Gå til innhold

Lammelår med tilbehør

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, vet forsåvidt hva jeg skal gjøre med lammelåret, men er det noen som kan komme med noen spennende tips for å få den lille ekstra piffen?

Gjelder både lammelår og tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fløtegratinerte poteter, smågulrøtter, babymais, sopp, bacon, sukkererter. osv. Mye godt man kan mekke sammen her. Nam nam, nå ble jeg sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk; både i lammelåret og fløtegratinerte poteter, eller i bare en av delene.

Krydre med rosmarin på lammelåret.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gni inn lammelåret med rosmarin, salt, pepper, og to tre fedd hvitløk. La det gjerne stå noen timer før du setter det i ovnen. Lav varme i flere timer gir best resultat.

Tilbehør: gulrøtter, brokkoli, mandelpoteter, tyttebær.

Bruk krafta fra panna i sausen. Du kan enten lage egen saus, eller bruke pose som basis. Tilsett gjerne litt brunost, litt soyasaus, par dråper sitron, pepper (smakes), muskatnøtt (veldig lite), rømme/fløte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammelår krydret med hvitløk, rosmarin, salt og pepper. Provence krydret fløtegratinerte poteter, provence lammesaus og friske grønnsker skal vi ha i dag. :) Er bare så utrolig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde noe nytt i går - lagde salat og hadde varme, kokte potetterninger i. Salaten forøvrig bestod av cherry-tomat, rosmarin, smakstomat, oliven, ekebladsalat, ruccola, isbergsalat og fetaost - og så helte jeg over oljen som fetaosten var marinert i. Dette hadde jeg til lammekoteletter - enkelt og smakfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde noe nytt i går - lagde salat og hadde varme, kokte potetterninger i. Salaten forøvrig bestod av cherry-tomat, rosmarin, smakstomat, oliven, ekebladsalat, ruccola, isbergsalat og fetaost - og så helte jeg over oljen som fetaosten var marinert i. Dette hadde jeg til lammekoteletter - enkelt og smakfullt.

Neste gang får du be meg på middag! :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppeliten

Lagde tidenes lammemiddag i går, vi spiste og koste oss nesten glugg ihjel! Nyyyydelig rosa lammestek, ovnsbakte poteter (poteter i båter, bare vasket - skall på! Olivenolje, grovt salt, pepper og tørket rosmarin over - stekes midt i ovnen på høy varme (250) til de er brune, gjennomstekte og litt sprøe i kantene, må 'rotes i' innimellom), gresk salat (tomater i båter, agurk, hvor jeg har skrellet bort en del av skallet og fjernet kjernen, i halvmåner, rødløk i ringer, calamatioliven, dressing av olivenolje og hvitvinseddik, litt nykvernet pepper over, fetaost i gode, store skiver, litt oregano over disse) og tzatziki (avrent yoghurt naturell, raspet agurk, litt salt/pepper og et par fedd hvitløk).....Med en god rødvin til - ååååå vi koste oss! Kjæresten 'trua' med å fri hihi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...