Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #21 Skrevet 17. desember 2007 Og hva er det egentlig dere trenger så veldig beskyttelse i mot som ikke menn trenger beskyttelse mot? Kjennetegnet ved de mennene du ramser opp her er at de er flinke intellektuelt sett go de lever slik de mener er riktig for dem. De har funnet seg ålreite damer, og Kjetil Rolness har funnet sin deilige Karin. Så flott. Eksempelet K. Rolness trekker ikke akkurat frem bildet av den store beskyttermannen. Men det er helt i orden, alle menn er jo ikke like naturligvis. Det at du må få forklart dette med beskyttelse er litt rart. Det handler jo ikek om at kvinner ikke kan ta vare på seg selv. Hvis vi går tilbake til naturen...ser vi at kvinner er noe mykere i oppbygning og fremtoning enn menn. Det har noe med flørten og spenningen mellom mann og kvinne å gjøre. Hvorfor tror du såpeserier til enhver tid er populære verden over? De "menn" som ikek helt forstår det flørtespillet er ingen "mann" i mine øyne. Greit at lesbefeministene som brant bh'er på 70-tallet ble ensidig satt i bås, men dette var da en liten del av kvinnebefolkningen. Menn som deg selv og de eksemplene du viser til er også forhåpentligvis kun en mindre del av mannsbefolkningen mht. holdninger overfor kvinner.
Gjest Chrizzy Skrevet 17. desember 2007 #22 Skrevet 17. desember 2007 Muligens et kjedelig svar dette, men jeg tror mennene her er akkurat som menn ellers er også, vi har alt fra a-å her som ellers i livet også. Jeg tror ikke jeg hadde vært på kvinneguiden om det ikke var menn også her, jeg tror rett og slett det hadde blitt alt for kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #23 Skrevet 17. desember 2007 Det som først og fremst dro meg hit til KG var temaene som tas opp, samt nivået på diskusjonene (i hvert fall så lenge de holder seg saklige). Mens andre mannsdominerte fora har en tendens til å flyte over med dumheter når visse saker tas opp, så kan man her holde en forholdsvis vettug diskusjon. Også vi menn har et visst behov for å lufte de tingene som KG-forumet tar opp, og selv om man risikerer fordomsfulle kommentarer fra både menn og kvinner, så er det faktisk verdt det. Flott med menn i diskusjonene og drøftingene!! Enkelte av menna her virker likevel som skikkelig sosiale utskudd der de aldri får seg damer!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #24 Skrevet 17. desember 2007 Kjennetegnet ved de mennene du ramser opp her er at de er flinke intellektuelt sett go de lever slik de mener er riktig for dem. De har funnet seg ålreite damer, og Kjetil Rolness har funnet sin deilige Karin. Så flott. Eksempelet K. Rolness trekker ikke akkurat frem bildet av den store beskyttermannen. Men det er helt i orden, alle menn er jo ikke like naturligvis. Det at du må få forklart dette med beskyttelse er litt rart. Det handler jo ikek om at kvinner ikke kan ta vare på seg selv. Hvis vi går tilbake til naturen...ser vi at kvinner er noe mykere i oppbygning og fremtoning enn menn. Det har noe med flørten og spenningen mellom mann og kvinne å gjøre. Hvorfor tror du såpeserier til enhver tid er populære verden over? De "menn" som ikek helt forstår det flørtespillet er ingen "mann" i mine øyne. Greit at lesbefeministene som brant bh'er på 70-tallet ble ensidig satt i bås, men dette var da en liten del av kvinnebefolkningen. Menn som deg selv og de eksemplene du viser til er også forhåpentligvis kun en mindre del av mannsbefolkningen mht. holdninger overfor kvinner. Hvis vi går tilbake til savanen så var også kvinnens rolle å passe barn, det var flerkoneri osv. Da er vel det naturlig også? Uansett er det jo et empirisk faktum at menn ikke har disse egenskapene i stor nok grad for kvinner, da lever vi i en verden som er dømt til å ha ekstremt dårlige relasjoner mellom kjønnene og som er spesielt urettferdig for menn. Selv om det eventuelt skulle være slik at kvinner er programert for et slikt attraksjonsmønster så er det et faktum at hun da krever en sterkere mann for å kompensere for hennes svakhet og det er et system som gavner kvinne og er negativt for mannen. Såpass mye må du da forstå? Det er hennes svakhet og uselvstendighet som i utgangspunktet er problemet selv om det eventuelt ikke skulle la seg løse. Det at dere så klart krever menn som er sterkere enn dere slev betyr også at dere burde slutte å snakke om at dere vil ha en som er likeverdig og heller si det som det er at dere vil ha en som er overlegen. Undersøkelser med henhold til synet på likestilling viser at det i dag, i motsetning til tidligere, er menn med høy utdannelse som er mest kritiske. Det er altså de mest vellykede mennene som har meninger som dette.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #25 Skrevet 17. desember 2007 Uansett er det jo et empirisk faktum at menn ikke har disse egenskapene i stor nok grad for kvinner Da kan det virke som om du, TS, er en av disse mennene som føler seg utilstrekkelig i forhold til kvinner og din egen mannsrolle. Kanskje din egen slapphet/lathet gjør deg irritert og at du ikke er mann nok i henhold til de store idealene? Det finnes jo damer som liker det meste så det er håp for alle.
