Gå til innhold

Halsen min :'(


Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Kan noen hjelpe meg? Jeg har så vondt i halsen min, får nesten ikke til å svelge, og alt føles bare forferdelig :cry: Noen som har noen gode råd? (I disse butikkstengte dager :( ) Er forresten tett i nesa også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Butikkene er åpne i morgen. Spis isbiter, det kjøler ned og bakterier trives ikke i kaldt klima. Og så håper jeg det går fort over.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er selv blitt forkjølet :( Vil nok anbefale en god dose C-vitamin...selv drikker jeg solbærsirup-saft og spiser kiwier...godt og full av C-vitaminer :D

Var innom bensinstasjonen og handlet tidligere i dag :briller:

Tett nese er en annen sak...der kan jeg anbefale nesespray, så du får vel stikke innom apoteket i morgen...

Prøv eventuelt å svett ut forkjølelsen når du legger deg i natt...kle på deg t-skjorte og ha et par tepper over deg...

Go' bedring 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hvit i halsen? Hvite prikker? Lys ned i halsen og se etter, for hvis du har det har du streptokokker og du må til legen med EN GANG og få penicilin. Og ta IBUX!

Etter at jeg hadde streptokokker 3 ganger på rad og måtte til legen og legevakta ørten ganger tar jeg halsvondt mer alvorlig enn noen gang. Lyser i halsen med en gang for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på besøk hos mine foreldre i påsken med ille halsvondt. Kjøpte med meg massevis av halspastiller...men de hjelper ikke for mye.

Spiste litt is for å dempe irritasjonen...deilig i halsen men begynte å hoste noe ille. Dra på apotek imorgen....tygg maten godt (jeg sleit sinnsykt med å få i meg noe som helst for et par dager siden)

Mamma har gitt meg masse rare greier (har fått mer og mer hoste og mindre halsvondt nå da så det jeg får er vel ikke nødvendigvis ideelt for deg)...fått kamferdråper på en ullsokk på brystet, noskapin, kamferdråper i vann, Avant Garden, Eukalyptus-honning (flytende) osv og jeg blir bedre og bedre :blunke:

Vet ikke om du har noe av dette i hus....men litt is gjør godt

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kommer meg jo ikke på apoteket... Eller noe annet sted, for den del :cry:

Så... Her må nok gode, gammeldagse kjerringråd til ja :) For nå vil jeg ha mat... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? :) Hva er streptokokker forno'? Det vil jo ikke jeg ha :cry:

(Må bare få synes litt synd på meg selv, ikke så ofte jeg er syk :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, siden du sitter her og er "oppegående" så har du nok heldigvis ikke streptokokker. Du kan lese om det her

Det høres helt jævlig ut, og det er det også, men jeg fikk laaaangt ifra alt det står om det, og det var ille nok slik jeg hadde det.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt Vekk i Morgen pastiller på kiosken eller bensinstasjonen. Lindrer en del, og hjelper immunforsvaret. Best er de med solhatt.

Hva med varm melk med honning - er faktisk veldig lindrende for halsen, og hjelper også mot nattehoste.

Ta solhatt, spis mye hvitløk (evt. et fedd i hvert nesebor i halv time), og pøs på med c-vitaminer.

God bedring! :D

(Er det halsbetennelse på gang? Er lenge sia jeg var sjuk, da er ikke statistikken på min side nå .... :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Kan noen hjelpe meg? Jeg har så vondt i halsen min, får nesten ikke til å svelge, og alt føles bare forferdelig   :cry:  Noen som har noen gode råd? (I disse butikkstengte dager :( ) Er forresten tett i nesa også  :(

Hvis du nesten ikke klarer å svelge har du nok fått en halsbetennelse. Dra til nærmeste legevakt å få pencelin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille, snille pappan min vært på butikken og kjøpt nesespray og honningrepsils :) *Puste, puste* Ahh!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooops!!! Og halsen blir ikke bedre og det er vanskelig å svelge? Er du dårlig ellers?

LEGEN!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UÆÆÆÆÆÆÆæææææææ

Jeg har hvite prikker i halsen!! :'(

Hallo, det er halsbetennelse, du må komme deg til legen. Jeg har hatt det noen ganger, og det er helt for jævelig., Du må få deg pencelin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Hallo, det er halsbetennelse, du må komme deg til legen. Jeg har hatt det noen ganger, og det er helt for jævelig., Du må få deg pencelin.

Jævlig vondt er det, men det er jo ikke som om du dør om du ikke går til legen, da!!

Jeg fikk beskjed av legen om å gurgle med så varmt vann jeg klarte flere ganger om dagen, innltil penicilinen begynte å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det er veldig vondt å svelge, vanskelig å få i seg mat og sånnt da... :( Ellers er jeg forkjøla, og vondt i kroppen av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde vært hos legen for lenge siden hadde jeg sett hvite prikker i min hals igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det streptokokker er man skikkelig syk da. Greit og finne ut av det og få medisiner før det blir værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...