Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Enig. Sammen med Comfortably numb og Shine on you crazy diamond. hører alt for sjelden på dem, og tenker at det må jeg gjør oftere hver gang jeg hører de.

Åh... Jeg hører på "shine on you crazy diamond" nå faktisk. :rødme:

:engel:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke høytaler på jobb, grrrrrr.

Jeg har vært i cd-kofferten og funnet frem CD'en. (Atlså "Wish you were here.") Jeg driver ublu musikksmakpåvirkning av pøbelprinsessen, og spiller HØY musikk når jeg henter henne på skolen. Og jeg tror jammen ikke hun har vært utsatt for Pink Floyd-påvirkning ennå, så nå er det på høy tid! :digge:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvirkning fra starten av er vel den eneste måten å sørge for at barna får fornuftig musikksmak på? :nigo:

:jepp: Det er bare på sette igang! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig Pøbelprinsessen er som går på en skole der de gjør sånne stunt som du beskrev! Høres kjempegøy ut, sikkert gull for samhold og skolemiljø. :)

Pink Floyd er ikke det verste du kan få med deg som "soundtrack of my childhood", spør du meg. Vi har alle de gamle i vinyl, og heldigvis virker den gamle platespilleren fra 70-tallet også. :tommelopp:

...og grattis med en ufattelig mengde sider! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig Pøbelprinsessen er som går på en skole der de gjør sånne stunt som du beskrev! Høres kjempegøy ut, sikkert gull for samhold og skolemiljø. :)

Pink Floyd er ikke det verste du kan få med deg som "soundtrack of my childhood", spør du meg. Vi har alle de gamle i vinyl, og heldigvis virker den gamle platespilleren fra 70-tallet også. :tommelopp:

...og grattis med en ufattelig mengde sider! :duskedame:

Det er ganske morsomt med pøbelprinsessens skole! Både foreldre og lærere er veldig engasjert i utbyggingssaken vår, så det er mye engasjement og dugnadsånd nå. Vi skal ha folkemøte med kommunepolitikerne neste uke, og folk er veldig ivrige - så det blir forhåpentligvis stinn brakke og masse kampånd. Det tar litt tid å jobbe med dette, men det er jo morsomt da.:smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser på miljøet rundt meg, er 40-50 åringene alltid hjemme. De maler hagegjerder, griller med barnebarna, ser hotell Cæsar og Himmelblå, kjører rundt i nye statusbiler til og fra jobb og kanskje til hytta en gang i mnd. De er småfeite og går i joggeklær hjemme, krangler med naboen om hundebæsj på plenen, drikker med de samme naboene i hagen, flørter med hverandres koner/menn, hører på Vikingarna og Sissel Kyrkjebø og bare MÅ få med seg fotballkampen ManU og Liverpool!

:fnise: Jeg fant akkurat denne ute i forumet... Lurer på om hun har vært hjemme hos oss... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg leser slikt som det innlegget over her, lurer jeg på 1)hva slags mennesker folk omgås? 2) Er jeg veldig beskyttet her hvor vi bor? 3) Hvem skriver noe slikt? 18-åringer? og 4) Evner jeg overhodet ikke å se meg selv utenfra? og 5) Er dette alderssjåvinisme?

----------------------------------- ----- ---------------------------------------------

Men ellers: Vi har fortsatt mus på loftet. Enten :blink: eller :sjokk: Jeg hørte akkurat at det kraslet over hodet mitt.... Pøbelgemalen har satt ut en fristende skål med musegift i det skapet der vi først så mus - så jeg håper da inderlig at de snart bare blir borte!! Jeg foretrekker at de dør på et sted hvor vi IKKE finner likene, og dermed må fjerne dem. Men det viktigste er at de må ut av huset! Nå! :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Det beste er å ikke bry seg med slikt tull. Det er nok skrevet av en temmelig sneversynt person, i hvertfall.

Jeg har litt bedre helse (halsen og hodet, i hvertfall), litt vondt i ryggen, tre uforberedte undervisningstimer, og et utrolig fascinerende regnvær med merkelig lys ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg leser slikt som det innlegget over her, lurer jeg på 1)hva slags mennesker folk omgås? 2) Er jeg veldig beskyttet her hvor vi bor? 3) Hvem skriver noe slikt? 18-åringer? og 4) Evner jeg overhodet ikke å se meg selv utenfra? og 5) Er dette alderssjåvinisme?

Jeg kan garantere at hun som har skrevet innlegget du siterer i alle fall ikke har sett deg, hverken utenfra eller innenfra!

Hvordan går det med den flinke studenten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere at hun som har skrevet innlegget du siterer i alle fall ikke har sett deg, hverken utenfra eller innenfra!

Hvordan går det med den flinke studenten? :)

:fnise: Litt mye Kg-henging i dag, kanskje? Men det går faktisk ganske fint. Jeg har noen sider som skal skrives frem til neste torsdag, men føler at ting faller litt på plass - og dessuten har jeg en fin disposisjon som minner litt om artiklene på KG - full av punktlister. Nå er jeg i siste innspurt av lesing som forhåpendligvis gjør at jeg får skrevet både sammenhengende og vettugt om punktene i forannevnte punktliste. Jeg har jo lest og lest og lest i høst, men ting begynner å falle på plass. :blink: Veldig deilig!

Dessuten fikk jeg uvurderlig hjelp av Deception i går i forhold til en begrepsavklaring. Ergo kan jeg snart sende av gårde en viktig søknad om noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom for å hilse på.

Tror ikke du skal tenke for mye på sånne innlegg. De er gjerne farget av den som har skrevet det.

Jeg oppdaget at mitt syn forandret seg veldig når jeg begynte å jobbe. Da hadde jeg plutselig kontakt med folk på mine foreldres alder, uten at jeg tenkte over aldersforskjellen.

Mamma studerer og kom tilbake og fortalte at enkelte på studiene hadde foreldre på hennes alder :ler: Kanskje ikke så rart med tanke på at de var på min alder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom for å hilse på.

Tror ikke du skal tenke for mye på sånne innlegg. De er gjerne farget av den som har skrevet det.

Jeg oppdaget at mitt syn forandret seg veldig når jeg begynte å jobbe. Da hadde jeg plutselig kontakt med folk på mine foreldres alder, uten at jeg tenkte over aldersforskjellen.

Mamma studerer og kom tilbake og fortalte at enkelte på studiene hadde foreldre på hennes alder :ler: Kanskje ikke så rart med tanke på at de var på min alder ;)

Slik var det da jeg tok grunnutdanningen min, også. Den eldste var over 50, de yngste var 18 (selv var jeg 24 når jeg startet...). Det var egentlig ganske fint å ha så stor spredning i alder - det var en fin gjeng jeg gikk på skolen med, og jeg har kontakt med noen enda...

Og de jentene jeg studerer sammen med nå - den yngste er 30, den eldste nærmer seg 60, og jeg er akkurat på gjennomsnittet. Jeg synes det er utrolig tøft at det er sykepleiere som videreutdanner seg helt til de er over 60. :tommelopp: Det står det respekt av - og dessuten vitner det om et beundringsverdig faglig engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...