Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, Junia! Jeg har fått jobbet skikkelig effektivt noen timer, nå, så jeg er riktig fornøyd. Og i morgen er en lang dag med masse tid til lesing.

Helgen har vært deilig - vi har spist SÅ mye deilig mat, og jeg har kost meg på rommet mitt (;kjøkkenet :fnise:). I går hadde vi indrefilet av lam, med en helt supergod ovsnbakt jordskokk-sak, med creme fraiche, lime, hvitløk, parmesan etc., saltbakte rødbeter og honningsauterte sukkererter.....

I dag hadde vi kalkunbryst med naturris og spinat som jeg sauterte med hvitløk og sjalottløk, og tilsatte terninger av fetaost oppi.....kjempegodt....og nå ble jeg jammen sulten IGJEN.....er det mulig?!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere holder jammen meg et bra mathus!

Her blir det ikke noe avansert i dag, for mor i heimen skal tilbringen kvelden på jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....skikkelig mathus her i huset, ja.....Noe av det morsomste jeg vet, er å lage mat....planlegge, handle inn og tilberede. Jeg er en svoren tilhenger av alle typer slow-food, og jeg synes det er så hyggelig når det står noe og putrer på komfyr eller i ovnen.

I dag har jeg ganske mye rester av brun basmatiris som må brukes til noe.....

Ellers våkent jeg i dag med en helt klar forståelse for hva alle de begrepene jeg begrov meg i igår, betyr.....Utrolig hvordan hjernen arbeider når man sover. I går var jeg sliten, forvirret, TRODDE jeg hadde forstått, men hadde problemer med å formulere meg. Nå kan jeg forklare det på en måte som selv et barn (over en viss alder...:)) kan forstå det. Jeg får lese litt mer, og så ta meg en lur - så kanskje læringskurven blir enda brattere....:lur:

Er forøvrig blitt sylte :forkjola: .....Så jeg sitter her med ull mer eller mindre fra topp til tå, og føler at hodet mitt er pakket inn i bomull. Og nå er det på tide å :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Huffda. Sitter her godt påkledd og hutrer jeg også, så jeg er litt bekymret for egen helse.

Heldig du som har anledningen til å lage slow food.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slow food er veldig ålreit :jepp: Liker det egentlig jeg også, men sjelden det gjennomføres... :sjenert:

Så bra at søvnen løste problemene dine. Opplevd det samme mange ganger. Utrolig hvordan hjernen kan jobbe på egenhånd... :sjenert: Men deilig opplevelse når ting faller på plass.

God bedring :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg har sagt det før, men sier det gjerne igjen; Jeg blir så imponert over dere flinke kokker!

Jeg tror rett og slett jeg mangler et gen, jeg er bare passe interessert i matlaging. Heldigvis tar mannen seg av matlaging til de spesielle anledningene her i huset, så jeg har opparbeidet meg en lyst på god mat likevel. Dessuten er jeg vokst opp med en far som er en lidenskapelig hobbykokk. Kanskje det rett og slett er årsaken til at jeg ikke fatter den helt store interessen for det som foregår på kjøkkenet, siden jeg aldri fikk slippe skikkelig til.

Nå må jeg bare skynde meg å legge til at jeg ikke er fullstendig matanalfabet, men blir likevel fedlig imponert over dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Nevnes så mange fremmede ingredienser her. :ler: Dønn imponert. Selv om jeg må innrømme at jeg er ganske så fornøyd med gårsdagens middag, inspirert av den grisende lespende lubne britiske kokken i slitte jeans og joggesko som jeg hadde den tvilsomme ære av å se på på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Liker veldig godt å lage mat vi også. Men det går nok mer i tradisjonell gammeldags mat da. Har vel med smak og behag å gjøre. Jeg er nok den som godt kan prøve ut nye ting, mens mannen min sverger til det han er vant til. Og så lenge vi begge synes det er godt så :)

Må innrømme at det er mye av den maten dere snakker som som jeg ikke aner hva er engang :rodme:

Så synd du har blitt :forkjola: pøbelsara. Er vel ofte sånn at når en i huset får det, så får de andre det også.

Her har vi holdt oss friske de siste 3 vintrene. Og fordi det er etter at vi begynte med helsekostproduktet avant garden, så har iallefall jeg klokketro på at det er årsaken :)

God bedring, pleie deg selv og blir frisk i en fei :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært deilig - vi har spist SÅ mye deilig mat, og jeg har kost meg på rommet mitt (;kjøkkenet :fnise:). I går hadde vi indrefilet av lam, med en helt supergod ovsnbakt jordskokk-sak, med creme fraiche, lime, hvitløk, parmesan etc., saltbakte rødbeter og honningsauterte sukkererter
:sikle: Lammefilét er noe av det aller beste jeg vet - fantastisk mat!

Jeg tror rett og slett jeg mangler et gen, jeg er bare passe interessert i matlaging. Heldigvis tar mannen seg av matlaging til de spesielle anledningene her i huset, så jeg har opparbeidet meg en lyst på god mat likevel.
Men dét er jo ikke så rent lite viktig, det er så utrolig morsomt å lage mat til noen som setter pris på det! Mannen min er i utgangspunktet ikke særlig matinteressert, men spiser absolutt hva som helst, finnes ikke redd for å prøve nye ting, og setter stor pris på innsatsen min på kjøkkenet - da er det ekstra kjekt å lage mat.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg går det med mat i perioder. Har interessen og lysten, min ikke alltid overskuddet. Noe sier meg at jeg er på vei inn i et bra spor for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dét er jo ikke så rent lite viktig, det er så utrolig morsomt å lage mat til noen som setter pris på det! Mannen min er i utgangspunktet ikke særlig matinteressert, men spiser absolutt hva som helst, finnes ikke redd for å prøve nye ting, og setter stor pris på innsatsen min på kjøkkenet - da er det ekstra kjekt å lage mat.:)

Det er helt sant :jepp:

Mannen min er alltid litt skeptisk i utgangspunktet, og veldig kresen. spesielt til grønnsaker. Det gjør det utrolig kjedelig å lage noe nytt, og merker at det ødelegger litt av lysta mi til å prøve nye ting... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
det er så utrolig morsomt å lage mat til noen som setter pris på det!

Jeg er glad i å lage mat, og ingenting er så gøy som å lage mat til noen som setter skikkelig pris det. Bodde sammen med ei venninne for noen år siden, og vi var en perfekt match. Hun elsket all mat jeg laget, og tok seg gladelig av slike kjedelige oppgaver som å skrelle, hakke, vaske og rydde pluss at hun holdt meg med selskap mens jeg kokkelerte. En perfekt match!

Det utlitmate komplimentet til kokken fikk jeg imidlertid sist jeg hadde nabojentene på middag her. Ei av jentene begynte å grine over desserten. Det er kompliment til kokken det :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye avansert matprat... :sjenert: Jeg liker forsåvidt å lage mat, og er ikke tapt bak en komfyr, men det skorter fort litt på inspirasjon og motivasjon når det uansett bare er jeg som skal spise det foran tven. En venninne hevdet en gang at jeg måtte se å få meg kjæreste, så noen fikk utbytte av husligheten min... :ler:

Nå har vi vært ute og handlet inn kostyme til karnevalbursdag (kanin), presang til karnevalbursdag (et LAAANGT rør med Pirates of the Caribean-biler), og masse deilig mat; -rødbeter, jordskokker, søtpoteter, spinat, fetaost, lammefilet....så nå blir det mye god mat her i huset noen dager fremover....:spise:

For det var jo så mange fancy biler i de filmene...? :klø: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes jeg måtte på forelesning, fordi vi har gruppeeksamen, og fordi jeg er redd for å gå glipp av noe vesentlig.....jeg vil ikke styrke på eksamen, heller! (Det har jeg forøvrig aldri gjort!)...... og er villig til å lide meg gjennom forelesninger med feber, hoste og tannverk for å unngå at det skjer.....

Jeg fikk snakket med jentene på gruppen min, og fikk med meg en halv dag med veldig matnyttige forelesninger. Men nå er jeg hjemme og drikker varm te.....intullet i pledd, og satser på at jeg orker hele dagen med forelesninger i morgen. Vi fikk gått gjennom eksamensoppgaven vår, og tror at vi er på rett vei......

Men nå må jeg ringe tannlegen......:sur: :gruer meg:

*tar to paracet i håp om at hodepinen forsvinner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du er forkjølet... er du sikker på at det er tannpine og ikke bihulebetennelse?

God bedring. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...