Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Lykke til med bryllup, husgjest, antrekk og alt dertilhørende. Jeg forventer selvsagt å få se bilder neste gang vi treffes!

Det er jeg som er utnevnt hoff-fotograf, så det blir nok bilder, ja. Tenker du blir rimelig lei etter bilde nr. 300, Junia. :lur:

Brudepiken er badet og skjorter er strøket og alt er i rute - men vi er ikke helt fornøyd med været. Vi hadde planlagt å ta bildene av brudeparet utendørs, så jeg må nok ha med støvler...

(Se for dere pøbelsara i vakker kjole og slagstøvler, mens hun instruerer brudepar og fotograferer. Stesønnen skal være fotografassistent, og jeg tror at paraplyholding over hhv. brudepar og fotograf, blir en av de viktigste oppgavene hans i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok bilder i et bryllup en gang av en brud i brudekjole og røde joggesko (måtte skifte pga gange ute). Kule bilder. Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dagen, pøbelsara :).

Det var da snakk om å være uheldig med være også da, etter alt godværet vi har hatt i ukevis. På den annen side kan det ikke være noe særlig å spankulere rundt i brudekjole i tredve grader pluss heller, så kanskje det rett og slett er en velsignelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side kan det ikke være noe særlig å spankulere rundt i brudekjole i tredve grader pluss heller, så kanskje det rett og slett er en velsignelse?

Enig. Jeg var i glohett bryllup forrige helg, og det var rett og slett uutholdelig å befinne seg inni syntetisk kjole og sminke som rant.

Gratulerer med dagen, Pøbelsara! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet er over! Brudepikene var fantastisk flinke og veldig, veldig søte. Den bittelille brudesvennen var helskjønn i sin minismoking med vest og skjorte, og bruden var selvsagt vakker som en drøm. Brudgommen var riktig flott og kjekk - og kirken de giftet seg i er utrolig vakker. Regnet øste ned og sørget for at bruden fikk rikelig med regndråper i håret.

Selskapet: Forestill dere akademikerfamilien til pøbelgemalen, hvor min kjæres svigerfar, professoren, er familiens overhode. Miks denne familien med en traust håndtverkerfamilie fra Vestlandet, som rrrrrrrrullar på r-ane, har med medbragt blank sprit i bryllup, og forteller HMS-vitser.... :lur:

Maten var kjempegod - vi fikk lune asparges med smørsaus og serranoskinkie og parmesan til forrett, hjortemedaljonger med bakte rotgrønnsaker, rødvinssaus og supergode, bittesmå ferskpoteter til. Til dessert var det bringebær og is.

Vassendgutane var en stor hit på dansegulvet - der var styrkeforholdet minst 4 - 1 i Vestlandsfamiliens favør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miks denne familien med en traust håndtverkerfamilie fra Vestlandet, som rrrrrrrrullar på r-ane, har med medbragt blank sprit i bryllup, og forteller HMS-vitser.... :lur:

Det med medbrakt blank sprit er jeg godt kjent med, men hva i all verden er HMS-vitser?

Og gratulerer med vel overstått stordag! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

*avslører også uvitenhet mht de nevnte vitsene* :klø:

Ellers hørtes det ut som et flott bryllup! Med tilløp til festlige kulturkollisjoner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Det hørtes ut som om alle hadde en fin fest, men det hadde vært festlig å lese "motpartens" referat av hendelsene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... et par eksempler på HMS-spøk/vitser: (HMS er helse, miljø og sikkerhet - og det er mye fokus på det i bygningsbransjen.)

1. Brudeparet strå på stolene sine og kysser under middagen, etter oppfordring fra bryllupsgjestene:

"No står ikkje verda til påske - dei (brureparet) står på stolane utan gokjend sikring - utan hjelm og utan vernesko! Her må det meldast avvik!"

2. Under lysbildeshow med bilder fra brudgommens oppvekst kommer det opp et bilde av brudgommen som bygger sitt første "hus". Hvorpå noen utbryter:

"Håhå - den byggjeplassen hadde ikkje blitt godkjend i dag, nei! Eg kan ikkje sjå at han har nokon HMS-mappe heller...."

Ellers må jeg si at svigerfamilien til bruden er utrolig hyggelige. De har en fantastisk flott dialekt som jeg er helt fascinert av, og i tillegg har de tatt i mot den lille byfrøkna (altså bruden) med åpne (opne) armer, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og festen fortsetter, leser jeg! Dersom alle gode ting er tre, er jeg spent på hva som venter dere imorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde fra gårsdagens feiring....

Roseblader, ris, regndråper og brudepikeføtter.....

post-18121-1217795968_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

....og forresten så holdt pøbelgemalen min en fantstisk tale til datteren sin - morsom, klok og rørende. Flinke mannen min! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...