Gjest Tigress Skrevet 17. desember 2007 #26 Skrevet 17. desember 2007 Jeg synes det ofte kommer veldig gode innlegg fra menn her, jeg. Men så finnes det jo også enkelte katastrofer, slik som han som startet den tråden med kvinner i jobb - det må være trasig å mislike 50% av jordas befolkning på den måten... Ja til menn på forum!
Jalp Skrevet 17. desember 2007 #27 Skrevet 17. desember 2007 OK, nå har jo vi menn fått endel tilbakemeldinger her. Tåler dere en fra meg da? Det er mange oppegående kvinner her, men ikke alle er det. Det jeg kunne tenke meg å være foruten, er personangrep og hersketeknikker. Noe som alt for ofte går igjen, er at vi blir kalt sutrete. Spesielt når vi debatterer likestilling og diskriminering. Av alt det nedrige som kan gjøres her inne, så er det å bli kalt sutrete den nedrigste hersketeknikken av alle. Så mitt ønske for 2008 er at de av dere som bruker denne formen for debatt-teknikk, slutter med det. Til slutt: Hva hadde dette forumet vært om det kun var enighet?
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. desember 2007 #28 Skrevet 17. desember 2007 Jeg synes det er positivt med menn i forumet. Spennende og lærerikt å høre hva de tenker. Men noen menn er vel kun ute etter å provosere? Og starte tråder der de hyller thailandske kvinner for de er hjemme og lager mat og kler seg feminine, samtidig som de roper om likestilling mellom kjønnene. Blir aldri klok på menn jeg, men det er vel en del av samfunnet å spekulere i menns holdninger
Kosemose Skrevet 17. desember 2007 #29 Skrevet 17. desember 2007 Jeg syns også det er positivt med menn på forumet! Syns absolutt mennene som skriver her har noe å tilføye, og interessant å høre fra "den kanten" også!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #30 Skrevet 17. desember 2007 Jeg synes det ofte kommer veldig gode innlegg fra menn her, jeg. Men så finnes det jo også enkelte katastrofer, slik som han som startet den tråden med kvinner i jobb - det må være trasig å mislike 50% av jordas befolkning på den måten... Vet sannelig ikke hvem jeg synes er mest tragisk, trollet selv eller alle som foret ham. Må iallfall være målfotofinish.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. desember 2007 #31 Skrevet 17. desember 2007 Vet sannelig ikke hvem jeg synes er mest tragisk, trollet selv eller alle som foret ham. Må iallfall være målfotofinish. Akkurat det med foringen forstod jeg var veldig bevisst. Men jeg er litt enig med deg, jeg skjønner ikke at man gidder å svare en idiot av de dimensjoner.
