Gjest Helen Parr Skrevet 18. mars 2008 #1281 Del Skrevet 18. mars 2008 God tur og god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 19. mars 2008 #1282 Del Skrevet 19. mars 2008 Avslørt! Vi vet jo at du har vært i Amerika... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 19. mars 2008 #1283 Del Skrevet 19. mars 2008 :dåne: *søker tilflukt bak en busk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #1284 Del Skrevet 19. mars 2008 Avslørt! Vi vet jo at du har vært i Amerika... Ooops...! Den rosenkransen på bildet ser akkurat ut som den babydukken hadde fått plassert i munnen sin... Nå drar vi snart, forresten. God påske, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. mars 2008 #1285 Del Skrevet 19. mars 2008 God påske! Håper påskekrimmen holder seg i bøkene, der den hører hjemme på denne turen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 19. mars 2008 #1286 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg sier det igjen på runden min: God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. mars 2008 #1287 Del Skrevet 19. mars 2008 God tur og god påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. mars 2008 #1288 Del Skrevet 19. mars 2008 God påske til deg og familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 20. mars 2008 #1289 Del Skrevet 20. mars 2008 Heisan pøbelsara :-D Hørte akkurat i radioen at det snør mere der dere er, enn hos oss. Håper det blir bedre etterhvert i påsken og at dere får noen fine dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #1290 Del Skrevet 21. mars 2008 Hjelpe og trøste og bære....:snø: Vi holdt på å snø fullstendig inne, vi. Det er ikke særlig morsomt å være i et hus med bare utedo, når utedoen er 30 meter oppe i bakken bak huset, det blåser fra alle kanter, og man må vasse i snø til midt på lårene for å komme opp dit. Dessuten hadde måkebilen laget en 1 meter høy brøytekant foran innkjøringen vår, og det lå trær på tvers over veien både her og der. Vi pakket alt vi hadde, og kastet oss inn i bilen og satte kursen hjemover. (Etter å ha gravet ut bilen.) Så nå er vi hjemme i vårt eget hus. Like greit!! Vi kjørte pent og forsiktig hjemover, det var dårlig sikt, og masse snø i veien. Og når vi nå engang reiste hjem, blir det kjøkkenkos i dag. Jeg skal lage noe godt av skivet kalkunbryst - tror det blir en sopprisotto til. Og scampi til forrett. Og champagne underveis i prosessen, tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 21. mars 2008 #1291 Del Skrevet 21. mars 2008 Godt dere har kommet dere hjem pøbelsara. Så akkurat på nyhetene og fy flate så mye :snø: Gjett om jeg er glad vi bare har litt kald vind, selv om jeg ønsker meg vår. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 21. mars 2008 #1292 Del Skrevet 21. mars 2008 Æsj, snøvær her også. Og jeg som hadde begynt å glede meg over våren! Innedo er absolutt å foretrekke i sånt vær. Jeg kan vanskelig uttrykke med ord hvor deilig jeg synes det er å ha fått doen innomhus på hytta... Før var den i en del av vedskjulet, og det snødde omtrent gjennom veggene. Kalkunbryst høres fortreffelig ut! Det blir fuggel her også - om enn i en noe enklere variant; kyllingvinger med stekte poteter og ett eller annet grønt vi forhåpentligvis finner i fryseren... Dere greier å finne roen og kose dere hjemme i påsken også, dere, tenker jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #1293 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg våknet tidlig i går morges. Kikket ut, og alt var hvitt. Det snødde og blåste kuling, så verden så helt hvit ut. Jeg tok på meg ullstillongs, flanellspysjbukse over, og regnbukse over der igjen. Også lang, tykke ullsokker. Fleecegenser, dunjakke OG gëmalens regnjakke utenpå der. Alt dette for å gå på do. (Det er ikke alltid det er like sjarmerende med utedo, nei!) Også gikk jeg ut. Første hindring var å få opp døren til det lille sommerhuset. Det var føket helt igjen med snø, og jeg måtte legge hele vekten på for å få opp døren. 40 cm. med snø foran inngangen. Også bar det oppover bakken til do. Vanligvis noen hyggelige meter man går oppover gressbakken, mens fuglene synger. Men i går følte jeg meg som en pionèr. Jeg vasset i snø til midt på lårene. Trappen opp til do var helt snødd ned, og jeg måtte sparke vekk snøen foran døren slik at jeg kunne komme inn. Jeg tok med meg spade ned igjen, og brukte en time på å måke foran inngangsdøren til det lille sommerhuset. Det var tung, våt snø i mengder, og det snødde og blåste masse. Jeg vekket pøbelgemalen, og sa til han at vi måtte vurdere å evakuere før vi snødde helt inne. Snøplogen hadde akkurat gått forbi og lagt igjen en metehøy brøytekant med søkkvåt, tung snø. Så pakket vi da. Og grov bilen frem etter beste evne. Vi ble sittende litt fast underveis og måtte ut og grave litt. Det stoppet en hyggelig dame fra hjemmesykepleien da vi holdt på å grave frem/ut bilen. Hun fortalte at det var flere trær som hadde falt over veien litt lenger borte, men at hun hadde sag i bilen (!) og hadde fått vekk så mye av trærne at det var farbart. Men på den første timen av kjøreturen hjem, var det masse snø, føyke, sterk vind, trær som hadde veltet og nesten umullig å se veien foran seg. Det verste været ga seg ikke før vi kom inn i Vestfold. Og nå er vi hjemme, og jeg håper jeg får tak i et lammelår i butikken i dag. Det er fint vær her, men jeg er skikkelig sur for at det skulle bli vinter igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 22. mars 2008 #1294 Del Skrevet 22. mars 2008 Det der høres ut som et skikkelig påskemareritt pøbelsara. Godt dere har kommet dere hjem til sol og lammelår Og treningskamp Ha en kjempefin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. mars 2008 #1295 Del Skrevet 22. mars 2008 Lykke til med treningskampen - vi slo jo motstanderen deres på La Manga. Så neste søndag blir spennende, da skal vi jo spille borte mot dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. mars 2008 #1296 Del Skrevet 23. mars 2008 Skjønner jo at det ikke er så gøy med snøvær når man ikke er forberedt på det. Om det kommer mer får dere bare sende det nordover, for her er det unormalt lite for årstida, og vi måtte neste hoppe fra tue til tue enkelte steder nå når vi var på skitur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 23. mars 2008 #1297 Del Skrevet 23. mars 2008 Snø i mengder der vi også har vært. Og utedo. Motivasjonen til å gjøre noe med det har aldri vært sterkere! *oppdateringsrunde* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 24. mars 2008 #1298 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har lest her i etpar dager nå men har vært så sjokkert over snømengdene at jeg ikke har klart å si noe. Er forøvrig veldig glad for at vi har "utedo inne" på hytta vår, det holder å hutre på seg tøfler og evt ei jakke før man løper ut i gangen og inn på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #1299 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har lest her i etpar dager nå men har vært så sjokkert over snømengdene at jeg ikke har klart å si noe. Er forøvrig veldig glad for at vi har "utedo inne" på hytta vår, det holder å hutre på seg tøfler og evt ei jakke før man løper ut i gangen og inn på do. Det verste var jo alle planene som gikk i vasken! Jeg skulle (selvsagt) male. Gulv og vegger, mens mannen og stesønnen skulle høytrykkspyle båten. Spyle båt, ja.....hvis de kunne finne den under all snøen. Men vi lurer på å leie inn en arkitekt for å tegne et tilbygg - med ekstra soverom, og INNEdo. Vi blir jo ikke yngre heller, og allerede om en 25-30 års tid, kan det jo bli pesete for oss med do oppe i lia. Og engler og roser og rare ting kan jeg vel ha på en innedo også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 24. mars 2008 #1300 Del Skrevet 24. mars 2008 Utedo fremkaller akutt tissetrengthet hos meg. Når jeg hjemme sjelden går på toalettet om natten, er det garantert behov for et lite besøk ute dersom jeg våkner om natten på hytta. Hvilket jeg alltid gjør. Ikke engang selvpålagt drikkeforbud etter klokken åtte hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå