Gå til innhold

Trene seg til slanke armer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt lettere vekter og flere repetisjoner vil gi slike armer som dere er ute etter.

F.eks. ti kilo, 20 repetisjoner, tre sett.

Det letteste er å bruke hantler og/eller vektstang og gjøre litt forskjellige øvelser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har trent styrke på armene i ca 1 1/2 år nå. Bruker manualer fra 4-8 kg (etter hvilken øvelse jeg tar).

Nå ser armener mine ganske flotte ut (om jeg så skal si det selv ;) ) selv om jeg fremdeles har litt mer fett en jeg burde ha på kroppen generlt.

Så min erfaring tilsier at stykretrening på armene absolutt får dem til å se bedre ut (noe annet hadde vel knapt vært logisk?)

Skrevet

Problemet er neppe at dere løfter for tungt hvis dere ikke får noen effekt av treningen. ;)

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Hva om "kyllingvingene" skyldes løs hud? Visst kan du bygge muskler for å fylle ut litt, men hud kan ikke slankes eller trenes bort. Da er det vel bare operasjon som hjelper?

Gjest Bolledeig
Skrevet
Litt lettere vekter og flere repetisjoner vil gi slike armer som dere er ute etter.

F.eks. ti kilo, 20 repetisjoner, tre sett.

Det letteste er å bruke hantler og/eller vektstang og gjøre litt forskjellige øvelser.

Muskeloppbygging kommer av nedbryting av muskelfibre, og deretter at disse bygger seg opp igjen og blir sterkere enn sist gang. Om disse brytes ned av at man løfter en vekt på 10 kg 10 ganger eller 5 kg 20 ganger, er helt likegyldig. Ja, man bygger opp en viss utholdende styrke, men for muskelutviklingen har det fint lite å si, så lenge musklene utsettes for nedbryting til like stor grad av begge alternativer. Så det vil gå 100% på hva man foretrekker selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Som det blir sagt av flere her så må det trening til for å få bort fettet fra armene.

Men det er ikke bare biceps og triceps som skal trenes, men også skuldrene. Skulderen er en tredelt muskel og krever også da minst tre forskjellige øvelser. Manualer eller stang er best for å få ett skikkelig resultat for da bruker du også støttemuskler (altså flere muskler) også har man flere valgmuligheter.

Gjest Gjest
Skrevet
Som det blir sagt av flere her så må det trening til for å få bort fettet fra armene.

Men det er ikke bare biceps og triceps som skal trenes, men også skuldrene. Skulderen er en tredelt muskel og krever også da minst tre forskjellige øvelser. Manualer eller stang er best for å få ett skikkelig resultat for da bruker du også støttemuskler (altså flere muskler) også har man flere valgmuligheter.

Interessant! Jeg veksler mellom skulderpress med stang, drag(?) med stang(smalt grep opp til haka nesten) og hvordan skal jeg beskrive den siste da...har en manual i hver hånd, holder armene 90 grader, og løfter vektene ut til siden...sidehev eller noe sånt?!

Hvordan gjøre dette mest effektivt? Sånn jeg gjør det nå tar jeg en øvelse i slengen, sånn at jeg får ikke repetert så mye i løpet av en uke. Kanskje prøve meg på to sett, og kjøre alle øvelsene? Puh... eller andre forslag?

:)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Med sidehev, skulderpress, omvendte "flyes" og eventuelt hantelroing burde man jo ha sikret seg greit...?

Gjest Gjest
Skrevet
Med sidehev, skulderpress, omvendte "flyes" og eventuelt hantelroing burde man jo ha sikret seg greit...?

Åja, du skjønte ikke spørsmålet, eller..??

Jeg vet jeg trener variert mtp skuldrene, det jeg lurte på om det var en måte å trene på som var mer effektivt enn en annen.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Vel, skulderøvelser som treffer mange muskelgrupper på en gang er selvsagt det beste. Militærpress og arnoldpress er klassikere. Øvelsesbeskrivelser kan finnes på www.tn.no

Gjest Gjest
Skrevet
Muskeloppbygging kommer av nedbryting av muskelfibre, og deretter at disse bygger seg opp igjen og blir sterkere enn sist gang. Om disse brytes ned av at man løfter en vekt på 10 kg 10 ganger eller 5 kg 20 ganger, er helt likegyldig. Ja, man bygger opp en viss utholdende styrke, men for muskelutviklingen har det fint lite å si, så lenge musklene utsettes for nedbryting til like stor grad av begge alternativer. Så det vil gå 100% på hva man foretrekker selv.

Dette er jeg helt uenig i. Lavere repitisjoner med tunge vekter vil gå mer på styke, mens flere repitisjoner vil gå mer på hypertrofi.

Se mer her: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=620430

• 9 måneder senere...
Gjest Treningsveileder
Skrevet

Tips nummer en, tren hele kroppen og ikke bare de områdene som er et "problem". Kombiner styrketrening og kondisjonstrening. Kondisjonstrening som å løpe/sykle/ro vil gi deg maksimal forbrenning under trening. Her anbefales løping, da all kondisjonstrening hvor du må flytte på din egen kropp gir best resultat. Styrketrening gjør man for å bygge muskler. Fordelen med det er at man styrker beinbygningen på sikt, og man øker muskelmassen. Muskler trenger næring 24 timer i døgnet og vil derfor kreve mer energi, jo større de er. I tillegg vil de også kreve ekstra mye i tiden etter at de har blitt trent.

Det er ikke mulig å punktslanke seg, men det er mulig å bygge muskler der man ønsker. Det er viktig med styrketrening av hele kroppen. De viktigste øvelsene er de såkalte flerleddsøvelsene: knebøy, nedtrekk og benkpress. I disse grunnleggende øvelsene vil mange store muskelgrupper involveres, som betyr at du bruker ekstra mye energi både i forhold til selve treningen, men også i restitusjonstiden.

Tren på et treningssenter. Instuktørene skal sette opp et treningsprogram til deg og gi deg veiledning i forhold til utførelse av øvelsene og tips i forhold til kosthold.

Spis normal mat. Ikke overdriv med å endre kostholdet drastisk. Spis frokost hver dag, og spis 1-2 timer før trening, slik at du fyller karbohydratlagrene dine, som er nødvendig for å klare å gjennomføre treningen, men enda viktigere ... spis også like etter trening. 15-30 minutter etter. Dette vil halvere tiden kroppen din bruker på å hente seg inn igjen! Du bør få i deg både proteiner, som skal bygge opp igjen musklene dine, men også karbohydrater for å fylle opp karbohydratlagrene igjen.

Kjører du 50/50 med styrke og utholdenhet vil du ikke bli stor, men få en slank, fast kropp. Dette forutsetter tre ting ... intensitet, intensitet, intensitet! Eneste måten å komme i form på, både kondisjons og styrkemessigt, er ved å presse seg.

Ta kontakt med ditt nermeste treningstudio og få et skikkelig program.

Ps. Kravet for å få resultater gjelder like mye nybegynnere som profesjonelle. Ønsker du å fjerne magen og gå ned i vekt?

Ikke bruk tid på situps, tren kondisjon! Situps er bra for å styrke bukregionen og ryggen, men lite egnet til å gjøre magen mindre.

Gjest Shelob
Skrevet

Eller skal jeg bare slanke meg og håpe på at armene blir minst først! (før jeg mister pupper og rompe.. for huff det vil jeg ikke!)

Hilsen meg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker romaskin! 30 minutter 4 ganger i uka. Og nå - etter ca. 5 mnd så er armene (og overkroppen forøvrig) blitt betraktelig forbedret. Superfornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet

Leser med stor interesse om trening av armer, leser også løse skinn (?) Hetter grevinnearmer, går ikke ann og trene bort det da ? Undrer en "gammel" dame på 61 år. Trener med vekter 2 ganger i uka syns etter noen uker det er blitt "litt" fastere, men mulig det er synsbedrag for at ønsket er så stort for at slaskearmene skal bli fastere.

Skrevet
Har lyst til å komme i bedre form og bli litt strammere/mindre/slankere, spesielt gjeder dette armene. Er ikke så stor, veier vel 62 kg og er 165 cm høy.

Kan tenke meg å gå litt ned i vekt, men det er ikke hovefokuset. Hovefokuset er armene. De er store i forhold til resten av kroppen. Hvordan få de slanke?

Om man trener styrke, blir de vel bare større...? Og om jeg slanker meg veldig vil jeg jo hele meg bli mindre, og ikke bare armene...

Tips mottas med et stort smil! :-D :jepp:

Hei 'Frøken Labb'!

Som nevnt tidligere så er trening løsningen her. Jeg har ikke noe formell utdanning innen trening, men jeg har trent aktivt i 9 år, og forsøkt både fitness og styrkeløft, så jeg vil påberope meg ihvertfall noe kompetanse på området. Du nevner ikke om du har trent mye før, eller hvilken treningserfaring du har, men uansett så trenger du ikke være redd for å få store kraftige armer. Store muskler tar tid, og for kvinner så tar det ytterligere innsats og tid for å oppnå samme resultat som en mann. Uansett så vil jeg anbefale deg å trene styrke, og helst øvelser som markløft, knebøy og benkpress. Disse øvelsene aktiverer de største muskelgruppene i kroppen, og ved tung trening så forbrenner dette mye energi, i tillegg til å forbedre kroppsholdningen. 'Apparatøvelser' kan ikke måle seg med disse øvelsene hva effektivitet angår, og bør i størst mulig grad unngås med mindre du har skader som må tas hensyn til.

Hilsen Lars

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, virker ikke som om noen kan svare vesla eller nala på dette med armer..

Mitt råd er å bare slanke dere syltynne og ikke trene noen som helst! Da skal jeg love dere at dere får slanke arner!

Hilsen en med tynne armer (og tynn kropp)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Jeg har samme problemet.

Jeg var ganske stor før, også slanket jeg meg ekstremt på kort tid, og nå er armene mine svære fleske poser som henger o_O

Jeg hater dem, og har prøvd å spise mer sunt, men det funker ikke..

Gjest Shelob
Skrevet
Hehe, virker ikke som om noen kan svare vesla eller nala på dette med armer..

Mitt råd er å bare slanke dere syltynne og ikke trene noen som helst! Da skal jeg love dere at dere får slanke arner!

Hilsen en med tynne armer (og tynn kropp)

For et elendig råd! Har du muskler på kroppen i det hele tatt?

Antar du er ganske ung. Jeg jobber et sted der de fleste damene er over 50, ca 20-30 år eldre enn meg. De (få) med en viss muskelmasse ser bra ut, de som bare er slanke, og som ser ut som de har vært evige slankere, er dvaske og rynkete, med grevinnesleng, lutende skuldre og innhul brystkasse. Grøss!

Nei, pumpa på bara, få i deg sunn, mager mat med proteiner og tren HARDT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...