Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gratulerer med valget!

Gratulerer med valget, ja! Bare si fra hvis du har lyst til å høre absurde erfaringer fra FAU på min kant. Jeg følte liksom at jeg måtte engasjere meg, men det var så mange saker jeg aldri riktig skjønte betydningen av. Men jeg stilte nå opp. :fnise:

Og gratulerer med avataren. Vidunderlig.

Og ikke minst: :duskedame:. Heier på deg! Flinke pøbelsara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:regn: Men jeg liker regn, jeg, så det er helt fint. Dessuten ser huset mitt bokstavelig talt helt bombet ut. Jeg lengter etter rene, ryddige støvfrie flater. Ergo tror jeg dagen i dag må brukes til litt husarbeid. :blink:

Jeg meldte meg til FAU fordi skolen trenger engasjerte foreldre akkurat nå. Skolen til pøbelprinsessen er 111 år gammel og ganske vakker i all sin nedslitthet. Det var planlagt store rehabiliterings- og nybyggingsarbeider fra neste år, med det er avlyst. Ergo må noen av oss kjempe for at de høye damer og herrer i kommunen her jeg bor, gjør om på prioriteringene sine en gang til. Dessuten er den en fin anledning til å bli kjent med andre foreldre. Det er ganske hyggelig og fint å bo i et slikt gigantisk forstdsområde som vi bor i, men vi bor i utkanten av skoledistriktet, og derfor kjenner vi nesten ingen av de andre som har barn på samme skole. Ulempen med at alle bor i villaer i store hager i småveier, er jo at man bor spredt. Og vi er jo innflyttere, da, selv om det bare er et par mil mellom mellom barndomshjemmet mitt og her jeg bor nå.

:kaffekopp:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engasjerte foreldre er viktig, så kudos til deg. For mitt eget vedkommende har jeg skygget unna alt klasse,- og FAU arbeid på Lillemor sine skoler. Årsaken er at da hun gikk i barnehagen var jeg SU-leder. Det viste seg at barnehagen var veldig "syk", og jeg kjempet med nebb og klør for å få den stengt, noe den etterhvert også ble. Etter 1 1/2 års sanering av muggsopp og gjennoppbygging åpnet de som en frisk barnehage. Oppe i alt dette måtte jeg også kjempe mot barnehagekontor for at hun skulle bli sett på som det funksjonshemmede barnet hun pr. definisjon var, med de tiltakene som dette burde utløse.

Jeg har jobbet knallhard for å få aksept for at skjulte funksjonshemminger skal tas på alvor på samme måte som de som er mer synlig, og etterhvert har dette arbeidet gitt resultater, både for Lillemor og andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å være engasjert, men kan skal ikke brenne seg ut på det! Høres ut som om du har gjort ditt og mer til på det området Nextlife. Synes du er flink som engasjerer deg pøbelsara, og jeg er sikker på du kommer til å gjøre en bra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er heldigvis velsignet med opptil flere engasjerte foreldre både i datterens og minstens klasser, så vi føler oss ikke kallet til å melde oss frivillig til å påta oss oppgaver hverken som klassekontakter eller FAU-representanter. Vi hadde våre runder med begge deler i tenåringsslampens skoletid, så nå tillater vi oss å lene oss aldri så lite tilbake. Vi er engasjerte nok på andre hold, så samvittigheten gnager ikke nevneverdig heller. For deg må jo dette være en strålende måte å blir bedre kjent med andre forelsre i nærmiljøet på, pøbelsara.

Snasen avatar, forresten! :)

Endret av Page
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og reker?

Dagen i går ble benyttet til loppis-besøk, familiebesøk og rydding. Fangsten på loppis ble en stor flettet kleskurv, mye fine tekstiler; både håndbroderte servietter, broderte linbrikker, heklebrikker etc. Dessuten kjøpte vi et kenguruskinn! Skikkelig dekorativt - det ligger i kurvstolen som vi kjøpte på loppemarked i fjor - så nå er lese- og koseplassen til pøbelprinsessen enda koseligere.

For the record: Jeg bruker ikke helklebrikker og småduker rundt i huset mitt. Jeg lager ting av dem. :nigo:

Jeg synes loppis er kjempegøy! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg loppissugen. Mitt beste loppisfunn er gyngestolen min, en relativt liten, enkel sak som er akkurat som jeg har drømt om i alle år. Den var ammestol da vesla var liten, og nå står den i stua med ei pute min oldemor har brodert i.

Søndagsloppis er vanligvis litt nedtur, men en kan finne en del bøker, og jeg har jo plutselig fått god plass i bokhyllene mine... :jepp:

Endret av Arran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gyngestolen!

Jeg har dessverre ikke vært på loppis i år, man mannen har - som selger (sønn har begynt i korps, nemlig). Mannen er et råskinn på området, og satte nesten salgsrekord for enkeltperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i går ble benyttet til loppis-besøk,

Du skal ikke se bort fra at vi har vært på samme sted. Vi var ihvertfall også på loppis i går, til tross for at mannen hater det og jeg har så godt som kjøpeforbud. Men mye artig å kikke på og gode vaffelmuligheter.

Mine favoritter er bøker, deler til serviset vårt (aldri funnet, men man vet jo aldri), sportsutstyr (til Junior, kjøpte ski til 30 kr i våres). Ellers så kikker jeg for tiden etter trelotto-spill.

Hva lager du av heklebrikker? *nysgjerrig*

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syr ting av heklebrikkene! jeg lager f.eks. julestrømper til barn (se bilde av pøbelprinsessens fra forrige jul...), applikerte putetrekk, små og store quiltede tepper etc. Jeg har sydd endel babytepper - de går alle i hvite toner, og er quiltet. Jeg bruker både gamle blondebrikker, gamle laken etc. Forskjellig struktur, men ganske lik fargeskala. Dessuten pleier jeg å stryke på bilde av babyen, og babyens navn og fødselsdato.... (:klø: Ikke helt lett å forklare. Se bilde av julestrømpen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vet ikke helt hvor julestrømpebildet er, men det hørtes uansett fantastisk flott ut!! Kudos!

Hvis du trykker på bindersen foran dagboktittelen min (hvis du går til "generell dagbok - O-S", eller noe slik.... så er det bilde nr. 3 eller 4 fra toppen av oversikten, tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag og en fin uke Pøbelsara. Nå drar vi på ferie noen dager. :hug:

Lykke til med Stabæk i kveld, selv om vi nok heier på Viking i kveld :ball:

God tur! Håper dere får flott vær! :reise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kreativ du er! Jeg eier ikke slike gener. Mitt siste prosjekt var "sy innmat til babykurv". Jeg var ikke preget av humørsvingninger da jeg var gravid, men dette prosjektet brakte vel frem det som kunne krype og gå av hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kreativ du er! Jeg eier ikke slike gener. Mitt siste prosjekt var "sy innmat til babykurv". Jeg var ikke preget av humørsvingninger da jeg var gravid, men dette prosjektet brakte vel frem det som kunne krype og gå av hormoner.

Det høres omtrent ut som meg når jeg skal rydde! Jeg er helt fullstendig talentløs! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...