Gå til innhold

"eksem" rundt øyet


flickan

Anbefalte innlegg

Jeg har fraktisk blitt litt bedre av kremen jeg fikk på apoteket, men veldig tørr.. Skulle nettop sjekke hva kremen het, og der står det at det er SÅPE(!!?!) for atopisk hud..

Herregud, hvor dum går det an å være, ikke rart huden min har tørket ut og at det svei... jeg påpekte til og med overfor mannen at det var litt artig konsistens på kremen, og at det kunne se ut som den skummet litt på huden..

Enten så har jeg hørt veldlig dårlig etter hva damen på apoteket sa, eller så har hun gitt meg feil..

eksamens-sliten? jeg? neeei.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fraktisk blitt litt bedre av kremen jeg fikk på apoteket, men veldig tørr.. Skulle nettop sjekke hva kremen het, og der står det at det er SÅPE(!!?!) for atopisk hud..

Herregud, hvor dum går det an å være, ikke rart huden min har tørket ut og at det svei... jeg påpekte til og med overfor mannen at det var litt artig konsistens på kremen, og at det kunne se ut som den skummet litt på huden..

Enten så har jeg hørt veldlig dårlig etter hva damen på apoteket sa, eller så har hun gitt meg feil..

eksamens-sliten? jeg? neeei.. :sjenert:

:fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Søsken mamma

Vi bruker Ultracortenol (øye salve) på vår sønn og hans eksem rundt øynene.

Dette er ikke en direkte eksem krem, men brukes som oftes ved allergi. Men denne er ikke farlig å få i øynene og er veldig effektiv. Vi klarte å få dennne på blå resept da vi også er plaget med pollen allregi.

Dette står skrevet i felleskatalogen.

1. HVA ULTRACORTENOL ER OG HVA DET BRUKES MOT.

Ultracortenol øyedråper og øyesalve inneholder prednisolon, som er et syntetisk binyrebarkhormon. Slike stoffer kalles kortikosteroider og virker dempende på symptomer som kløe og irritasjon og hemmer betennelse.

Ultracortenol anvendes ved betennelsestilstander i øyet som ikke skyldes bakterier, virus og sopp, og ved vanskelige tilfeller av overfølsomhetssykdommer (allergier).

Vår eksemblogg:

http://www.sosken.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra noe sped du har gjordt ??

vel, ikke annet enn å smøre meg med såpe(!). Fikk en prøve på apoteket som skulle være krem, leste ikke på den, og det viste seg at de hadde gitt meg såpe for atopisk hud istedenfor salve. Har brukt den til å vaske meg i ansiktet etter at jeg oppdaget feilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...