Daria Skrevet 5. mars 2008 #1101 Del Skrevet 5. mars 2008 For ordens skyld -jeg tviler ikke på at røyking over lang tid -også passiv røyking -kan være helseskadelig, og jeg er tilhenger av røykeloven. Men det er ingen grunn til å gå fullstendig av skaftet av hysteri og snakke om å koble inn barnevernet fordi noen røyker i nærheten av barna sine... Vi har aldri hatt det så rent og støvfritt og desinfisert og røykfitt og trygt -og aldri har så mange barn slitt med astma og allergier. Tror det er sunt med litt skitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. mars 2008 #1102 Del Skrevet 5. mars 2008 Ganske enig med Daria. Trøster meg med at litt støv er sunt idet hybelkaninen løper etter meg. Røyking kan jeg ikke si så mye om, bedriver ikke dagen med slikt... Ønsker deg ellers en fiiiiiin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #1103 Del Skrevet 5. mars 2008 Nei, jeg vet også at røyking er skadelig. Det vet min mor også. Men hun likte ikke at de la seg oppi det... Min kjære røyker litt og snuser mye. Klart jeg gjerne skulle sett at han sluttet. Men det må han ønske selv... Hjelper ikke med en haug formaninger fra meg om hvor skadelig det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 5. mars 2008 #1104 Del Skrevet 5. mars 2008 Foregård et en debatt om røyking og barn, så tror jeg ikke jeg orker å kikke på engang, gitt. Her røyker vi ikke, men hysteriske har vi aldri vært. Imidlertid har jeg til tider vært rimelig oppgitt over en svigerinne av meg som har dampet for fulle mugger med ungene i huset bestandig. Mannen har ikke fått gehør hos henne når han har bedt henne slutte å forpeste huset. Det luktet alltid røyk av ungene deres, og pga det trodde lærerne på skolen at eldstejenta hadde begynt å røyke... Det har vært så ille at ungene instendig har bedt moren om å slutte å røyke inne, og da bør man for pokker ta seg selv i nakken, synes jeg. Nå har hun omsider etterkommet resten av familiens ønske og går ut. De er kjempefornøyde, de lukter godt, og yngstejentahar omsider blitt kvitt sin kroniske hoste. Ellers trives hybelkaninene godt hos meg også. I går sto jeg faktisk og funderte over om det kunne gått an å spinne garn av dem. Tenk så stilig å ha hybelkaningenser, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. mars 2008 #1105 Del Skrevet 5. mars 2008 *oppdatert* Jeg nøyer meg med å si at her røykes det heller ikke, og er glad for at det er blitt vanlig å gå ut når man røyker hos andre. Dessuten har jeg brukt de siste dagene til å ta livet av de mange hybelkaniner som hadde bosatt seg her i helgen. Det blir ganske raskt ulevelig skittent med to hunder i hus, det skal være sikkert. Nå blir jeg antageligvis sett på som en skrulling når det gjelder rengjøring og husarbeid, men sannheten er at hystriet jeg legger for dagen stort sett dreier seg om ryddighet og ikke renslighet. Så det så. Ellers kan jeg glede champagnesara med at et sett med fire flasker 200 ml champagenflasker og en stor flaske fant veien ned i tax-free-posen vår. Samt gin og skotsk whisky. For ikke å glemme shea-butter body lotion og badesåpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. mars 2008 #1106 Del Skrevet 5. mars 2008 Ellers trives hybelkaninene godt hos meg også. I går sto jeg faktisk og funderte over om det kunne gått an å spinne garn av dem. Tenk så stilig å ha hybelkaningenser, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. mars 2008 #1107 Del Skrevet 5. mars 2008 Hybelkaniner kan sikkert toves også. Problemet er at de blir veldig små når det kommer vann på dem, så man må sikkert ha mange før det blir noe. Jeg aner nye muligheter for konseptkunst her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. mars 2008 #1108 Del Skrevet 5. mars 2008 Dessuten har jeg brukt de siste dagene til å ta livet av de mange hybelkaniner som hadde bosatt seg her i helgen. Det blir ganske raskt ulevelig skittent med to hunder i hus, det skal være sikkert. Nå blir jeg antageligvis sett på som en skrulling når det gjelder rengjøring og husarbeid, men sannheten er at hystriet jeg legger for dagen stort sett dreier seg om ryddighet og ikke renslighet. Så det så. Hybelkaniner fikk en helt ny mening den dagen jeg flyttet inn i leilighet med en hund! Jeg vet ikke helt hvor de kommer fra, men mistenker at det er det hun driver og tuller med hver gang vi er ute på tur; fanger nye hybelkaniner som smugles inn i leiligheten. Når det gjelder røyketråden, så er det vel enkelte som drar den litt vel langt Men jeg forstår noen av argumentene. Etter å ha hatt bikkja på besøk hos svigers, og det luktet røyk av pelsen hennes når hun kom tilbake tenker jeg i alle fall at jeg ikke ønsker å få tilbake et lite barn og det lukter slik... Men tror de har startet å gå ut for å røyke nå, og da stiller saken seg annerledes. Håper ellers alt står bra til i pøbelhuset, det er vel travle skoledager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. mars 2008 #1109 Del Skrevet 5. mars 2008 Hybelkaniner kan sikkert toves også. Problemet er at de blir veldig små når det kommer vann på dem, så man må sikkert ha mange før det blir noe. Jeg aner nye muligheter for konseptkunst her! Vel, det var jo en kunstner her for et par-tre år siden som laget utstilling av navleloen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 5. mars 2008 #1110 Del Skrevet 5. mars 2008 Men det må han ønske selv... Hjelper ikke med en haug formaninger fra meg om hvor skadelig det er... Så sant så sant. Det er ikke ofte jeg lar meg provosere av venners utsagn, men en god venninnes "Røyker han? Det må du få ham til å slutte med!" fikk meg til å reagere kraftig. Hvem er jeg til å bestemme hva han skal gjøre og ikke gjøre. Nei beklager, det går ikke an å si det sånn. Oversett den setningen som starter med "Hvem" til engelsk så blir den litt mer grammatisk korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #1111 Del Skrevet 5. mars 2008 Hybelkanin genser hadde sikkert vært flott Var på marked i helga, der var det ei som solgte tøfler, luer og diverse annet strikket av hundehår blandet med ull. Var skikkelig fint :-D Røyking inne av flere er en uting. Merker jeg sliter med det etter røykeloven ble innført. Det har vært greit for meg at min kjære tok seg en røyk inne. Men etter jeg ble gravid og når lillegutt kommer så er det rett ut... Han er heldigvis enig da :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. mars 2008 #1112 Del Skrevet 5. mars 2008 Hybelkaninene mine er onde og har hoggtenner. De er aggressive og formerer seg med lynets tempo. Tre dager etter støvsuging er det flust av dem, og de har akkurat samme farge som bikkjene. Noen er brune med tigrete striper, andre er hvite med sorte prikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #1113 Del Skrevet 5. mars 2008 Ojojoj...her har det vært liv mens jeg har vært på forelesninger! Takk for besøket, alle sammen - jeg skal prøve å få tid til å svare hver især senere i kveld. :-D Dette er det helt korrekte sted å diskutere hybelkaniner; her hos oss er det et slags hybelkaninreservat for tiden. Fordi vi begge plutselig jobber mye, og fordi jeg er gått tom for støvsugerposer, og den lokal butikken har sluttet å føre dem. Ergo må jeg til el-kjøp for å kjøpe støvsugerposer. Det er omtrent som å dra på IKEA for å kjøpe en pakke servietter. (Mye skrik og lite ull.) Men hybelkaninene fryder seg. Jeg tar unna det verste med en støvmopp jeg har, og vi har heldigvis ikke mye tepper. (Men i går spisset pøbelprinsessen blyanter på det kuskinnet jeg har under stuebordet. Jeg feide det under teppet.... ) Det går litt fremover med eksamen, men den ene gruppedeltakeren er fortsatt helt på viddene. Under forrige eksamen fikk hun som oppgave å fordype seg i en ganske komplisert analysemodell. Denne gangen må vi gjøre noe liknende, for hennes forvirring blandet med skråsikkerhet på hva vi skal gjøre (som er HELT annerledes enn hva vi andre tror vi skal gjøre), legger en demper på gruppearbeidet. Og om en uke skal vi levere. Jeg tror nok vi kommer i mål, men prosessen er mye heftigere og mer slitsom enn jeg var forberedt på. Nå må jeg hente den unge, tannløse damen i barnehagen, og så skal jeg lese mer. Heldigvis har jeg fått som ansvar å lese om Michel Foucaults "power"-begrep, det er spennende. Og morsomt. Og veldig utfordrende for en stakkar praktiker som plutselig har beveget seg inn i akademikernes rekker. Dessuten har jeg oppdaget at det innenfor akkurat mitt fag er slik at en dame på min alder kanskje ikke er helt utgammel i akademisk sammenheng allikevel. Noen påstår at det er vanlig å avslutte karrieren med en doktorgrad for så å gå av med pensjoninnenfor faget vårt. Og da har jeg jo masse tid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 5. mars 2008 #1114 Del Skrevet 5. mars 2008 pøbelsara :-D Hybelkaniner ja. Når vi hadde langhåret katt støvsuget jeg hver dag. Det var rett og slett støv og kaniner hver dag, og jeg har litt nella Ikke støv på hjernen, og slett ikke så ryddig av meg, men akkurat der vi ferdes mest bare må jeg få det unna. Når vi desverre måtte la vår herlige katt få hvile, så oppdaget jeg plutselig at ikke bare kattehårene, men også støvet holdt seg bort lenger. Så nå støvsuger jeg to ganger i uka og vasker en gang. Men noen hybelkaniner finnes det alltid i kroker og kriker der jeg glemmer å støvsuge. Men hva gjør vel det. Ha en fin kveld i pøbelheimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #1115 Del Skrevet 5. mars 2008 Ble lettere å holde det rent her også etter vi tok voffs... Ble nesten så vi savnet hybelkaninene... Men fyrer med ved, og ovnen er i stua så fortsatt litt som søpler rundt. Ellers skjønner jeg godt at du er irritert over problemer med støvsugerposer, Pøbelsara. Jeg hadde en støvsuger som jeg (eller mamma var det var ) kjøpte på salg når jeg flyttet for meg selv. Støvsugeren var veldig bra, men så mye styr å få tak i støvsugerposer da... Måtte spesialbestilles... Nå har vi fått oss ny da. Veldig greit med en støvsuger det går an å få tak i poser til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. mars 2008 #1116 Del Skrevet 5. mars 2008 Skal jeg oute meg selv når det gjelder hybelkaniner også ? Eller nøye meg med å si at jeg har langhåret katt? Navlelo skal jeg derimot ikke begi meg inn på. Men jeg kan orientere om en fantastisk drøm en like så fantastisk kollega gjenfortalte med stor innlevelse en gang vi var på konferanse. Den dreide seg kort fortalt om en felles mannlig kollega i Star Wars-kostyme som kjempet for standardisering av støvsugerposer Fortsatt lykke til med eksamen, jeg skjønner at du kan trenge det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #1117 Del Skrevet 5. mars 2008 For ordens skyld -jeg tviler ikke på at røyking over lang tid -også passiv røyking -kan være helseskadelig, og jeg er tilhenger av røykeloven. Men det er ingen grunn til å gå fullstendig av skaftet av hysteri og snakke om å koble inn barnevernet fordi noen røyker i nærheten av barna sine... Til min store forskrekkelse så jeg at BV ble nevnt i røyketråden, og ikke i tråden om fysisk avstraffelse av barn. Jeg så også at noen hevdet at passiv røyking var mer skadelig enn å slå barn... KG har stadig nye overraskelser på lur... Min kjære røyker litt og snuser mye. Klart jeg gjerne skulle sett at han sluttet. Men det må han ønske selv... Hjelper ikke med en haug formaninger fra meg om hvor skadelig det er... Nemlig. Du er vel ikke mammaen hans, heller. Min erfaring er dessuten at det sjelden er særlig matnyttig å prøve å forandre andre... Særlig ikke kjærester. Ellers kan jeg glede champagnesara med at et sett med fire flasker 200 ml champagenflasker og en stor flaske fant veien ned i tax-free-posen vår. Samt gin og skotsk whisky. For ikke å glemme shea-butter body lotion og badesåpe. Champagne i både store og små flasker er jo obligatorisk i et hvert møblert hjem. Og så har jeg hørt så mye om de Shea-butter-produktene at jeg må sende med gemalen handlelapp når han skal ut på tur igjen til uken. . Håper ellers alt står bra til i pøbelhuset, det er vel travle skoledager. Alt vel i pøbelheimen! Vi teller ned til tippeligastart. Koselig at du stikker innom, og hyggelig å se at magen og babyen vokser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #1118 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hybelkaniner kan sikkert toves også. Problemet er at de blir veldig små når det kommer vann på dem, så man må sikkert ha mange før det blir noe. Jeg aner nye muligheter for konseptkunst her! Vel, det var jo en kunstner her for et par-tre år siden som laget utstilling av navleloen sin. Kvinnenettverkshybelkanininstallasjon! Så sant så sant. Det er ikke ofte jeg lar meg provosere av venners utsagn, men en god venninnes "Røyker han? Det må du få ham til å slutte med!" fikk meg til å reagere kraftig. Hvem er jeg til å bestemme hva han skal gjøre og ikke gjøre. Nei beklager, det går ikke an å si det sånn. Oversett den setningen som starter med "Hvem" til engelsk så blir den litt mer grammatisk korrekt. Viser forøvrig til hva jeg skrev til Jente79 over her. Hybelkaninene mine er onde og har hoggtenner. De er aggressive og formerer seg med lynets tempo. Tre dager etter støvsuging er det flust av dem, og de har akkurat samme farge som bikkjene. Noen er brune med tigrete striper, andre er hvite med sorte prikker. pøbelsara :-D Ha en fin kveld i pøbelheimen , Ulva! En god kveld til deg også Se forøvrig tidligere kommentar om hybelkaniner og kvinnenettverk... ....Den dreide seg kort fortalt om en felles mannlig kollega i Star Wars-kostyme som kjempet for standardisering av støvsugerposer Fortsatt lykke til med eksamen, jeg skjønner at du kan trenge det En av mine medstudenter fortalte i dag om drøm som handlet om et hus i Fredrikstad, traffikerte hovedveier og en rømt flodhest. Takk for lykkeønskninger. De er høyst tiltrengt. Endret 5. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. mars 2008 #1119 Del Skrevet 5. mars 2008 Hoho, jeg har nettopp sett the killer rabbit på teater! Lykkeønskninger fra meg også, pøbelsara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. mars 2008 #1120 Del Skrevet 6. mars 2008 Krysser fingrene for at dere klarer å avlede den ene gruppedeltakeren slik at de andre får gjort jobben og dere kommer vel i mål! En venn av meg hadde forresten en teori om at det var badeanda som kontrollerte alle hybelkaninene. Han mente også at det var ugunstig å samle dem alle på ett sted (i støvsugeren...), for da kunne de pønske ut lumske planer for å overta makta i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå