Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Ulva35

:hallo: pøbelsara :-D

Håper du har hatt en fin og avslappende lørdagskveld. Det kan du trenge virker det som :) Jeg blir sliten bare av tanken på alt du har å styre med jeg.

Pøbelprinsessen kunne vel nesten ikke vente med å legge seg i går kveld tenker jeg. :) Har nok sovet som en prinsesse på sitt nyoppussede rom :)

Ha en strålende søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var stor suksess med det nye rommet. I tillegg så har tannfeen vært her.....pøbelprinsessen mistet den første av fortennene oppe like før hun skulle legge seg i går. Litt vemodig, det der....når de nye tennen kommer, så vil hun forandre seg veldig. Det ser ut som om småbarnstiden her i huset helt definitivt går mot slutten.

Tannfeen la forresten igjen én 20 kr. mynt, ett engelsk pund, 100 drakmer og en euro. Kjekt med tannfeer som har litt utvalg av valuta dersom små prinsesser skal ut og reise. (Drakmene er litt utgått på dato, men det er en fin mynt, da...:fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å stikke innom å si Hei!

Kjekt å lese om deg og ditt liv.

Hei :-D!

Velkommen inn hit til pøbelstrekboken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at tannfelling er litt vemodig for mor.

Men kan tenke meg prinsessen var i den 7. himmel. Spesielt med en så gavemild tannfe.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Ja, småbarnstiden er nok over når tannfellingen er i gang. Det var en uvanlig raus tannfe som var innom i pøbelheimen.

Jeg håper hun tar turen innom til prinsessens venner også. Ellers er det mulig det blir litt misunnelse over godtgjørelsen på melketenner...

Ha en fin søndag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer (?) ned tannfellinga. Mine unger fikk tenner sent og mister tenner sent, så her i huset har tannfelling vært svært etterlengtet og slett ikke vemodpreget. åtte og et halvt-åringen har ikke kommet lenger enn til løs tann nr. 4. Vi har dessuten ikke tannfe for tiden, men tannbever, etter Bidoff, sønnens favorittpokémon for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått siste nummer av Living etc i posten, og tenkte på deg da jeg så at Det rosa vidunderet har fått en lillesøster - en rosa Smeg oppvaskemaskin ;)

^

*akutt anfall av havesyke!!!! :wow: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det var en vanvittig søt oppvaskmaskin (kan man si det?)!

Her i huset har ungene felt tenner så det omtrent har sprutet. Datteren på 11 minstet sin siste i fjor, så hun er tidlig. Hun har i tillegg fått to 12-årsjeksler, så hun er snart ferdig med hele greia.

Minstemann på 6 1/2 fikk splitter ny fortenner i fjor, og de ser bare så innmari digre ut! Du har rett i at de forandrer utseende veldig med nye tenner, sara, og jeg er helt enig i at det er en smule vemodig. Jeg er litt delt i forhold til dette med småbarn som blir store. På den ene siden er det litt trist at småbarnsperioden definitivt er over, på den andre siden er det veldig behagelig med unger som greier veldig mye selv.

Også er det sånn at jeg synes det er bittelitt trist at jeg definitivt aldri skal ha flere babyer, samtidig som jeg kjenner at det selvsagt er fullstendig uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle sagt det selv, Bodillen. Jeg synes det er fint at hun er stor og flink, men det er jo litt vemodig at årene med småbarn definitivt er over. (Men nå har jo allerede barnebarna begynt å komme her i huset, så vi har jo noen å kose med, da....)

Det er helt herlig med en 5 1/2 åring i huset. Vi har noe fantastiske samtaler, og hun er både grei, flink og morsom. Men liten, det er hun ikke lenger....

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke:

Rosa vaskemaskin? Velvel, ikke akkurat min greie men sikkert flott for de som liker det :)

I dag laver det ned her, og det er ikke moro. Håper metrologen har rett når han påstår at denne dagen vil gå inn i historien som den eneste dagen med vinter i Rogaland. :ler:

Skal så frø snart vi nå. Det er vår og skal ikke snø.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa oppvaskmaskin må man ha......:fnise: Jeg synes Smeg-tingene er fine, men de er fryktelig dyre. Alt for dyre....!! (Men de ville passet helt perfekt i det lille sommehuset, både kjøleskapet og oppvaskmaskinen....:rødme:....)

Det er fint vær her i dag. Litt kaldere enn det har vært, men solen har dukket frem fra skyene flere ganger allerede, og så vidt jeg vet er det ikke meldt mere snø. Og nå er det jo Mars, så nå kan snøen bare holde seg unna, synes jeg.

Men nå må jeg lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et sommerhus er en sånn oppvaskmaskin sikkert perfekt :jepp: Tror ikke jeg ville hatt det hjemme derimot ;)

Synes snøen får holde seg langt unna jeg også. Selv om det tydeligvis har snødd litt natt til søndag her... Så det i åsene. Heldigvis sov jeg så lenge at det hadde smeltet igjen når vi sto opp. Så bare at det lå litt oppå den snøen/isen som ikke har smeltet enda...

Har ikke lyst på mer snø. Snudde kalenderen min fra blindeforbundet og så en nydelig voffs med påskeliljer rundt :-D Snart vår :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søt maskin. Halvveis kur for havesyke kommer her: Jeg har SMEG-komfyr, og designen er bedre enn det den presterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Søt maskin. Halvveis kur for havesyke kommer her: Jeg har SMEG-komfyr, og designen er bedre enn det den presterer.

Jeg har har også Smeg komfyr, og jeg er overbevist om at de vi kjøpte leiligheten av lo godt hele veien til banken da vi insisterte på å overta leiligheten med gasskomfyren. Skikkelig drittkomfyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det erfaringsdeling på høyt nivå, ja. Stekeovnen er verst. Holder dårlig på tempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Skal ikke begi meg inn på rosa oppvaskemaskiner eller svære franske ovner...

Kun ønske deg en fin mandag videre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Her er det erfaringsdeling på høyt nivå, ja. Stekeovnen er verst. Holder dårlig på tempen.

Her er ikke stekeovnen så ille (hvis en ser bort fra en slik detalj som at vi ikke har lys inni den), men gassblussene er håpløs dimensjonert. 3 av 4 bruker lengre tid på å koke opp vann enn den gamle elektriske komfyren, og det siste er så kraftig når en skrur det helt ned at det meste svir seg. Skikkelig morsom sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!

Når det gjelder kjøleskap, så var Faerie så grei at hun sendte meg en oppskrift på hvordan male kjøleskap....og det igjen satte igang et ras av ideer i hodet mitt.....så nå lurer jeg på å dekorere det kjøleskapet jeg har med roser....:fnise: ....som matcher et serveringsbrett jeg kjøpte i Grasse forrige gang jeg var i Frankrike....:lur: Vi får se. Jeg synes Smeg kjøleskapet er helt lekkert, men den modellen jeg har lyst på koster kr. 22.000,- her på berget. Landeveisrøveri. Det koster riktignok "bare" ca. 16.000 SEK.....men...jeg tror heller jeg har lyst på en haug med lekre sko, og en ny veske eller to...:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...