linky Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Har hørt noe om at barn under 1 år ikke skal ha for mye rosiner pga. et giftstoff tror jeg det var?!? eller er jeg helt på jordet... Men kan gravide spise det mon tro?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Jeg vet ikke med babyer, men du kan hvertfall spise det som gravid. Det holder at du følger lista til mattilsynet......
Gjest imli Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Helt sikkert... Jeg har spist det i alle fall... Har ikke hørt at barn ikke skulla ha det heller jeg. Men det er jo samme med honning, barn under 1 år skal ikke ha det men gravide kan spise det.
linky Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2007 Da spiser jeg rosiner Fant forresten det jeg hadde lest om små barn og rosiner: Barn under 3 år bør ikke spise for mye rosiner. De inneholder mye av en soppgift (OTA) som ved høyt inntak over lang tid , kan skade immunforsvaret og nyrene og være kreftfremkallende.
Trampe Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Man kan spise alt som ikke står på lista fra mattilsynet. Jeg spiser mye rosiner til tider, for å la være å spise sjokolade...
Elze Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Da spiser jeg rosiner Fant forresten det jeg hadde lest om små barn og rosiner: Barn under 3 år bør ikke spise for mye rosiner. De inneholder mye av en soppgift (OTA) som ved høyt inntak over lang tid , kan skade immunforsvaret og nyrene og være kreftfremkallende. Hvor står dette da? Og hvor mye er "for mye?"
linky Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2007 Hvor står dette da? Og hvor mye er "for mye?" Det står i et blad jeg har her hjemme som heter puls. Står at anbefalt grense er maksimum 50 gram per. uke. Større barn kan spise mer, avhengig av kroppsvekten.
Gjest imli Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 Hm, jeg spiste iflg mamma masse rosiner da jeg var liten! Rart jeg lever enda Litt vanskelig å si hva som er "for mye", ja...
Mrs N Skrevet 15. desember 2007 #9 Skrevet 15. desember 2007 Aldri hørt dette før. Vi fikk omtrent bare rosiner og annen tørket frukt som godteri når vi var små
linky Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2007 Har ikke hørt dette før jeg heller så ble litt da jeg leste det.
Trampe Skrevet 15. desember 2007 #11 Skrevet 15. desember 2007 Jeg spiste også veldig mye rosiner da jeg var barn, og synes det er ypperlig lørdagsgodt til små barn!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå