Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen, alle sammen! :sol: og :klem:

Nå har jeg vært ute på farten og ordnet diverse ting helt fra tidlig morgen. Nå er det lunsj (rester av en fantastisk god fiskegrateng jeg laget i går...) og jobbing som står på programmet.

Og i kveld er det champagne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de jentene jeg studerer sammen med nå - den yngste er 30, den eldste nærmer seg 60, og jeg er akkurat på gjennomsnittet. Jeg synes det er utrolig tøft at det er sykepleiere som videreutdanner seg helt til de er over 60. :tommelopp: Det står det respekt av - og dessuten vitner det om et beundringsverdig faglig engasjement.

Veldig enig i den.

En ting er å ta utdanning når en er rundt 20, men å begynne på skolen etter mange år i jobb er imponerende.

Mamma studerer ved siden av full jobb. Hun bruker utrolig mye mer tid og engasjement enn jeg gjorde når jeg studerte. Men jeg må grave dypt i mattekunnskapene mine da, hun har stadig noen problemstillinger som jeg kan hjelpe henne med selv om jeg har tatt en annen utdanning. Men ikke like lett å huske sånt 7 år etter jeg var ferdig på høyskolen.

Men kanskje greit at jeg får trimmet hjernen min litt mens jeg er i permisjon :hoho:

Ha en strålende dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Pøbelsara

Innom for å ønske deg en fin champagnefredag. :smilorange:

Det er så fortjent,så fortjent etter all innsatsen du legger i studiene, uke etter uke...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Nå skulle jeg innom her for å sutre litt, men så ser jeg jo at Mariposa har vært innom med hyggelige ord, og da kan jeg jo ikke sutre! :smilorange:

Jeg er litt sliten. Jeg blir så veldig mye mer sliten når jeg ikke får skrevet så mye, eller så lett, eller så flytende som jeg vi skrive. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg bare kunne skrevet på norsk! Men, det kan jeg jo ikke. Dessuten er jeg temmelig overbevist om at den veiledningen jeg får, er av så god kvalitet, at det er verdt det ekstra strevet å skrive på engelsk. Selv om all litteraturen jeg baserer forskningsspørsmålet mitt på, er på norsk Men metodelitteraturen er på engelsk, da - så det oppveier litt. :)

Men nå er jeg ferdig med å klage - og må huske på å få sjampisen inn i kjøleskapet!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er jeg ferdig med å klage - og må huske på å få sjampisen inn i kjøleskapet!

Tomler opp og mange smil! Jeg antar det er oppgaven din du har begynt på? :)

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomler opp og mange smil! Jeg antar det er oppgaven din du har begynt på? :)

Ha en strålende helg!

Takk i like måte!

Og, ja. Det er oppgaven min jeg jobber med - heldigvis er jeg godt i gang, og skal snart ut i feltet for å studere. Jeg gleder meg! :hoppe:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg har lyst på litt champagne i dag.

Da synes jeg du skal unne deg det! Pakkingen kommer til å gå som en lek.

Jeg skal nok ikke ha bobler i dag, men i morgen, i morgen.....

Du burde hatt et glass i dag - det er utrolig deilig å surre rundt og gjøre klar til selskap med et lite glass vin i (eller for) hånden.

Som den ekte fredagsdrukkenbolt jeg er, ønsker jeg dere en god fredag og :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på lokalbutikken din i dag. *Sukk* Den er så bra! Fikk selvsagt det jeg skulle ha, somde ikke hadde på de 3 butikkene som er rundt i mitt område. (Dog noe trang en fredags ettermiddag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på lokalbutikken din i dag. *Sukk* Den er så bra! Fikk selvsagt det jeg skulle ha, somde ikke hadde på de 3 butikkene som er rundt i mitt område. (Dog noe trang en fredags ettermiddag)

Den er fin, ikke sant? :) Jeg var der selv i går, og da tenkte jeg på deg - at du sikkert var innom innimellom... :lur: Og det hadde jeg jo rett i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hvordan gikk det med den viltre?

Nå er hun avlevert til foreldrene. :nigo: Det gikk riktig så bra, faktisk. Noen ganger har hun følelsesutbrudd som er en tenåring verdig, men hun sparte oss for det, denne gangen, heldigvis. Snart blir pøbelprinsessen hentet av foreldrene mine, og så få vi en barnefri kjærestekveld. :lur::hjerter: Eller kanskje den ender som sist gang - at vi sovner i sofaen, begge to.

Det som er sikkert, er at det blir entrecote, ovsbakte potetbåter, konjakksaus og bakte mini-auberginer fylt med ansjos, parmesan, brødsmuler og olivenolje... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike
Det som er sikkert, er at det blir entrecote, ovsbakte potetbåter, konjakksaus og bakte mini-auberginer fylt med ansjos, parmesan, brødsmuler og olivenolje... :spise:

:sikle:

*spent på rapport*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin, ikke sant?

Indeed. Som regel går jeg alltid ut med 3-4 ekstra bæreposer, men i går holdt jeg meg til en potte mynte. Potensielt trassafall kombinert med fredagsbutikkrush er ingen kul kombinasjon, så det er greit å holde det så kort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indeed. Som regel går jeg alltid ut med 3-4 ekstra bæreposer, men i går holdt jeg meg til en potte mynte. Potensielt trassafall kombinert med fredagsbutikkrush er ingen kul kombinasjon, så det er greit å holde det så kort som mulig.

Når jeg var det igår, tenkte jeg at jeg måtte holde øynene oppe, i tilfelle jeg skulle få øye på ca. halvannen meter dame med liten kanonsprrettertsønn. Jeg var kanskje ikke så langt fra sannheten der? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje ikke så langt fra sannheten der? :lur:

Nei. Vi befant oss på åstedet ca mellom 1630 og 1700, men Junior var meget medgjørlig og gjorde lite ut av seg. Snill gutt på det viset.

I dag var jeg innom den nye fotballbutikken, og da kikket jeg etter deg, hehe. Dvs mest etter pøbelprinsessen. men aldri i verden om jeg hadde turt å sjanse på at det var rett person om jeg skulle sett noen som liknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...