Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: Jeg er i sommerhuset, og det er strøm her!

Avtrekksviften virker! :hoppe:

Alle kokeplater på den nye komfyren virker! :hoppe:

Den nye stekovnen virker! :hoppe:

Og - bank i bordet - jeg har satt i varmtvannsberederen, og det ser ut som om den også virker. Uten at sikringen går - og uten at det lukter svidd her. :hoppe: Nå skal bøtter og mugger ut av dusjkabinettet strakt og med det samme.

Dessuten skal jeg lage risotto med masse digg i til middag. På den nye ovnen min!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Junia: Du kan takke den tiltider elendige nett-tilgangen her nede for at du/dere har sluppet å lese om alle bomturene til de aller fleste skobutikkene på Sør- og Østlandet for å skaffe matchende sko til brudedepikene... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Junia: Du kan takke den tiltider elendige nett-tilgangen her nede for at du/dere har sluppet å lese om alle bomturene til de aller fleste skobutikkene på Sør- og Østlandet for å skaffe matchende sko til brudedepikene... :lur:

:fnise: Det tenker jeg nok, ja. Jeg lot mødrene til mine brudepiker koordinere den biten, selv tok jeg meg av design og søm av kjoler og diademer. Utrolig nok dukket de opp i like strømper, sko og gullhjerter i tillegg.

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er et bilde fra gårsdagens feiring....

Roseblader, ris, regndråper og brudepikeføtter.....

Lekkert! Sikker på at det var et nydelig bryllup. Og nå har du blitt ste-svigermor? Både ste- og sviger- gir jo vanligvis negative assosiasjoner, så vi får ty til matematikken og argumentere med at minus og minus gir pluss! :fnise:

Grattis med strøm, det blir en ny tilværelse i sommerhuset! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, salighet!

Jeg har laget risotto og kokt pasta - samtidig. Både TV, varmtvannbereder, lys, avtrekksvifte og to plater på komfyren var på samtidig - og sikringene gikk ikke en eneste gang. Hipp hurra for den trege elektrikeren!

Her nede er det skyet og 17 grader. Barnet er i seng sammen med tre dukker, en løve, to bamser og to kaniner. Og jeg har åpnet en flaske I borboni for å feire siste innspurt av sommerferien, og strøm i lange baner. Mannen og stesønnen er hjemme i noen dager til. Stesønnen skal være litt sammen med den nygifte søsteren sin, og mannen skal jobbe. I morgen kommer foreldrene mine sammen med amerikatanten for å bli et par dager.

...og jammen vant ikke Stabæk i går igjen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg koser meg med gjenglemt sjokolade, ikke gjenglemt rosé, og gleder meg til mannen kommer hjem neste uke. :)

Strøm er fine greier, og jeg vet ikke om det er tilstede i den hytta mannen har funnet til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Her er det tørke i glassene, men jeg koser meg med dagbøker, nydelig bilde av brudepikesko og beskrivelser av matlaging i sommerhuset. Jeg ser det for meg!

Til lykke med vel overstått feiring. Jeg skulle gjerne vært flue på veggen under dansingen. Tør jeg spørre om hvilken sang som toppet statistikken? Tatti? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tørke i glassene, men jeg koser meg med dagbøker, nydelig bilde av brudepikesko og beskrivelser av matlaging i sommerhuset. Jeg ser det for meg!

Til lykke med vel overstått feiring. Jeg skulle gjerne vært flue på veggen under dansingen. Tør jeg spørre om hvilken sang som toppet statistikken? Tatti? :fnise:

Alternativene er vel Silikon i tatti eller Reidar spreidar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg lurer litt på om eksperten har et tips til en blanc de blancs som ikke er heelt ublu i prisen? :sjenert: Jeg har jo en mann som kommer hjem sånn cirka om en uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, så du ikke den skjulte skriften? :ler:

*sløv*

Jeg er i unnvikende modus og fortrenger alt som minner om Skriften på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om eksperten har et tips til en blanc de blancs som ikke er heelt ublu i prisen? :sjenert: Jeg har jo en mann som kommer hjem sånn cirka om en uke. :)

:klø: Sannelig om jeg vet...? Jeg vet at jeg har likt godt flere varianter av Cremant de Bourgogne med kun charonnay-druer. De er jo ikke avskrekkende i pris heller. Ellers er jeg helt frest på I borboni for tiden, men den blir ¨kanskje litt for sær for en som egentlig ikke liker "sur" vin?

Jeg vet også at jeg har likt en cremant fra Alsace - fra Doppf au Moulin - men husker ikke om du får den på polet i Norge. Jeg har i alle fall kjøpt på harrytur noen ganger.

(Jeg kan ikke begynne å lete i pollisten - nettet er ikke spesielt samarbeidsvillig her nede....)

Da vi var i Riquewihr for noen år siden, hadde vi en litt morsom opplevelse i vinutsalget til Doppf & Irion. Både Doppf&Irion og Doppf au Moulin holder til i Riquewihr. D&I innenfor bymurene, Douppf au Moulin rett utenfor - ved den gamle møllen. (Hihi - jeg kan ørlitegrann fransk! *stolt*) Vi spurte selgeren om det var samme familie som drev de to vinhusene - men han svarte overlegent at han ikke hadde hørt om Doppf au Moulin engang! :fnise: Når vi sa at de andre jo lå rett utenfor bymuren, sa han: -Det har jeg IKKE sett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne komme med et lite champagnetips - Tarlant Brut Zéro. Betegnelsen "brut zéro" betyr at den ikke er tilsatt sukker, noe som er ganske uvanlig for champagne. Den har gått en del opp i pris siden polet begynte å ta den inn for noen år siden, men den er fremdeles blant de rimeligste champagnene de har.

Nå er det en blanc de noirs, men kanskje den kan være interessant allikevel?

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Takk for innspillene begge to. :) Mannen likte faktisk i Borbonien like godt som jeg gjorde, så kanskje det like godt blir den? Får se hva jeg finner på min ferd. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Tar vare på tipsene, på fredag skal vi nemlig feire at huset er ferdig utvendig, med både tak og malte vegger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Pøbelsara :-D

Her hadde det skjedd mye siden jeg var på nettet. Kos med brylupp og det var et nydelig bilde du hadde lagt ut :Nikke:

:hoppe: for strøm i sommerhuset :hoppe:

Ha en strålende dag Pøbelsara :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...