Gjest Hilde Skrevet 19. april 2003 #41 Del Skrevet 19. april 2003 Ja, du trenger ikke engste deg for meg, Care - jeg har heldigvis ressurser nok til å hjelpe mine barn. Men jeg synes det er tragisk at vi skal være nødt til å ansette privatlærere for at elever i den offentlige skolen skal få den lærdom de har gått glipp av pga bl.a. uro i klassene. Hadde jeg visst dette på forhånd, så hadde jeg aldri latt ham gå på den skolen. Og ja - jeg er bitter når jeg tenker på at dette kunne forløpt helt annerledes ! Det tror jeg sannelig du også hadde vært ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 19. april 2003 #42 Del Skrevet 19. april 2003 Stakkars ungen din, som har en mamma med penger. De som ikke har råd til det derimot... Hva med å bruke penger på å bygge opp en god, statlig skole? Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 19. april 2003 #43 Del Skrevet 19. april 2003 Jeg må bare blande meg LITT inn her (selv om det muligens er en aldri så liten avsporing) Stakkars ungen din, som har en mamma med penger. De som ikke har råd til det derimot... Ressurser handler ikke nødvendigvis om penger kid-a! Kanskje det er det Hilde refererer til her? Ressurser på det menneskelige og kunnskapsmessige plan er vel så viktig for å kunne hjelpe barna sine med utviklingen. Både som foreldre generelt, og i situasjoner der feks skolen kommer til kort. Og JA, jeg er for å bygge opp en god statlig skole. Men før den gode offentlige skolen er på plass? Hva gjør man da, dersom man ser at det offentlige tilbudet ikke er godt nok? Er solidarisk på bekostning av sine egne barns utdannelse???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 19. april 2003 #44 Del Skrevet 19. april 2003 Kid-a skrev: Stakkars ungen din, som har en mamma med penger. De som ikke har råd til det derimot... Hva med å bruke penger på å bygge opp en god, statlig skole? Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Slike utsagn faller for sin egen urimelighet. Jeg er faktisk en vanlig oppegående kvinne på 39 år som ikke har tenkt å sitte å se på at mine barn ikke får den utdannelsen de fortjener. Før min eldste sønn skulle ta eksamen på ungdomsskolen satte jeg rett og slett opp en lapp på høgskolen her i byen og fikk svar fra en kjekk ung mann som kom hjem til oss to ganger i uken for å lære ham visse ting i matematikk som han desverre hadde gått glipp av i timene på skolen ... Man trenger ikke være millionær for å ta litt initativ selv. Lula - du har forstått hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 19. april 2003 #45 Del Skrevet 19. april 2003 Care - jeg skylder deg sikkert en forklaring på innlegget mitt. Men når du plukker det og limer det så vanvittig orker jeg ikke lese det jeg. Syns det blir så stress. Men - jeg er for like muligheter samtidig som jeg faktisk mener at dem som jobber hardest og er flinkest og oppnår mest skal få lov å ha fordeler av dette. I samfunnet i Norge i dag er det faktisk muligheter til å variere mellom klasser i løpet av en generasjon - det gikk ikke før det. I Norge har man mye muligheter. Folk kan studere lenge og bra selv om de ikke har rike foreldre. Der er masse muligheter. Jeg syns at det er bra. Ikke perfekt, men mye er bra, og uten tvil bedre enn før. Hvis jeg jobber hardt så syns jeg at jeg skal få lov å dele dette med mine barn- Om du ikke jobber like hardt og ikke kan gi det samme til dine barn så er det faktisk ditt problem - ikke samfunnet sitt. Men hvis du ikke har muligheter til å gi barna dine det dem trenger da er det samfunnet sitt problem. Selv om det faktisk er din jobb - men jeg er glad vi har et samfunn som tar seg av de som ikke klarer seg så bra som andre slik at alle har muligheten til å bygge seg opp igjen og få en ny mulighet. Det er viktig og det er bra. HEhe - nå får jeg høre det tenker jeg. Nei, stemmer ikke FRP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå