Gå til innhold

Trene seg til slanke armer


Frøken Labb

Anbefalte innlegg

Har lyst til å komme i bedre form og bli litt strammere/mindre/slankere, spesielt gjeder dette armene. Er ikke så stor, veier vel 62 kg og er 165 cm høy.

Kan tenke meg å gå litt ned i vekt, men det er ikke hovefokuset. Hovefokuset er armene. De er store i forhold til resten av kroppen. Hvordan få de slanke?

Om man trener styrke, blir de vel bare større...? Og om jeg slanker meg veldig vil jeg jo hele meg bli mindre, og ikke bare armene...

Tips mottas med et stort smil! :-D :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Gå ned i fettprosent. Det vil si å spise mindre kalorier enn man forbrenner. Punktslanking fungerer ikke, dessverre. Å gå ned i fettprosent over hele kroppen er det eneste som kan gjøre armene dine mindre.

Om du trener styrke med dem vil de ikke bli større, men først og fremst strammere. Uansett vil muskelveksten til kvinner gå så langsomt at det ikke er noen fare for at du plutselig våkner med armene til Arnold i hans glansdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Arnold er ikke forbilde mitt, så det var godt å høre...

Så det vil altså si at jeg må slanke hele meg for å få mindre armer...? Hmmm...jaja. Var det jeg kanskje trodde. Får kanskje trene litt styrke i tillegg.

Takk for svar!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spm, sånn av ren nysgjerrighet. Hva slags andre alternative råd hadde du forventet?

Alt fra fettsuging til teiping av armene.

Nei, det var vel dette jeg forventet meg. Men ettersom jeg ikke vil slanke meg så veldig, håpa jeg på at det fantes en annen fiffig løsning. Feks i form av styrketrening på et eller annet vis...

Så det var vel mest for å bekrefte det jeg trodde, og naivt håpe på en mirakelløsning:)

Ofte man må høre realiteten fra andre for at man skal tro det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Styrketrening hjelper det. Har kjørt styrketrening i et år uten å få større armer av det. Men det er blitt veldig mye mindre fett og mer muskler, så de er strammere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening hjelper det. Har kjørt styrketrening i et år uten å få større armer av det. Men det er blitt veldig mye mindre fett og mer muskler, så de er strammere ;)

Det høres jo forsåvidt mye finere ut enn mine kyllingvinger!

Fett på armene er det styggeste jeg vet...har oversett det litt for lenge nå. Så å gå ned litt + å trene litt styrke skal nok gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ikke jeg heller. ;) Men jeg var foreberedt på å få opplista ALLE mulige slags metoder, noen forventa logiske metoder og noen mer merkelige...

Hvem vet? Kanskje teiping av armene funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening gjør susen! Du trenger ikke slanke deg, men tren styrke. Da øker du muskelmengden og minker fettmengden.

Husk å spise nok og riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening gjør susen! Du trenger ikke slanke deg, men tren styrke. Da øker du muskelmengden og minker fettmengden.

Husk å spise nok og riktig!

Har skjerpet meg i det siste og spiser "passelig". Har alltid spist sunt, men aaaalt for mye. Mat er jo så godt! :sjenert: Så selv om jeg ikke går inn for iherdig slanking nå, så vil jeg sikkert gå ned litt i vekt.

Og som du sier: styrketrening vil nok gjøre susen!

Velkommen skal dere være, mine nye slanke, spretne, sporty, sexy armer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening gjør ikke bare armene "strammere", den gjør de først og fremst tynnere!

Det som er lurt er å ikke trene styrke med armene rett etter ett måltid, for da blir maten forbrent isteden for fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening gjør ikke bare armene "strammere", den gjør de først og fremst tynnere!

Det som er lurt er å ikke trene styrke med armene rett etter ett måltid, for da blir maten forbrent isteden for fettet.

Ok. Sjelden jeg trener rett etter å ha spist, men takk for tips! :)

Bare et spm. Hvorfor blir armene tynnere ved styrketrening? Dumt spm kanskje, men skulle tro at musklene bare erstattet fettet. Har hørt at om man er litt stor og vil bli sprek, bør du bli tynn først, før du begynner å trene. Ellers vil du bare bli "stor og sterk". Stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Haha, for noe tull. Fettet vil bli forbrent dersom du spiser mindre enn det du forbruker. Den store fatburneffekten kommer ikke MENS du trener styrke, men etterpå (bla. fordi muskler forbrenner mer energi enn fett og energi går med til restitusjon)

Det er helt feil at du trenger å bli tynn først. Derimot kan du i mange tilfeller bli tynn AV styrketrening. Så lenge du går i kaloriunderskudd vil mange kunne både bli sterkere OG slankere. Muskler kan ikke bli til fett, og fett kan ikke bli til muskler. Det er to vidt forskjellige stoff, og er omtrent like logisk som å si melk som blir til saft eller saft som blir til melk. Det du derimot kan gjøre er å forbrenne fettet, eller bygge muskler, eller begge deler. Særlig nybegynnere vil ofte oppleve en styrkeøkning samtidig som de går ned i cm fordi de forbrenner fett.

Når man kommer til virkelig godt trente personer, vil det å kunne gå ned og bli sterkere bli vanskeligere og vanskeligere fordi kroppen har mindre å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei :) Det er ikke tull.

Som du selv sier, fettet blir forbrent når en spiser mindre enn en forbrenner. Når det ikke er nok energi fra maten, må musklene ta energi fra fettet for å få nok energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jo, la meg illustrere med et praktisk eksempel. Si nå at du lever på 1600 kalorier om dagen og da er på et kaloriunderskudd på 500 kalorier pr dag. Vi antar først at maten i dette eksempelet inntas enten før trening, eller etter. Hvis man trener uten vil man f.eks forbrenne 300 kalorier på treningen uten ekstra påfyll, også spiser man senere. Eller så spiser man før trening, brenner bort 300 av matkaloriene og har 300 mindre igjen til bruk senere. Da må kroppen hente kaloriene fra fett ved et annet tidspunkt. Effekten blir den samme så lenge man spiser likt. Derimot har man sett marginale forbedringer i fettforbrenningen dersom man venter en stund med første måltid etter trening, men det går ut over restitusjonen.

Skjønner :)?

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er klar over at muskler og fett ikke kan plutselig bytte om og bli hverandre;) Hvilken forklaring som skulle ligge bak denne teorien er jeg ikke sikker på. Dette ble fortalt av ei tante av meg som deltok på grete roede kurs. Og har en del praktiske eksempler på at om man trener styrke når man er stor, blir man ikke slank...bare stor og sterk. Men det har vel noe med energiinntaket å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg sa ikke nødvendigvis at du mente det men har hørt flere ganger "blir ikke fettet til muskler når jeg trener styrke da, også blir jeg like stor?" Det var derfor jeg kommenterte det :)

Haha, ble hun fortalt på GR kurs at styrke under slanking ville gjøre hun stor :D Fantastisk. Det er jo faktisk så fascinerende bak mål at det er litt morsomt. For det første kjører de på GR kurs ganske anstendige kaloriunderskudd. For å ha noen nevneverdig muskelvekst etter hvert må man i pluss.

Derimot er det nok mange som har brukt denne unnskyldningen fordi de ikke går ned når de har spist for mye eller trent for dårlig. Hvis noen du kjenner har trent styrke og ikke blitt slank men bare "stor og sterk" har de garantert ikke spist godt nok (underforstått, de har spist for mye). Ingen som vokser så mye av den "pinglete" styrketreningen hobbymosjonister gjør at den veier opp for et skikkelig kaloriunderskudd.

Uten noen som helst form for styrketrening vil armene være like dvaske, bare litt mindre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Nala_*

Hm. Nå har jeg sittet å lest det dere har skrevet her..

Jeg har samme problemet: Fett på armene: bak på triceps og litt på ryggen rett over bh-kanten. Man føler seg litt "plugg" i overkroppen! Kroppen min er ellers ganske grei og jeg er slank. Veier 62 kg og er 1.66 høy. Jeg jogger og trener de stedene på armene/rygg som jeg vil ha mindre, ca 3 ganger i uka. På jogginga forbrenner jeg 300 - 400 kalorier.. styrketreninga får jeg ikke sjekket. Ved siden av spiser jeg ganske greit og sunt, men i helgene spiser jeg godis.

Jeg merker ikke særlig forbedring på armene av den treningen jeg gjør altså. Hva gjør jeg feil? Løfter jeg for tungt? Jeg trener på et slags apparat.., der du slipper deg ned og presser deg opp igjen. Bruker hele baksiden av ryggen + triceps. Jeg løfter ca 45 kg. Skal jeg slutte å løfte i det heletatt eller skal jeg løfte mindre? Eller skal jeg bare slanke meg og håpe på at armene blir minst først! (før jeg mister pupper og rompe.. for huff det vil jeg ikke!)

Jeg er generelt sterk i kroppen for jeg trente kickbksing i tenåringstida mi, i tillegg ligger det i familien å bygge muskler raskt.

Men som sagt jeg er ikke fornøyd med armene mine.. de passer ikke til resten av kroppen min! Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for jeg vil ikke slanke meg så mye heller.. jeg føler meg tynn nok.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vesla_*

Jeg er meget ny når det gjelder slik chat, men jeg lurer på mye av det samme som "Nala" har skrevet her om slanke armer.

Jeg prøver å trene armene mine slanke, men mon tro jeg også løfter for tungt?

Noen som kan svare på dette?

Vesla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...