LilleKylling Skrevet 15. desember 2007 #21 Skrevet 15. desember 2007 Hvis jeg får migrene må jeg ta medisin. Siden jeg som regel er mektig kvalm samtidig frister ikke det stort å stå på kjøkkenet og diske opp en fornuftig og sammensatt middag. Dermed tyr jeg til raske karbohydrater som i boller. Dette for at det skal være noe i magen når tablettene begynner å virke. I dag er en sånn dag forresten ... (... men nå er Fenazolkoffeinen begynt å virke ... hurra) Hvordan orker du å sitte på dataen hvis du har migrene? Det gjør min bare enda mye verre. Kan ikke gjøre noen aktiviteter egentlig, og spesielt ikke noen der jeg bruker hodet og øynene.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. desember 2007 #22 Skrevet 15. desember 2007 Hvordan orker du å sitte på dataen hvis du har migrene? Det gjør min bare enda mye verre. Kan ikke gjøre noen aktiviteter egentlig, og spesielt ikke noen der jeg bruker hodet og øynene. Vel jeg har gradvis blitt bedre utover morgenen. Korte økter, når man må.
LilleKylling Skrevet 15. desember 2007 #23 Skrevet 15. desember 2007 Vel jeg har gradvis blitt bedre utover morgenen. Korte økter, når man må. Den kommer ikke tilbake igjen da? Jeg kan tro jeg har blitt bra igjen, føler bare litt press i hodet. Så hvis jeg ser litt på tv eller noe lignende ligger jeg rett ut igjen etter kort tid.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. desember 2007 #24 Skrevet 15. desember 2007 Den kommer ikke tilbake igjen da? Jeg kan tro jeg har blitt bra igjen, føler bare litt press i hodet. Så hvis jeg ser litt på tv eller noe lignende ligger jeg rett ut igjen etter kort tid. Neppe. Medisinen tar den. Men jeg er litt "migrenisk" resten av dagen. Litt etterdønninger i hodet, etc.
Gjest Sativa Skrevet 15. desember 2007 #25 Skrevet 15. desember 2007 Var mye plaget før, fra jeg var liten og til i sommer. Har brukt voltaren, alt av reseptfritt, paralgin samt topimax forebyggende. (kan ikke bruke spesifikk migrenemedisin pga kræsj med andre medisiner). Virket ikke noe av delene, kanskje paralginen bittelitt. I sommer kuttet jeg alt sukker og startet med lavkarbokost, og nå er vel anfallene redusert med tre fjerdedeler. Men jeg har fortsatt ikke funnet noe som hjelper når anfallet først er der da.
Gjest Lykkeliky Skrevet 15. desember 2007 #26 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har også vært veldig plaget av migrene fra jeg var ca. 14 år. Aura, nummenhet og snøvling starter det ofte med, også kommer den uutholdende hodepinen. Jeg kunne ha flere anfall i uka, men nå har jeg "funnet mirakel medisinen", i hvertfall for meg. Jeg bruker Blocadren morgen og kveld (betablokkere). Har kanskje 3-4 anfall i året nå, og det er virkelig til å leve med!
LilleKylling Skrevet 16. desember 2007 #27 Skrevet 16. desember 2007 Jeg gik også på betablokere en stung (inderal), men merket ikke særlig forskjell fordi at jeg fortsatt gikk på p-pillene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå