Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2007 #41 Skrevet 13. desember 2007 Skal de bytte ut Jesus med Jesusine i julespillet også? Med Josefine og Marius i stedet for Maria og Josef? Hehehe!
Gjest Helen Parr Skrevet 14. desember 2007 #42 Skrevet 14. desember 2007 Jeg antar at de jentene som spilte Josef i julespillet faktisk kledde seg ut som en mann. Var det slik at Lucia i dette tilfellet kledde seg ut som Lucia, eller lot man bare en gutt gå foran og bære lysene?
Caramba Skrevet 14. desember 2007 #43 Skrevet 14. desember 2007 Kult med en gutte-Lucia. hvorfor ikke?
*Mina* Skrevet 14. desember 2007 #44 Skrevet 14. desember 2007 På barneskolen der barna mine har gått har de hatt en lucia (som var jente) og en stjernegutt ( som var gutt). Men har de bare Lucia, syns jeg det er rettferdig å avgjøre hvem det blir med loddtrekning. Men det vanligste er at det er en jente, men må alt være så vanlig? Før i tiden var det bare de blonde som fikk være Lucia, og det var nå i alle fall ikke rettferdig ovenfor de mørke jentene. Syns det er greit at barna lærer seg at man kan være en rolle, uansett hvilket kjønn man har.
FrizzleSizzle Skrevet 14. desember 2007 #45 Skrevet 14. desember 2007 Et Lucia-opptog er vel mer en symbolsk handling enn et skuespill med autentiske figurer. Hvis gutten har lyst, virker det merkelig å nekte ham.
Annie Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #46 Skrevet 14. desember 2007 Jeg antar at de jentene som spilte Josef i julespillet faktisk kledde seg ut som en mann. Var det slik at Lucia i dette tilfellet kledde seg ut som Lucia, eller lot man bare en gutt gå foran og bære lysene? Alle hadde jo hvite klær, og han hadde lyskrona på hodet. Jeg har vel ikke så mye i mot det egentlig, men syns allikevel det er litt rart, spesiellt så lenge man har jenter som ville.. Men men, vi har forskjellige meninger, og det er jo lov
Gjest Mayamor Skrevet 14. desember 2007 #47 Skrevet 14. desember 2007 For å være helt ærlig; jeg hadde ikke likt det om min søte 4 år gamle gutt gikk med krone på hodet og var Lucia... Så jeg skjønner at en trekker på øyenbrynet, men ville nok ikke sagt noe da vi i dag skal være så forståelsesfulle når det gjelder det meste. Ellers er vi fordomsfulle - og det vil vi vel ikke bli stemplet som?
Gjest Helen Parr Skrevet 14. desember 2007 #48 Skrevet 14. desember 2007 Alle hadde jo hvite klær, og han hadde lyskrona på hodet. Han burde hatt lang parykk!
lolita90 Skrevet 16. desember 2007 #49 Skrevet 16. desember 2007 på olsenbanden kalenderen hadde benny en lang blond parykk... hehe
Annie Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #50 Skrevet 16. desember 2007 Han burde hatt lang parykk! Han har langt lyst hår faktisk... Blir han da sett på som transe? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå