Gjest lissi32 Skrevet 14. desember 2007 #21 Skrevet 14. desember 2007 Vi hadde i sin tid samme diskusjon. Jeg ville ha - han ville ikke. Mannen min sa at han heller ville vaske alt selv enn at andre skulle gjøre det. Det var 2 veldig lange og skittene måneder - før han innså at det var myyye mer jobb enn han trodde - og han innså at han aldri ville rekke det. (Men du verden hvor vanskelig det var å sitte på hendene - uten å gjøre noe som helst ... smugvasket litt innimellom på badet og sånt - men det tror jeg ikke han så) Og etter at vi fikk en som kom noen timer hver 14 dag - skjønte han ikke hvorfor i all verden han hadde protestert. Vaskehjelp er vel anvendte penger - det gjør hverdagen så utrolig mye lettere. Ja tviler ikke et sekund. Men jeg har et sterkt kort på hånda, nemlig å se hvor mye han bidrar, eller at jeg gir f, et par mnd så han ser hvordan det blir da.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #22 Skrevet 14. desember 2007 Hva venter du på, det er vel bare å bestille en vaskehjelp det, samme hva mannen sier.
Gjest lissi32 Skrevet 14. desember 2007 #23 Skrevet 14. desember 2007 Hva venter du på, det er vel bare å bestille en vaskehjelp det, samme hva mannen sier. Jeg hadde gjort det om det bare var pengene det stod på. Men når han ikke liker at folk er alene her og snoker i saker og ting, så klarer jeg ikke å bare overkjøre han totalt. Føler ikke det blir riktig...
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #24 Skrevet 15. desember 2007 Har han like stor stilling? Viss ikke er det faktisk rimelig at han har ansvar for rengjøring. Tenk deg motsatt situasjon. Hun jobber 50%, han 100% Hvem er det rimelig at gjør mest i huset (kanskje nesyen alt) Det blir rot med bare to voksne og, men selvsagt mye mindre rot enn der det er barn
Tabris Skrevet 15. desember 2007 #25 Skrevet 15. desember 2007 Jeg synes heller ikke det blir riktig å bare bestille en vaskehjelp. Jeg synes også at det er urimelig av ham å forstå hva trådstarter mener (hvis det er tilfelle at han ikke vil forstå det), men jeg synes ikke løsningen blir å være like urimelig som ham. Hva mener han er den optimale løsningen på problemet?
Gjest lissi32 Skrevet 15. desember 2007 #26 Skrevet 15. desember 2007 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
Gjest lissi32 Skrevet 15. desember 2007 #27 Skrevet 15. desember 2007 (endret) . Endret 15. januar 2008 av lissi32
Montezuma Skrevet 18. desember 2007 #28 Skrevet 18. desember 2007 hehe! kjenner igjen den....... Tidligere jobbet mannen fullt og jeg jobbet deltid. Da var husarbeidet hovedsaklig mitt ansvar, og hushjelp, ja det kunne jeg skyte en hvit pil etter........ Så begynte jeg å jobbe fullt, i praksis mer enn 100%, og da måtte det bli slik at vi skulle dele likt på husarbeidet, mannen og jeg. Og DA tok det ikke mange dagene før hushjelpen var på plass! Sånn fungerte det her, altså, i det mannen måtte ta sin del av ansvaret, da kom hjelpen!
Montezuma Skrevet 18. desember 2007 #29 Skrevet 18. desember 2007 hehe! kjenner igjen den....... Tidligere jobbet mannen fullt og jeg jobbet deltid. Da var husarbeidet hovedsaklig mitt ansvar, og hushjelp, ja det kunne jeg skyte en hvit pil etter........ Så begynte jeg å jobbe fullt, i praksis mer enn 100%, og da måtte det bli slik at vi skulle dele likt på husarbeidet, mannen og jeg. Og DA tok det ikke mange dagene før hushjelpen var på plass! Sånn fungerte det her, altså, i det mannen måtte ta sin del av ansvaret, da kom hjelpen! Vil også legge til at vaskehjelpen vår er en hyggelig dame som vi fikk anbefalt av to av mannens kolleger. Så vi hadde referanser på hennes jobb og opptreden. Ikke noe problem at hun tusler rundt i huset vårt!
:-) anna Skrevet 18. desember 2007 #30 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har etterhvert hatt ganske mange forskjellige vaskehjelper. Faktisk så har jeg hatt til sammen fem stykker. Og jeg har aldri opplevd at de har snoket i noe eller gått inn på rom der de ikke skulle være. De har aldri stjålet noe, og bare ved to tilfeller er noe blitt knust. det har de beklaget veldig begge gangene. (Og jeg har hatt mulighet til å sjekke fordi jeg har jobbet nattevakter, og har hatt flere anledninger der jeg har vært hjemme og sovet uten at de har visst det.)
Gjest Pax Skrevet 18. desember 2007 #31 Skrevet 18. desember 2007 Helt enig. Gjør hans valg til HANS VALG. Enten vasker han eller så får han noen til å gjøre det. Burde være enkelt. Ja. Ikke verre.
Gjest Elfrida Skrevet 18. desember 2007 #32 Skrevet 18. desember 2007 Det er ikke sant at man absolutt må rydde på forhånd før vaskehjelpen kommer, mange gjør gjerne det også hvis man avtaler det. Det er jo ikke såå vanskelig da, og så lenge de får betalingen sin så er det greit for de fleste.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #33 Skrevet 19. desember 2007 Jeg er så sint, jeg skal jobbe 1,5 % stilling etter jul, og vil ha vaskehjelp hver 14 dag. Vi har god råd, men han er gnien. Dessuten sier han at han ikke vil ha fremmede folk i huset. Mesteparten av husvasken faller på meg. Hva sier dere? Burde dette være diskusjonstema? Dette kan jo redde et hvert forhold. Burde kanskje vært på samliv..? JØSS, KAN DU IKKE BARE LEIE EN SELV OG BETALE DA....
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #34 Skrevet 19. desember 2007 men... Jeg er så sint, jeg skal jobbe 1,5 % stilling etter jul.. :klø: d er da ikke mye
Gjest lissi32 Skrevet 19. desember 2007 #35 Skrevet 19. desember 2007 JØSS, KAN DU IKKE BARE LEIE EN SELV OG BETALE DA.... Dette er ikke problemet som sagt! Han liker ikke folk som snoker i vårt hus!
Gjest lissi32 Skrevet 19. desember 2007 #36 Skrevet 19. desember 2007 men... :klø: d er da ikke mye Det er jo ingenting!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå