Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hun er jo lita og søt i utgangspunktet, så det skal ike mye spillfekterier til før effekten blir enorm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:. Jeg kan kanskje legge hodet litt på skakke med tårevåte øyne og champagneflasken utstrakt?

Men jeg har enorm tiltro til pøbelsaras evner og pågangsmot. Hun får belage seg på en omfattende turnè. Drit i studiene pøbel, vi trenger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, er det her de potensielt mest innbringende budrundene foregår! Og så jeg som nesten er tørrlagt QXL'er. Jeg skulle ha lagt inn et heftig og uimotståelig vinnerbud, men som O sier: "Du kan jo ikke by med noe du ikke har!" Nuvel. Jeg tror nok omgivelsene har noe å si for Pøbelsaras oppussingsiver. Plankeløft og veggmaling i herlig sommerhus kunne til og med jeg tenke meg. :engel:

En vinn-vinn ville derfor vært om alle tok med seg budene sine til sommerhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vrir hjernen for å kryste ut et uimotståelig tilbud*

FØR og ETTER-bilder: Stunning! Du kan trygt kjøpe champagne for de tusenlappene håndverkerne som du IKKE har brukt skulle hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tsk, dere trenger ikke prøve dere en gang. Det er tross alt bare jeg og Lacuna som kan tilby Takopizza! :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Tsk, dere trenger ikke prøve dere en gang. Det er tross alt bare jeg og Lacuna som kan tilby Takopizza! :ler:.

:hoppe::danser:

Men er det egentlig noe vi burde skryte av, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::danser:

Men er det egentlig noe vi burde skryte av, synes du?

Njah... Det kan vel diskuteres, men jeg tror det er eksotisk nok til å lokke med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg sier definitivt ikke nei takk til hverken eiswein, champagne, potetball, takopizza eller andre fristelser. Norgesturneen er under planlegging. Jeg kan vel få litt hjelp til oppgave av både den ene og den andre, tenker jeg... :lur:

Nå er det stille i det lille huset mitt. Hendene er fortsatt malingflekkete. Prosjekt stuegulv har blitt forsinket av logistikk - møblene må skyves frem og tilbake ettersom jeg gjør meg ferdig - for her er det ikke mye lagringsplass, nemlig. Dessuten må vi ha tilgang til kjøkkenet og husets eneste vannkran mens vi holder på. Og dessuten har jeg bokstavelig talt hatt huset fullt her nede i mange dager. Plutselig dukket det opp både lillesøstre, nevøer, fettere og kusiner med følge. Ergo har jeg bedrevet servering og konversering i dagevis. Veldig hyggelig, og dessuten sikkert ganske nyttig. Besøkene har nemlig kunnskaper om både skogsdrift og rørlegging - og begge disse tingene vil vi ha god bruk for fremover. Urskogen vår må ryddes, og hvis kommunen her er velvillig, skal vi bygge på bad med innedo (O salighet!) neste sommer.

Men nå er hele stuegulvet malt. Jeg må riktignok legge ett strøk til i morgen - men den tid - den sorg. Nå har jeg sjenket meg et deilig glass rosa cava som mannen fant i utlandet, pøbelprinsessen ligger til lading, og både huset og kjøleskapet er tomt.

Vi har spist bringebær! Massevis!

Her følger oppskrifter:

Rosakake

2 dl bringebær

1 beger kremfløte

4 knuste havreflarn

sukker

1 marengsbunn på ca. 25 cm i diameter.

Press bringebærene gjennom en sikt. Det gir en deilig bærmos nesten uten frø oppi.

Pisk kremfløten stiv. Jeg brukte 2 spiseskjeer sukker, da bærene var ganske syrlige.

Vend bærmosen forsiktig inn i den piskede kremen.

Fordel ca. halvparten av bringebærkremen på marengsbunnen - strø knuste havreflarn over, og legg resten av kremen på toppen.

Enjoy!

Namnamnam!

Bringebærsmoothie

2 dl. bringebær (most gjennom sikt som i forrige oppskrift)

2 dl. tyrkisk jogurt

2 isskjeer vaniljeis

1 liten skvett eplemost (helst fra lokal produsent :mrgreen:

Alt kjøres i smoothiemaskin til den er smoooooth....

Også namnamnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Turne høres fiiint ut! :hoppe:

Jeg får også lyst på rosa cava, enda jeg egentlig har gitt meg selv en liten alkostopp. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp! Jeg satser på at det går Stabæks vei i morgen. Pøbelgemalen er utsendt personlig korrespomdent på stadion - noe nett-tv tror jeg ikke jeg skal satse på her nede.

Tirsdag venter jeg stsorinnrykk igjen. Hjelpes og trøstes og bæres som pøbelprinsessen sier. Pøbelvertinnepliktene vil ingen ende ta. Heldigvis har vi ved hjelp av en hyggelig dame i FK-butikken, funnet vidundermiddelet for engle- og rosepøbeldoen vår; KLORKALK. :duskedame: På tross av storinnrykk i ukesvis, lukter det nå kun svakt av kommunalt bad der inne - og intet annet. Hipp hurra for kjemikalier, sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vår hyttes utedo har det blitt innkjøpt noe som av alle ting heter Dasskrutt. Om det virker aner jeg ikke, men det er visstnok miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
På vår hyttes utedo har det blitt innkjøpt noe som av alle ting heter Dasskrutt. Om det virker aner jeg ikke, men det er visstnok miljøvennlig.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt andre assosiasjoner mht. Dasskrutt, jeg. Det kan jo eksplodere ganske kraftig i utgangspunktet på et slikt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...