til å se noe der inne (vel, det er kanskje bare legen som faktisk ser hva det er) blir større ettersom dagene går.

Hvis du kan søke om sykehusplass allerede nå, ville jeg gjort det om jeg var deg. Man vet aldri.. Kjipt å bli flytta til Kongsvinger hvis Ahus er fullt.

Får set det litt an... Jeg er jo litt nysgjerrig ;)

Men ja, jeg tror jeg kommer til å skrive søknad og sende i morgen, like greit å få gjort det unna. Kongsvinger er en time unna! Det er litt kjipt å måtte kjøre så langt i steden for de fem minuttene det er til Ahus ;)

Forresten: antar at det er den undersøkelsen på Norges Idrettshøgskole du snakker om? Vurderer å melde meg på, men havner jeg i kontrollgruppa så er det jo ingen vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
men på Ahus (ligger bare minutter unna med bil), men ser ut til at man må søke der og...

Når du skal føde har vi flyttet over i det nye sykehuset, med de nye fødestuene, hvor alle har flotte badekar, om du ønsker å bruke noe av fødslen i vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal føde har vi flyttet over i det nye sykehuset, med de nye fødestuene, hvor alle har flotte badekar, om du ønsker å bruke noe av fødslen i vann ;)

Har fått med meg det ja :-D Det høres godt ut med litt vann, hvertfall i begynnelsen tenker jeg, også skal jeg (selvsagt!) ha akupunktur... Mer har jeg ikke engang tenkt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...