Gå til innhold

Kjønnsleppe reduksjon


Gjest utlogget

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget

Er det noen her som har fått dekket reduksjon av kjønnslepper på grunn av medisinske årsaker?

Plages veldig av mine og kunne ofte tenkt meg å kappet av dem noe selv :fnise: men burde vel overlate det til de profesjonelle.

Gruer meg veldig for å gå til utredning, har derfor ikke lyst dersom det er utenkelig at man får det dekket.

Og har ikke økonomiske midler til inngrepet selv.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest undrende----
Er det noen her som har fått dekket reduksjon av kjønnslepper på grunn av medisinske årsaker?

Plages veldig av mine og kunne ofte tenkt meg å kappet av dem noe selv

hvordan plages man av kjønnslepper?

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_***_*

Jeg lurer på dette selv....

Du spør om hvordan man plages av det??

-Jeg skjemmes over de!!! (kjæresten min elsker dem, men jeg hater dem og jeg kommer ALDRI til å bli komfortabel med dem)

-Det gjør vondt å f.eks sykle!

-Noen ganger blir de lagt i "klem", og det er ikke akkurat alltid det passer seg å rote nedi trusa! :fnise:

-Dessuten gjør det vondt hvis de har ligget i "klem" for lenge

Håper jeg opplyste deg litt nå!!! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har gjort det?

  • Jeg får sår av å sykle og ri, og det er selvsagt vondt når jeg holder på med dette. Gnagsår der nede etter riding, sykling eller trange klær er veldig ubehagelig
  • De kommer i klem hele tiden, det er altfor vondt til at jeg oker å gå med trange bukser. Og nylonstrømpebukse sesongen som vi nå er inne i er et mareritt
  • De legger seg på hver sin side av trusen hvis jeg ikke med mye strev for lagt de rett til. Selv når de er lagt til så hopper de etter kort tid ut.
  • Må åpnes/legges til rette når jeg skal på do. Når jeg glemmer det så havner tisset over alt, har både tisset på klærene mine og på gulvet.
  • Det er vondt når de havner i klem og jeg ikke kan rette på dem
  • Må åpne dem før vi kan ha sex, hvis ikke fanges penis i dem eller de blir dratt med inn, j*** vondt
  • Sist men ikke minst jeg skammer meg over at jeg neste har like stor kulen på trusa, for ikke å snakke om i imtime situasjoner

Håper noen kan fortelle om de har fått en slik operasjon dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en gynekolog fikk svar at de gjorde det før, men ikke nå lenger. Hvis du har kjempestore og det er et medisinsk problem vil de gi deg støtte, men da vil legen sjekke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lise_*

Lurer på dette jeg også.

Noen som vet hvor mye det koster om man må dekke det selv? Har googlet litt men finner ikke noen priser på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Hei!

Jeg har hatt en slik operasjon, men betalte for det selv. Tror det kom på rundt 10 000 kr på Aleris. Jeg turte rett og slett ikke å ta det opp med legen, eller prøve å få det dekket. Det vil nok uansett sees på som kosmetisk med mindre de er så store at de blir dratt inn ved samleie osv (så ille var ikke mitt tilfelle). Jeg opererte kun den ene, den andre var normal. Emnet er dessverre veldig tabulagt, så nesten ingen tør å ha det stående på sine nettsider lenger. Send en mail og hør med dem, de var veldig dyktige.

Lykke til !

Endret av missilly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje teit spørsmål, men er det de ytre eller indre kjønnslepper det er snakk om..? :sjenert:

Ingen spørsmål er teite! :) Det er som oftest de indre kjønnsleppene det er snakk om. Det er mange som har noen som stikker lengre ut enn de ytre, noe som fører til veldig ubehag dersom det blir for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg/dere som har fått denne operasjonen utført:

Gjør det vondt i ettertid? Har du/dere mistet noe følelse som følge av denne operasjonen?

Jeg har tenkt på dette i en del år, og snakket med min tidligere fastlege, og min nåværende gynekolog, og de er enige i at de er til plage for meg osv. Men de ville opplyse meg om risikoen for å miste følelsen der nede osv. og det er det som får meg til å tvile på hele operasjonen for min egen del. Jeg sliter med alt det som er listet opp over meg, og det er plagsomt. Derfor ender jeg opp med å gå med boxere istedet for vanlige truser, da kanten langt ifra er like nærme, og sæggebukser osv for at det ikke skal komme i klem pga av buksa. Men uansett, så kommer de ofte i klem når jeg sitter eller har drevet med høye benløft osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg/dere som har fått denne operasjonen utført:

Gjør det vondt i ettertid? Har du/dere mistet noe følelse som følge av denne operasjonen?

Jeg har tenkt på dette i en del år, og snakket med min tidligere fastlege, og min nåværende gynekolog, og de er enige i at de er til plage for meg osv. Men de ville opplyse meg om risikoen for å miste følelsen der nede osv. og det er det som får meg til å tvile på hele operasjonen for min egen del. Jeg sliter med alt det som er listet opp over meg, og det er plagsomt. Derfor ender jeg opp med å gå med boxere istedet for vanlige truser, da kanten langt ifra er like nærme, og sæggebukser osv for at det ikke skal komme i klem pga av buksa. Men uansett, så kommer de ofte i klem når jeg sitter eller har drevet med høye benløft osv.

Jeg har ikke angret et sekund. Jeg synes både operasjonen og tiden etter var helt ok, ikke så ille som jeg hadde fryktet. Operasjonen ble gjort med lokal bedøvelse, men man får såpass mye intravenøst av både beroligende og smertestillende at jeg sovnet like før de satte igang. Jeg våknet da de var i ferd med å trille meg ut igjen, med et megabind i trusa :fnise:

Stingene man får løses opp og detter ut av seg selv. Et godt tips er å sitte på huk i en balje med varmt vann og grønnsåpe i noen dager. Jeg hadde ikke mye vondt etterpå, tok smertestillende kun den første påfølgende dagen. Leppen (tok kun den ene) var litt hard langs kanten en stund etterpå, men det er normalt. Det tar en stund før det blir helt mykt. Nå er min helt myk, normal med følelse. Det er kun hvis man studerer nøye at man kan se at den ikke er heelt rett (skimter at den er ørlite grann bølgete). Men sånn er det vel, ingen er helt symmetriske.

Jeg vet at operasjoner ikke alltid er vellykkede, og man reagerer forskjellig på ting, men jeg anbefaler det i hvert fall.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje teit spørsmål, men er det de ytre eller indre kjønnslepper det er snakk om..? :sjenert:

Det er de indre. Mine henger 2-3 cm utenfor de ytre, noe som gjør at de hele tiden kommer i klem og det er ubehaglig/vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei! Jeg har fått mine redusert. De var 4 cm lange, når man strakk de. Fikk det dekket av staten betalte ca 500 kr i egenandel, gikk til legen min, og sa som sant var at jeg var veldig plaget av de.. som eksempler nevnt over.

Jeg fikk utrørt inngrepet på privat klinikk i Drammen. Fikk lokal bedøvelse, pluss endel avslappende og beroligende. JA det var jævlig når lokalbedøvelsen gikk ut og jeg tror jeg var sengeliggende i ca 9 dager. Sløv på piller og det var ganske vondt. MEN veldig verdet det. De har blitt kjempe fine idag, kun et lite arr poå den ene.

Det tok vel ca 21 dager før jeg hadde på meg en bukse, men det var ikke deilig. Du må belage deg på å sitte på en ring ganske lenge! Singene smuldret opp og etterhvert ble det bare ømt. Hadde sex igjen etter ca 2 mnd.. men vært forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-Anita

Jeg tok opp dette med fastlegen min, for dette er noe som har plagd meg siden jeg var 12-13 år (nå er jeg 18 år gammel).

Jeg ble henvist til sykehuset her, og var der til konsultasjon i dag. De indre kjønnsleppene mine var fem cm. lange når de var strukket til siden, og jeg var kvalifisert til operasjon, men legen fortalte meg om risikoene, at mange aldri ble kvitt smertene etterpå o.s.v., og det satte meg virkelig i tvil..

Og det plager meg, for jeg hadde virkelig gledet meg til å få gjort noe med dette! Jeg plages på samme måter som nevnt tidligere i tråden.

Så til min fortvilelse i etterkant sa jeg ja til å vente et år og så komme på ny konsultasjon.

Hun fortalte meg om enkelte som hadde fått livet ødelagt av smerter i kjønnsleppene som de aldri ble kvitt - er det noen her som har slitt med dette i ettertid?

Veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Gjest10_*
Jeg tok opp dette med fastlegen min, for dette er noe som har plagd meg siden jeg var 12-13 år (nå er jeg 18 år gammel).Jeg ble henvist til sykehuset her, og var der til konsultasjon i dag. De indre kjønnsleppene mine var fem cm. lange når de var strukket til siden, og jeg var kvalifisert til operasjon, men legen fortalte meg om risikoene, at mange aldri ble kvitt smertene etterpå o.s.v., og det satte meg virkelig i tvil..Og det plager meg, for jeg hadde virkelig gledet meg til å få gjort noe med dette! Jeg plages på samme måter som nevnt tidligere i tråden.Så til min fortvilelse i etterkant sa jeg ja til å vente et år og så komme på ny konsultasjon.Hun fortalte meg om enkelte som hadde fått livet ødelagt av smerter i kjønnsleppene som de aldri ble kvitt - er det noen her som har slitt med dette i ettertid?Veldig takknemlig for svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest10_*

Hei. Jeg var hos gynokolgen min i April. Jeg har også store kjønnslepper. Han sa han kunne operere meg. Men er det ikke lurere å gå til en plastisk kirurg enn en gynokolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_mari_*

jeg har hatt en slik operasjon i dag, kostet 2020 kr på volvat. synes det gikk greit. litt vondt å gå men.. tror resultatet bli bra:) veldig billig på volvat, er kun lokalberdøvelse men var ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...