Gjest ButtHead Skrevet 17. april 2003 #1 Del Skrevet 17. april 2003 Noen som har vært på folkehøgskole her? Var det vært pengene og lærte dere noe på det året dere var der? Jeg har litt lyst til å begynne på en folkehøgskole for musikk(nybegynnere), finnes det en slik linje? Vil gjerne høre gode og dårlige erfaringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. april 2003 #2 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har gått et år på folkehøgskole og kan anbefale det. Min erfaring er at man lærer utrolig mye sosialt og litt mindre faglig. Men jeg fikk så utrolig mange gode venner der, opplevde masse morsomt, trist, spennede og rart. For meg var det verd hver krone, men jeg vet at det er mange som ikke syntes at det var noe særlig også. Blandt annet må man jo bo sammen med mange mennesker, noe som til tider kan være ganske tøft. Det var en del som droppet ut før det første haøvåret var omme. Stort sett de som hadde blitt "tvangssendt" av foreldrene. Vet ingenting om musikklinjer, annet enn at de finnes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liv,som it får logget inn Skrevet 17. april 2003 #3 Del Skrevet 17. april 2003 Kan virkelig anbefalle det ja. Det er et herlig liv. Det er nå 5 år siden jeg grått mine tårer over at jeg måtte reise fra alle jeg hadde blitt så nære venner med. Jeg gikk på borgund folkehøgskole. Jeg kan anbefalle å reise litt hjemmenfra og velg en skole som har de aktivitetstilbudene du trenger. Husk at ikke alle skoler har egne bad på romma men noen steder er det felles bad. Skolen jeg gikk på var kristen men det var ikek så strengt. Det er ca 10 min hver dag som en må gjennom(andakt før lunsj), for meg var jo det ikke noe problem da jeg er kristen, men de fleste elevene er ikke kristene. De hadde ikke noe problemer med det. Det blir en vane. http://www.borgund.fhs.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 18. april 2003 #4 Del Skrevet 18. april 2003 Jeg gikk på Hardanger folkehøyskole i 93 / 94 og angrer ikke for at jeg begynte der. En utrolig flott og lærerikt år. Jeg husker ikke hvor mye det kostet, men det var verdt hver eneste krone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 20. april 2003 #5 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg gikk på Viken folkehøgskole. Der var det stort sett bare musikk, pluss en teaterlinje. Kan absolutt anbefale det....fant til og med min mann der Siden vi var en nisjeskole var vi 50/50 av begge kjønn...har hørt at en del har overvekt av jenter. Men det var såååå gøy på skolen, vanker sammen med en gjeng av de fortsatt. Man lærer mye på folkehøgskole som man ikke lærer andre steder. Vet ikke om det er så mye for nybegynnere i musikk der...må sende inn demo-tape. Men en del lærte seg nye instrumenter der (masse fagfolk å ta av som kan lære bort) så om du kan synge eller spiller et eller annet kan du kanskje lære noe nytt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå