Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Har vært gjest her en stund (bare lest for det meste) og lurer om jeg skal registrere meg. Ser det er en del av hankjønnet her fra før men jeg har et hvisst inntrykk av det hærsker en del fordommer mot de....Stemmer det?? Hvordan ser dere kvinnelige brukere på mannfolkene her i forumet egentlig? Bare litt nysjærrig.....
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Tenker ikke noe mer om mennene enn kvinnene.
Gjest Dolce Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har inntrykk av at de fleste her synes det er positivt med menn i forumet. Det synes forresten jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Det som er svært vanlig er at noen av kvinnene her påstår at mennene her er umaskuline sosiale tapere som ikke får seg dame i diskusjoner om likestilling.
Gjest *smak* Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Synes det er kjekt med menn på forumet. Kjekt å få synspunkter på forskjellige saker og ting fra menn. De utgjør jo en viktig del av livet til alle kvinnene her inne...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har et positivt inntrykk av flere menn her, men må nok si at jeg mistenker at utvalget menn som har registrert seg her (kanskje med noen få unntak?) er avvikere i en eller annen form: utseendemessig eller i personlighetsbrister. Enkelte ser på seg selv som storcasanovaer - men i virkeligheten ser de ikke ut. Andre kommer med sære meninger om kvinner og at de ikke kan forstå hvorfor kvinner skal beskyttes av mannen osv. Det irriterer meg vel litt at det ikke er noen kjekke, normale og eldre menn med mer erfaring her. Istedet må KG ta til takke med robotnerder og andre kvisete utskudd som må læres opp av resten i alt fra sosiale regler til kvinner. Kjipt. Bortsett fra det ville det ha blirr kjedelig på KG uten menn. Spørsmålet er bare hvor "menn" de som vanker her er.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har et positivt inntrykk av flere menn her, men må nok si at jeg mistenker at utvalget menn som har registrert seg her (kanskje med noen få unntak?) er avvikere i en eller annen form: utseendemessig eller i personlighetsbrister. Enkelte ser på seg selv som storcasanovaer - men i virkeligheten ser de ikke ut. Andre kommer med sære meninger om kvinner og at de ikke kan forstå hvorfor kvinner skal beskyttes av mannen osv. Det irriterer meg vel litt at det ikke er noen kjekke, normale og eldre menn med mer erfaring her. Istedet må KG ta til takke med robotnerder og andre kvisete utskudd som må læres opp av resten i alt fra sosiale regler til kvinner. Kjipt. Bortsett fra det ville det ha blirr kjedelig på KG uten menn. Spørsmålet er bare hvor "menn" de som vanker her er. Hei... TS igjen.. Takk for svar så langt! Du over..Virker nesten som om du har møtt noen av de.... he he.... Så det er en del fordommer her altså... Åssen vet du alt dette?? eller er det bare noe du tror??
Gjest Helen Parr Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Jeg synes det er veldig positivt med menn på forumet. For øvrig er jeg imponert over gjest over meg som vet såpass mye om mennene her inne - inkludert utseende og personlighet.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Hvordan vet du alt dette? Er det bare noe du tror? Vet aldri, men etter å ha lest her i en del år kjenner man lusa på gangen og kan gjette med stor sannsynlighet da vettu.
Shabana Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Problemet er ikke mannfolk på kvinneguiden, men mannfolk ute etter å provosere, eller kvinnfolk som utgir seg for å være mannfolk som bare er ute etter å provosere...
Gjest Mann på KG Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Jeg er mann og er her fast. Jeg leste i tråden om de mest sexy yrkene, at jeg scoret ganske høyt der. Jeg er 44 år, gift og har en lederstilling i politiet. Jeg har hele landet som arbeidsområde og har bred erfaring fra yrket og i tillegg livet for øvrig. Jeg trener fast og holder meg i god form. Jeg er ikke innlogget nå, men har fast registrert profil her inne. Jeg er ikke her for å gjøre meg "lekker" for dere kvinner, men jeg er generelt engasjert, og har funnet det verdifullt å utveksle meninger med kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har et positivt inntrykk av flere menn her, men må nok si at jeg mistenker at utvalget menn som har registrert seg her (kanskje med noen få unntak?) er avvikere i en eller annen form: utseendemessig eller i personlighetsbrister. Enkelte ser på seg selv som storcasanovaer - men i virkeligheten ser de ikke ut. Andre kommer med sære meninger om kvinner og at de ikke kan forstå hvorfor kvinner skal beskyttes av mannen osv. Det irriterer meg vel litt at det ikke er noen kjekke, normale og eldre menn med mer erfaring her. Istedet må KG ta til takke med robotnerder og andre kvisete utskudd som må læres opp av resten i alt fra sosiale regler til kvinner. Kjipt. Bortsett fra det ville det ha blirr kjedelig på KG uten menn. Spørsmålet er bare hvor "menn" de som vanker her er. Det er jeg som har skrevet tråden om at menn ikke burde forventes å være mere selvsikker enn kvinner. Jeg er kjekk, velykket karrieremesig og har ingen problemer med å dra damer, men det er umulig å få hun dama her til å tro fordi hun er av den typen som anntar at det må være noe galt med hennes meningsmotstandere. På 70 tallet ble alle feminister annklaget for å være lesbiske eller å være stygge kvinner som ikke kunne få seg noen mann. Det vet vi jo alle i dag at ikke er tilffellet. Hvis vi ser på offentligheten generelt og hvem som innehar meninger som korresponderer med de jeg har gitt uttrykk for her så finner vi ikke akkurat stygge sosiale tapere uten selvtillitt. Mannsforskeren Jørgen Lorentsen som jo har doktorgrad er en meget selvsikker og maskulin mann på tross av at han har svært radikale meninger om hvordan kjønnsrollene burde endres. Jeg har møtt ham flere ganger så det vet jeg godt. Ketil Rollness skribent i Daglbadet, forfatter og musikker er jo litt pussig, men han er defnitivt vellyket (en av pressens mest sentrale kommentatorer), dama hans er sinnsykt deilig, og soisale innstinkter kan han umulig annklages for å mangle. Så har vi Runar Døving. Ikke akkurat kjekk, men gift, har barn, doktorgrad og har vørt spaltist i Dagens Næringsliv. Preben Møller er sosiolog og forfatter og definitivt kjekkere enn gjennomsnittsmannen og later heller ikke til å ha problemer med hverken selvtillitt damer eller sosialt liv. Jeg vet ingen ting om deg som person, men sannsynligheten for at de er langt mere vellykede enn deg (og penere) er statistisk sett stor. HVa har du å vise til? Jeg ser ingen grunn til at andre menn som mener det samme skulle være tapere. Det som derimot er nærliggende å tenke seg er at dette er en hersketeknikk som brukes når man slipper opp for argumenter. Det har jo også hun dama her gjort fordi hun har aldri forklart hvorfor det er sånn at menn skal gjøre kvinner trygge med sin selvsikkerhet. Selvfølgelgi skal de fysisk beskyttes og alle beskytter sin partner som best de kan sosialt, men hvorfor trenger kvinner større grad av selvsikkerhet hos partneren til beskyttelse sosialt og generell trygghetsfølelse? Og hva er det egentlig dere trenger så veldig beskyttelse i mot som ikke menn trenger beskyttelse mot?
Gjest puselabb Skrevet 16. desember 2007 #13 Skrevet 16. desember 2007 Har vært gjest her en stund (bare lest for det meste) og lurer om jeg skal registrere meg. Ser det er en del av hankjønnet her fra før men jeg har et hvisst inntrykk av det hærsker en del fordommer mot de....Stemmer det?? Hvordan ser dere kvinnelige brukere på mannfolkene her i forumet egentlig? Bare litt nysjærrig..... Ingen fordommer! Jeg synes det er bra med menn på kvinneguiden. Dere har ofte litt annerledes perspektiv på ting, synes det bare er positivt å få mest mulig forskjellig. Dessuten kan jeg spørre dere om eventuelle ting jeg lurer på om hankjønnet
Gjest Annen KG-mann Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 Det er mulig jeg røper mer enn jeg i det hele tatt bør akkurat nå, men skitt au! Jeg kan ikke akkurat skryte av at det jeg driver med til daglig er så fryktelig sexy. Faktisk er yrket mitt en smule nerdete, men det har sine absolutte fordeler også.. Folk kan godt kalle meg nerd, men jeg er nok kanskje den mest atypiske nerden du vil finne. Jeg tror nok ingen vil sette meg i den båsen etter å ha møtt meg. Ellers har jeg en naturlig god fysikk som jeg holder ved like ved å trene regelmessig. Jeg har også ganske så aktive hobbyer som innebærer både mentale og fysiske utfordringer. Om jeg er kjekk eller ikke får på sin side være opp til andre å bedømme, men personlig ser jeg ingen grunn til å være så fryktelig misfornøyd. Det som først og fremst dro meg hit til KG var temaene som tas opp, samt nivået på diskusjonene (i hvert fall så lenge de holder seg saklige). Mens andre mannsdominerte fora har en tendens til å flyte over med dumheter når visse saker tas opp, så kan man her holde en forholdsvis vettug diskusjon. Også vi menn har et visst behov for å lufte de tingene som KG-forumet tar opp, og selv om man risikerer fordomsfulle kommentarer fra både menn og kvinner, så er det faktisk verdt det. Selv om jeg skriver en hel masse rart i dette forumet, så betyr ikke dette nødvendigvis at dette er saker og ting som dominerer mitt tankemønster på daglig basis. Av og til kan jeg også dra sakene langt bare for moro skyld, eller rett og slett for å understreke et poeng. Andre ganger er jeg bare halvseriøs, og atter andre ganger er jeg dødsseriøs. Sånn i det store og hele spiller det uansett ingen rolle hva en person bak en annen skjerm i en annen kant av landet tenker og føler om meg. Mitt "liv" på nett er stort sett adskilt fra mitt øvrige liv. Når det gjelder den responsen som har kommet i forbindelse med denne tråden, så fikk jeg likevel lyst til å skrive et par linjer. Jeg tror nemlig at KG-damene faktisk ville blitt forholdsvis overrasket dersom de fikk vite hvordan det mannlige klientellet faktisk her er i virkeligheten. Mitt inntrykk av mine "KG-brødre" er, kanskje med ett og annet unntak, at de er ressurssterke og intelligente. Kunne godt satt meg ned og tatt en kald øl med alle sammen, egentlig. Men de som vil kan godt holde fast ved fordommene sine. For min del spiller det nemlig i utgangspunktet ingen større rolle. Det håper jeg ikke at det gjør for trådstarter heller. Ha en fortryllende uke
Gjest Bond Skrevet 17. desember 2007 #16 Skrevet 17. desember 2007 Jeg synes det er veldig fint å ha menn på KG. Jeg har selv ikke vært her lenge, men mesteparten av de menn som er her ser ut til å være som oftest ganske veltalende og har som oftest ganske mye interessant å si i forskjellige diskusjoner. Jeg bruker ikke KG som et sjekkested, så for min del er det ikke så viktig om de menn er nerder eller prinser, så langt de har noe å bidra i diskusjonen. Av og til er det litt interessant med litt provosering og Men bare litt!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #17 Skrevet 17. desember 2007 Det virker som endel av mennene som er på KG har fastlåste tanker om hvordan en kvinne er og hva hun bør gjøre og også gammelmodige tanker om kvinne-mann relasjoner. Mulig de er for å provosere.
Gjest Bond Skrevet 17. desember 2007 #18 Skrevet 17. desember 2007 Det virker som endel av mennene som er på KG har fastlåste tanker om hvordan en kvinne er og hva hun bør gjøre og også gammelmodige tanker om kvinne-mann relasjoner. Mulig de er for å provosere. Er ikke noen kvinnelige brukere her akkurat like? Når det gjelder fastlåste tanker om forskjellige ting. Jeg vet ikke om jeg har lest de riktige forumene, men gammelmodige tanker om kvinne-mann relasjoner? Hmm.. Det bare viser at forskjellige mennesker opplevel det samme på forskjellige måter, jeg har nemlig ikke lagt merke til akkurat dette.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #19 Skrevet 17. desember 2007 Har du ikke lest tråder med kommentarer fra menn som går ut på at kvinner trenger en dominant mann som ordner opp for henne så hun kan føle seg trygg? Pussig, er da stadig vekk slike innlegg fra menn på KG.
Gjest Bond Skrevet 17. desember 2007 #20 Skrevet 17. desember 2007 hmm.. nei? Jeg kan ikke huske så mange? Men som sagt, jeg er ganske ny, så kanskje har ikke kommet forbi de 'beste' trådene ennå. Jeg vet ikke, det kan jo også være at jeg har veldig dårlig og selektiv hukommelse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå