Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Angående musserende/champagne: jeg drakk en ganske god blanc de blanc på min lille snyltesomerturné, men jeg husker dessverre ikke navnet, bare prisen :fnise: . Den kostet rundt 260 kroner, var fransk og særdeles lett å like (litt pregløs, kanskje?), noe som var målet, siden den ble innkjøpt for å drikkes sammen med mannemenn. Ellers er jeg enig med pøbelsara når det gjelder flere av Cremant de Bourgogne, som jeg ofte lander på, de er jo også forholdsvis rimelige (og den mannen jeg kjenner best synes de er veldig gode:) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Dere skjøner jo hva jeg mener og dere vet dessuten at jeg sånn egentlig kan forskjellen på enkle og doble konsonanter. Som jeg skrev i egen dagbok: Rasjnalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror bestemt at hebraisk/ivrit hadde vært noe for Fresi. Det skrives bare med konsonanter. Man kan riktignok føre på noen prikker og streker her og der for å antyde vokalene, men det er pinglevarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Arabiske templater hadde sikkert også vært en Fresi-ide, tror du ikke? Eller walisisk?

Jg m vl t m hndn n tr n. :fnise:

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bestemt at hebraisk/ivrit hadde vært noe for Fresi. Det skrives bare med konsonanter. Man kan riktignok føre på noen prikker og streker her og der for å antyde vokalene, men det er pinglevarianten.

Og det er derfor at Jehovas vitner tror at Frelserens navn er "Jehova", og ikke "Jahve". For eksempel. :engel: *nerd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er derfor at Jehovas vitner tror at Frelserens navn er "Jehova", og ikke "Jahve". For eksempel. :engel: *nerd*

Veldig imponert nå altså. Jeg var mer inne på stenografi-til-mac-oppfinnelse. Men hebraisk er en slags tolkningsøvelse i seg selv, altså? *interessert*

:rope: Dessuten skjønner jeg at dere snakker om sovende hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rope: Dessuten skjønner jeg at dere snakker om sovende hunder

Takk, Fresi. Det skjønte ikke jeg, nemlig. Jeg lurte på hva i all verden som hadde skjedd med den vanligvis ganske lettleste dagboken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her er jeg jo. I seng. Det øsregner, og jeg er litt bekymret for besøkene mine hvis de må ut i natt. Her er vått, ulendt og mørkt.

*krysser fingre og håper de har selskapsblærer*

*vil ikke ha kvelstelser av eldre slektninger på samvittigheten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Helen Parr

Jeg har utstrakt erfaring med utedo. Ulempen med utedo er at jeg garantert må tisse om natten, når jeg vet at jeg må i friluft for å komme meg til toalettet.

Nå blir det skikk på de sakene. :sjarmor:

Forresten har vi løst det ganske elegant på hytta til foreldrene mine - der melder vi oss frivillig til å sove i annekset, eh, på utedoen. Hvor det tilfeldigvis heller ikke er plass til tre små gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her er jeg jo. I seng. Det øsregner, og jeg er litt bekymret for besøkene mine hvis de må ut i natt. Her er vått, ulendt og mørkt.

*krysser fingre og håper de har selskapsblærer*

*vil ikke ha kvelstelser av eldre slektninger på samvittigheten*

Har du ikke rosemalte nattpotter, da? Du som er loppisracer og alt?

Forresten har vi løst det ganske elegant på hytta til foreldrene mine - der melder vi oss frivillig til å sove i annekset, eh, på utedoen. Hvor det tilfeldigvis heller ikke er plass til tre små gutter.

Hon er ju genialisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utedo i augustnatta: Sverger til Maglite klar ved utgangsdøra for ikke å kollidere med diverse buskevekster på vei gjennom hagen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag traff jeg vår felles kjente på kafé, men vi fikk bare såvidt hilst, dessverre - jeg var på vei ut og så ikke hvem det var før etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...