Cidric Skrevet 17. desember 2007 #32 Skrevet 17. desember 2007 Det er mange oppegående kvinner her, men ikke alle er det. Det jeg kunne tenke meg å være foruten, er personangrep og hersketeknikker. Noe som alt for ofte går igjen, er at vi blir kalt sutrete. Spesielt når vi debatterer likestilling og diskriminering. Av alt det nedrige som kan gjøres her inne, så er det å bli kalt sutrete den nedrigste hersketeknikken av alle. Så mitt ønske for 2008 er at de av dere som bruker denne formen for debatt-teknikk, slutter med det. Vil bare si et par ord om det med sutring. Saken er at av og til får jeg også den samme følelsen av 'Å nei, en mann i forsvarsposisjon...igjen'. Det gjelder dine innlegg, og innleggene til flere andre menn her, og også (når jeg leser gamle tråder) mine egne innlegg. Jeg har fundert litt på det, og kommet til at det er to ting som spiller inn her. For det første, vi er i mindretall. Det er lett å komme i tydelig forsvarsposisjon, for om ikke vi står opp for kjønnet vårt, hvem skulle ellers gjøre det? (MANGE av kvinnene her gjør det jo, og det til gangs..men det er rart med det, det er liksom vår jobb allikevel). For det andre, vi er i mindretall. Altså...det er så uendelig mye mer synlig når en liten håndfull menn gang på gang på gang kommer med (stort sett ganske like) argumenter i pissekonkurransene som går for å være kjønnsdebatter her på KG. Hver og en av de samme mennene blir uvegerlig knyttet til de stadig gjentatte argumentene, rett og slett fordi vi er så få. Kvinner her gjør mye det samme som vi gjør, men siden det tross alt er veldig mange kvinner her som engasjerer seg i debattene skal det mye til før de på samme måte og i samme grad blir knyttet til ståstedet. Det 'sutres' på begge sider, men det er mest synlig når vi gjør det. Og helt ærlig, det tror jeg vi til en viss grad bare må finne oss i. Vi bør kunne forvente oss folkeskikk og et minimum av respekt, og det får vi da også stort sett. Men at vi lettere forbindes med 'sutring' får vi ikke gjort annet med enn å holde kjeft, og det er ikke aktuelt. Fact of life, suck it up, get over it already.
Gjest javac Skrevet 18. desember 2007 #33 Skrevet 18. desember 2007 (endret) Jeg er egentlig enig med Cidric. Man bør også på mange måter innse at dette tross alt er debatter som foregår på et webforum. Det er åpent for alle med internettilkobling og en datamaskin med et mer eller mindre oppegående operativsystem (med tanke på hva som blir postet av spørsmål i dataforumet så er jeg ikke helt sikker på om det siste nødvendigvis er en forutsetning). Denne ansiktsløse måten å diskutere på gjør at det kommer frem en hel kaskade av meninger som fyller skalaen fra det fullstendig absurde og idiotiske til det tilsynelatende fornuftige og intelligente. Med mindre man undertegner med fullt navn og adresse, så er det heller ingen som trenger å stå personlig ansvarlig for det de sier og mener. Hersketeknikker kommer man derfor rett og slett ikke unna. De dukker opp like sikkert som buekorps på våren. Så man må vel nesten gjøre som bergenserne, da: lære seg å leve med uvesenet. Jeg er jo klar over at det er veldig lett å ta ting personlig når folk angriper deg med småligheter og fjas, men man må nesten bare ta det for det det er. Selv morer jeg meg litt med det, for når debatten har kommet til det punktet at hersketeknikkene benyttes, så er den du diskuterer med allerede på retretten. De gjennomtenkte argumentene, hvis det i det hele tatt var noen, er brukt opp og vedkommende begynner å kaste verbale småstein i stedet. Litt avhengig av foranledningen og den tidligere debatten, så kan det av og til være fryktelig morsomt å svare tilbake med samme mynt også - forhåpentligvis med litt mer finesse enn det neket som angrep deg. Og så har du disse debattantene som kommer med ubegrunnede "one-liners" fulle av forrakt og fordommer, og som klør i fingrene etter å fortelle hvor patetisk, dum og taperaktig du er (som regel gjester). Ikke bare lyser de av bitterhet og brustne drømmer, men de oppfattes, i hvert fall her hos meg, som enda mer stakkarslige enn det lettere tilbakestående budskapet de forsøker å formidle. Bruk heller energien din til å løse kryssordet i Se & Hør, for her er denslags kommentarer rett og slett bortkastet. Så.. Det jeg egentlig vil frem til er at man bør være litt tykkhudet her inne. Ikke ta tingene så altfor personlig. Det hjelper sikkert også at du ikke strekker halsen din over huggestabben i hele sin fulle lengde ved å avsløre så altfor mye om deg selv, ditt og dine. Anonyme gjester kan tillate seg å gå i strupen på deg, mens for registrerte brukere vil dette være litt vanskeligere siden meningene deres i større grad er "personifisert". Registrerte brukere som i tillegg legger ut om det ene og andre i dagbøkene sine er kanskje den mest utsatte, ekshibisjonistiske og "personifiserte" brukergruppen av alle. Jeg kan til en viss grad forstå at sistnevnte gruppe kan oppleve personangrep som vanskelig og sårende. Så lenge dette forumet er åpent for alle (inkludert søkemotorer), så regner jeg likevel med at dette er en risiko de gjeldende brukerne i det minste har vurdert. Endret 18. desember 2007 av javac
Jalp Skrevet 18. desember 2007 #35 Skrevet 18. desember 2007 Cidric og Javac: Jeg lever jo med disse hersketeknikkene, og jeg har skjønt alt det dere skriver om dette. Men jeg synes likevel tilbakemeldingen kunne være på sin plass, siden vi menn fikk ganske mange av dem. Dessuten er det snart jul, og da man vel ønske seg noe? Jeg vil uansett aldri godta å bli kalt sutrete i disse debattene. Rett og slett fordi det er dårlig oppførsel. Jeg kunne jo gjort som menn flest og gitt mer faen. Og paradoksalt nok så angår det meste av de problemsstillingene vi diskuterer ikke meg direkte. Men skal man slutte å bry seg av den grunn? Nå er det verdifullt i seg selv å kunne diskutere på et kvinneforum. For her møter vi mest uenighet. Men det er også her vi kan bidra til holdningsendringer. For om man liker det eller ikke, menn og kvinner er i et skjebnefellesskap der den enes undergang uomtvistelig vil medføre den andre undergang. Derfor mener jeg at urettferdighet som rammer kvinner er like mye mitt problem som kvinners problem. Og omvendt.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #36 Skrevet 18. desember 2007 Jeg kunne jo gjort som menn flest og gitt mer faen. Og paradoksalt nok så angår det meste av de problemsstillingene vi diskuterer ikke meg direkte. Men skal man slutte å bry seg av den grunn? Nå er det verdifullt i seg selv å kunne diskutere på et kvinneforum. For her møter vi mest uenighet. Men det er også her vi kan bidra til holdningsendringer. For om man liker det eller ikke, menn og kvinner er i et skjebnefellesskap der den enes undergang uomtvistelig vil medføre den andre undergang. Derfor mener jeg at urettferdighet som rammer kvinner er like mye mitt problem som kvinners problem. Og omvendt. Håper mange flere menn ser og tar utfordringen!
Gjest Pax Skrevet 18. desember 2007 #37 Skrevet 18. desember 2007 men jeg har et hvisst inntrykk av det hærsker en del fordommer mot de....Stemmer det?? Nei. Hvordan jeg ser på mennene her? Tja, jeg hadde ikke giddet å vært her om det ikke var menn her. Dessuten har jeg kjæreste herfra også.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #38 Skrevet 18. desember 2007 brukergruppen - så regner jeg likevel med at dette er en risiko de gjeldende brukerne i det minste har vurdert. Hva med alternativ behandlingsmetode som f.eks. metadon?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #39 Skrevet 18. desember 2007 Nei. Hvordan jeg ser på mennene her? Tja, jeg hadde ikke giddet å vært her om det ikke var menn her. Dessuten har jeg kjæreste herfra også. Tom Krus must be a lucky guy?
Tabris Skrevet 18. desember 2007 #40 Skrevet 18. desember 2007 Jeg synes det er bare positivt med menn her. Men jeg forstår ikke helt dette med at hvis man er "nerd" så er det negativt? :klø: Det skaper ikke akkurat et fantastisk intelligent og dypsindig inntrykk av kvinnene på KG hvis fokuset på om det er gret med menn på KG eller ikke ligger på om de har sixpack, modellhår og stor lommebok...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå