Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassen til datteren min hadde luciaoppdrag i dag. Kjempehyggelig det, men det var en gutt i klassen som gikk foran og var Lucia.

Mulig det er jeg som er gammeldags, men det blir helt feil for meg at en gutt er Lucia. Det skal være likestilling, men det blir jo det samme som å si at nissen er en dame og det samme med Gud. Bare sånn for å ta et par eksempler.

Er jeg helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke det gjør no om en gutt går foran og er lucia...

hvorfor må det være en jente egentlig??

Skrevet
:fnise: Da kan man jo bytte kjønn på Josef, Maria og Basusjernet også da...greit for meg forsåvidt, hvis en gutt gjerne vil være Maria.
Skrevet

Lucia var ei jente. Derfor.

Skrevet
Klassen til datteren min hadde luciaoppdrag i dag. Kjempehyggelig det, men det var en gutt i klassen som gikk foran og var Lucia.

Mulig det er jeg som er gammeldags, men det blir helt feil for meg at en gutt er Lucia. Det skal være likestilling, men det blir jo det samme som å si at nissen er en dame og det samme med Gud. Bare sånn for å ta et par eksempler.

Er jeg helt på jordet?

Enig med deg. Men når ble det bestemt at Gud er en mann?

Skrevet
Det skal være likestilling, men det blir jo det samme som å si at nissen er en dame og det samme med Gud. Bare sånn for å ta et par eksempler.

Det er vel ingen som noen sinne i ramme alvor har definert Gud som "mann"???!!

Skrevet

men det betyr ikke at en jente må være lucia forde...

hvis ingen av jentene ville det, ell kanskje det var loddtrekkning... ikke vet jeg

Skrevet
Det er vel ingen som noen sinne i ramme alvor har definert Gud som "mann"???!!

Nå er ikke god når det gjelder kristendomskunnskap, men man omtaler da Gud, som "vår far"??

Skrevet

Santa Lucia var i følge myten/legenden utvilsomt en kvinne. Om gud er mann eller kvinne har vel fint lite med saken å gjøre?

Skrevet

Nei det betyr ikke det, men det er nærliggende å tro.

Skrevet
Nei det betyr ikke det, men det er nærliggende å tro.

Hva betyr ikke hva? Og hva er nærliggende å tro??

Skrevet

En gutt som Lucia? :klø: Den var ny... Synes det hører rart ut, som Elfrida sier var jo St. Lucia definitivt hunkjønn.

Skrevet
Hva betyr ikke hva? Og hva er nærliggende å tro??

Det er nærliggende å TRO at Gud var/er en mann, siden h*n blir omtalt som far.

Skrevet

Jeg synes også det var rart. Lucia var en jente. Skal de bytte ut Jesus med Jesusine i julespillet også? Med Josefine og Marius i stedet for Maria og Josef?

Skrevet

Helt greit - sikkert litt rart - men hvorfor ikke?

Skrevet

Har sett det flere ganger at gutter har vært lucia. Var det noen jenter som hadde lyst forresten?

Skrevet

De fleste jentene hadde lyst, og en gutt. Det var trekning og han vant trekningen.

Skrevet

hvorfor lager du en tråd om dette da... en trekkning er rettferdig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...