Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Jeg regner med at dere har det deilig på vinterferie. Vi kom hjem med minsten i dag, etter å ha overlatt hytta til noen venner med barn, og latt våre egne være igjen med dem. De var glade for å få låne en hytte til lørdag, vi var glade for at ungene slapp ferie-sfo resten av vinterferien. Jeg har fri i morgen, deretter er det jobb resten av uka. Lørdag skal vi avløse de andre igjen.

Vinn-vinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Innom med en liten hilsen.

Jeg går utfra at vinterferien er toppers og at pelsluen anno 1975 gjør jobben. Utrolig at det er noen hår igjen på den etter 33 år...

Ikke mye vinterferievær her... 5 grader,lettskyet,bare veier og grønne marker.

Dette er første gang jeg er på kg på 8 dager. :overrasket: Tenk at RL kan okkupere meg så totalt,selv uten vinterferie.

Ha det kos videre. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme igjen etter noen fine dager med ski, iglo-bygging, kortspill og hyttekos. Jeg har faktisk vært hjemme siden onsdag, men har vært så travel med Det virkelige livet at jeg ikke har hatt tid til å komme innom her.

VI har hatt to kjempefine dager med forelesninger. Og vi har bedrevet feltstudier, fordi temaet denne uken har vært observasjon. Kjempegøy! (Men mye lesing involvert - faktisk så mye at KG har blitt satt på vent.)

Og nå er det helg. Champagnen ligge på kjøl, huset er bombet, men ikke verre at det verste overflaterotet kan fjernes med litt effektiv innsats.....og så er det ordentlig helg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme rosabuksen har ennå ikke kommet. I følge selgeren er den sendt for lenge siden....jeg mistenker at den er blitt plukket opp av tollere......så da får jeg vel en hentelapp med pengekrav snart. Og rosa er nok like kledelig i påsken som i vinterferien.....

(Men jeg har en fin, grå Phenixbukse som jeg liker godt, da, så jeg behøvde ikke å rase bukseløs utfor fjellet. Det eneste som er i veien med den buksen, er at den ikke er rosa.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Vel overstått vinterferie, pøbelsara! Kortspill og iglobygging henger nøye sammen med hyttekos. Vi har spilt "De løyerlige familier" og fryder oss over at ungene er blitt så store at "Krig" ikke lenger er eneste alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med rosabuksen! Alle mine eBaykjøp har blitt stoppet i tollen i det siste, så det er ikke så gøy å handle på nett lenger :sjenert:. Men det høres ut som om buksen er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg kommer til å kjøpe kjole til det forestående bryllupet i familien på ebay også. Jeg er ikke glad i å kjoleshoppe - ofte må man gå fra butikk til butikk til butikk for å lete.....noe jeg ikke synes er det minste morsomt. Ergo blir det nok ebay-shopping, tror jeg. Der kan man jo sitte i timesvis og kose seg med bøtter og spann av kjoler. Fint for sånne særinger som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Vel hjemkommet pøbelsara. Skjønner at vinterferien har vært stas.

Når det gjelder å handle kjole på ebay så synes jeg dere er modig.

Hvordan finner du rett størrelse uten å prøve? Det er jo noen som er store og andre som er små i størrelsen.

Jeg ser jo så klart fordelen med å sitte ved pc`n og kose seg med ebaykjoler, i stedenfor å traske fra butikk til butikk.

Men det var dette med størrelsen da. :sjenert:

Ha en fin lørdagskveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder å handle kjole på ebay så synes jeg dere er modig.

Hvordan finner du rett størrelse uten å prøve? Det er jo noen som er store og andre som er små i størrelsen.

Jeg ser jo så klart fordelen med å sitte ved pc`n og kose seg med ebaykjoler, i stedenfor å traske fra butikk til butikk.

Men det var dette med størrelsen da. :sjenert:

Ha en fin lørdagskveld :goodbye:

Kjoleandel på eBay er skummelt og enkelt. Det finnes måletabeller, og mange selgere legger ut eksakte mål på hver kjole :sjenert:. Hvis man lurer, kan man bare sende en mail og spørre.

Jeg advarer mot avhengighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du svarer på kjolespørsmålene, Fresi....du er adskillig mer erfaren enn meg på kjøpe-kjole-på-ebay fronten.... Jeg har kjøpt masse annet der, da....det mest avanserte tror jeg må være jomfru Maria statuen jeg kjøpte på "opphørssalg" fra en katolsk kirke i Ohio, USA.....:fnise:

De aller fleste selgere legger ut eksakte mål på klærne de selger - så hvis jeg finner noe fint, tror jeg at jeg tar sjansen. Jeg har funnet en lekker svart sak, nå...men jeg vet ikke om bruden blir fornærmet hvis jeg har svart kjole.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har funnet en lekker svart sak, nå...men jeg vet ikke om bruden blir fornærmet hvis jeg har svart kjole.....

Nei, vi må ikke fornærme bruden ;). Sjekk hva som er lokal skikk og bruk der bryllupet skal stå, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med kjolekjøping på e-bay...

Må innrømme at jeg ble lettere hekta når jeg planla bryllup. Det var jo så billig :fnise:

Har ikke prøvd kjole enda, og må innrømme at jeg har en som passer perfekt til bryllupet vi skal i til sommeren... Selv om det også hadde vært litt moro å kjøpe ny... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan pøbelsara :-D

Så bra at vinterferien var vellykket. Selv er vi hjemme igjen etter noen dagers tur. Ikke akkurat det beste været, men det var jo ingen ferietur heller da.

Var litt slitsomt å kjøre langt med tåke og regn, og lang omkjøring, men vi kom oss da hjem i går, og det var bare herlig.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...