Gjest Helen Parr Skrevet 11. februar 2008 #881 Del Skrevet 11. februar 2008 God morgen fra meg også. *følger etter Junia* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 11. februar 2008 #882 Del Skrevet 11. februar 2008 Klart du står pøbelsara Har ikke skrevet så mye her i det siste. Har skjedd en del, så det er ikke alltid jeg har orket å legge igjen noe. Men jeg er her, og jeg kommer sterkere tilbake Håper forkjølesen er bedre. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 11. februar 2008 #883 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei,hei Ferdig allerede til påske? Det er jo ikke mange ukene unna. Klart du står!Med den grundigheten du viser så kan det ikke bli noe annet resultat. :-D Ha fortsatt god bedring, og en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #884 Del Skrevet 11. februar 2008 Hallo! Situasjonsrapport: Pøbelprinsessen er syk. Hun har kjempevondt i hodet, og måtte hentes tidlig i barnehagen. De gode nyhetene er at vi var ferdig med powerpoint-presentasjonen når barnehagen ringte. Men jeg er altså litt usikker på hvorvidt jeg er godt nok forberedt....samtidig så tenker jeg at når man velger bestått/ikke bestått som karakter på en eksamen, så kan ikke listen for å bestå ligge VELDIG høyt, slik at det blir vanskeligere å bestå en slik eksamen, enn en med graderte karakterer. (OG jeg blir veldig glad dersom noen av dere som har litt erfaring med karaktersetting på dette nivået kan berolige meg litt her.....) Ellers....jeg skal prøve å få til en dagbokrunde nå.....jeg er så glad for at det er så mange som stikker innom her, oig vil gjerne gjøre gjengjeld!! Håper å få det til mens pøbelprinsessen tar seg en liten lur. Stakkars lille jenta mi. (Og pappaen er selvsagt ute og reiser...så her må det leies inn barnevakt for de kommende dagene, slik at jeg kan fullføre eksamen.Blæ. Dumme eksamen. (Men det har vært utrolig fint vær i dag!!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 11. februar 2008 #885 Del Skrevet 11. februar 2008 Svigermor kunne sikkert hjulpet deg. Hun elsker barn og har ingen jentebarnebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #886 Del Skrevet 11. februar 2008 Svigermor kunne sikkert hjulpet deg. Hun elsker barn og har ingen jentebarnebarn. Stakkars svigermoren din.....jentebarnebarn er sikkert like hyggelig å ha som jentebarn. Nå er jeg heldigvis så heldig at foreldrene mine bor ca. 5 minutters kjøring fra instituttet mitt.....og i og med at de nyblitte pensjonister, så vil de mer enn gjerne passe barnebarnet sitt...selv om hun er syk. Heldige meg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 11. februar 2008 #887 Del Skrevet 11. februar 2008 Så deilig at det ordner seg med barnevakt. Tøft nok med eksamen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. februar 2008 #888 Del Skrevet 11. februar 2008 Søøøøøøster! Når du er ferdig med eksamen kan du jo bedrive litt moralsk oppseding inne i bøkene hos Helen og meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #889 Del Skrevet 11. februar 2008 Søøøøøøster! Når du er ferdig med eksamen kan du jo bedrive litt moralsk oppseding inne i bøkene hos Helen og meg. Huff, ja.......det er nokså påkrevet, har jeg sett. Vanligvis heller jeg mer imot at folk er eksperter på egne liv....og vet best selv......og at andre ikke skal legge seg opp i de valg man gjør osv.....men ett sted går det tross alt en grense. Hjelpe og trøste meg...det er jo den rene skjære moralske fordervelse som foregår inne hos dere to ...................() Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #890 Del Skrevet 11. februar 2008 Søøøøøøster! Når du er ferdig med eksamen kan du jo bedrive litt moralsk oppseding inne i bøkene hos Helen og meg. ..........det verste er at jeg reagerer straks og med det samme noen roper "søster". Det er lenge siden sykepleierne sluttet å kalle seg "søstre"...men det er det noen som har glemt å fortelle alle de gamle pasientene jeg har hatt gjennom tidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 11. februar 2008 #891 Del Skrevet 11. februar 2008 Hjelpe og trøste meg...det er jo den rene skjære moralske fordervelse som foregår inne hos dere to ...................() Enig! Tulla! (Men det håper jeg dere skjønte. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. februar 2008 #892 Del Skrevet 11. februar 2008 Greit med velvillige barnevakter :-D Får håpe Pøbelprinsessen blir fort frisk... Har vel hatt bestått/ ikke bestått karakter jeg også... Var vel det skriftlige som ble vektlagt, og når en kunne det gikk det muntlige greit. Men var innenfor et helt annet fagfelt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. februar 2008 #893 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) ..........det verste er at jeg reagerer straks og med det samme noen roper "søster". Det er lenge siden sykepleierne sluttet å kalle seg "søstre"...men det er det noen som har glemt å fortelle alle de gamle pasientene jeg har hatt gjennom tidene. Tenkte jeg vel! Har jo endel år bak meg som ekstravakt på et av byens sykehus.... så jeg var sikker på at du hadde en eller annen Pavlovslignende refleks på dette punktet. Endret 12. februar 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. februar 2008 #894 Del Skrevet 12. februar 2008 ..........det verste er at jeg reagerer straks og med det samme noen roper "søster". Det er lenge siden sykepleierne sluttet å kalle seg "søstre"...men det er det noen som har glemt å fortelle alle de gamle pasientene jeg har hatt gjennom tidene. I Danmark heter det visst søster fortsatt -min fetter utdannet seg til sykepleier for 10 år siden og omtalte seg selv som "sykesøster"... *forøvrig tilhenger av boller med rosiner OG sukater* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 12. februar 2008 #895 Del Skrevet 12. februar 2008 God dag, søster! Innom for å oppdatere meg litt mellom stalljobbingen... Sukat er jo sånn man har i øynene om morgenen, det! Det sa vi i hvert fall hjemme hos oss da jeg var liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 12. februar 2008 #896 Del Skrevet 12. februar 2008 Sukat er jo sånn man har i øynene om morgenen, det! En utmerket grunn til å droppe sukat i bolledeigen. Forøvrig pøbelsara kan jeg ikke bidra i karakterspørsmål om bestått/ikke bestått. Har alltid fått poengtallkarakterer selv. Håper pøbelprinssesse friskner fort til, og at du selv er kommet til hektene etter forkjølelsen. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #897 Del Skrevet 12. februar 2008 ! Jeg måtte jammen le litt idag. Vi er jo i innspurten av en hektisk periode med forelesninger og eksamen i kvantitativ forskningsmetode. Og dermed også normalfordelinger. Vel klassen jeg har vært sammen med på dette kurset, er misfornøyd med karakterene de fikk på siste eksamen...de mener at karaktersettingen ikke følger en normalfordeling...... Jeg er sikker på at ledelsen på instituttet ergrer seg og ser at de nå har skapt et monster....ikke før har studentene lært om normalfordelinger, før de blir brukt som argument for å klage på eksamensresultatene..... Nå må det tillegges at utvalget i klassen er veldig lite....men dersom man tilstreber en normalfordeling, gjelder det da innenfor hvert fag.....eller i en større sammenheng? ....og dessuten hadde jeg det som tilsvarer den forrige eksamenen for flere år siden, og var fornøyd med resultatet. Men nå er min tildelte KG pausen nesten slutt..... *lese, lese, lese :lese:* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. februar 2008 #898 Del Skrevet 12. februar 2008 ! Nå må det tillegges at utvalget i klassen er veldig lite....men dersom man tilstreber en normalfordeling, gjelder det da innenfor hvert fag.....eller i en større sammenheng? . Normalfordeling gjelder i alle fall ikke i så begrensede populasjoner som kullet deres. Her snakker vi om MYE større sammenhenger...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. februar 2008 #899 Del Skrevet 12. februar 2008 Innom med oppmuntrende lesetilrop til Søster Sara. Stå på! Lurer på om jeg kan skryte litt av statistikkeksamenen min her også, men det blir kanskje litt i overkant . Særlig siden mesteparten av kunnskapen er innhyllet i svart tåke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #900 Del Skrevet 12. februar 2008 Innom med oppmuntrende lesetilrop til Søster Sara. Stå på! Lurer på om jeg kan skryte litt av statistikkeksamenen min her også, men det blir kanskje litt i overkant . Særlig siden mesteparten av kunnskapen er innhyllet i svart tåke. Jeg har hørt mye om din profesjon og statistikk i løpet av de siste par ukene. Den ene foreleseren vår tilhører nemlig lauget ditt....og den andre har visstnok forelest trofast for dine kolleger i en mannsalder...... Akkurat nå er jeg på det stadiet (i lesing av forskningsartikler) at jeg begynner å bli kvalifisert nok til å stille noen spørsmål ved begrepsoperasjonalisering og målenivå, validitet og reliabilitet....men jeg tror ikke jeg er helt kvalifisert til å gi svar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå