Gjest lillebøll Skrevet 8. desember 2007 #21 Skrevet 8. desember 2007 Undertøy til barn blir vel ikke mer sexy enn hva den enkelte klarer å få til oppi topplokket.
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. desember 2007 #22 Skrevet 8. desember 2007 (endret) Undertøy til barn blir vel ikke mer sexy enn hva den enkelte klarer å få til oppi topplokket. Så lenge noe forbindes med sex ellers i samfunnet, mener jeg det er uheldig at dette brukes av barn. Det handler ikke om personlige fantasier, men om hva samfunnet forbinder med noe. Jeg syns barn blir voksne raskt nok i dag, og at de av den grunn kan bruke barnslige klær så lenge de faktisk er barn. Jeg skjønner ikke hvorfor klærne i barneavdelingen skal være en kopi av klærne du finner i avdelingen for voksne. Endret 8. desember 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #23 Skrevet 8. desember 2007 Så lenge noe forbindes med sex ellers i samfunnet, mener jeg det er uheldig at dette brukes av barn. Men det er tydeligvis mange som ikke forbinder leopardmønster med sex. Personlig ville jeg sett på det som fullstendig uskyldig.
Gjest Gjest_Jevan_* Skrevet 9. desember 2007 #24 Skrevet 9. desember 2007 Bikkja mi har ei trang leopardmønstret-skjorte som jeg pynter han i når det er høstvær ute, håper ingen tror jeg bedriver med dyresex for det...
Gjest Mayamor Skrevet 9. desember 2007 #25 Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville ikke kjøpt slikt undertøy til mine barn, men dersom jeg så noen bruke det i svømmehallen el ville jeg tenkt at det var ikke pent. Jeg ville ikke koblet det med holdninger/legninger/perversiteter - men dårlig smak. Men hvem er det som sier at min smak er god da: meg selv?
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. desember 2007 #26 Skrevet 9. desember 2007 Jeg gikk akkurat gjennom barneavdelingen på Cubus, og der ser jeg at det henger topp og truse til små jenter med leopardmønster. Er ikke dette ganske usmakelig? Selve designet på tøyet var ikke noe vulgært, men likevel. Jeg er så lei av seksualiseringen av barn! Hva synes dere? Hmm..hva har egentlig leopardmønster med sex å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #27 Skrevet 9. desember 2007 Det er bra vi ikke stammer fra leoparden
Gjest Tigress Skrevet 9. desember 2007 #28 Skrevet 9. desember 2007 Trur ikkje eg hadde klart å forbinde leo-mønster på ein unge med noko sexy, og det til tross for at eg finn dyretrykk utruleg sexy på vaksne.
Harlekin Skrevet 9. desember 2007 #29 Skrevet 9. desember 2007 Misforstår du med vilje? Etter min mening er det som sagt først og fremst de såkalte ”anti-rasistene” som står i veien for en frigjøring av hakekorsets mange tusenårige historie. Hakekorset er et mektig symbol på hva de ønsker å markere avstand til. Og det er et symbol de neppe er villig til å gi avkall på. Ta en tur til Blitz-huset i Oslo og observer hvordan de bruker det. Det er en ganske effektiv symbolikk. Jeg skjønner ikke hva du mener jeg misforstår? Vi kan ikke se bort i fra at Nasjonalsosialistene faktisk brukte dette symbolet og at det er brukt av andre, små grupper i den senere tid i lignende ånd. Derfor er det ikke rart at dette siden den gang er forbundet med grov menneskeslakt og rasisme. Det kan godt være at "anti-rasistene", som du sier, bidrar til å holde hakekorset som nazisymbol levende, men det har jeg ikke vært uenig i heller. Uansett er det ikke dette tråden handler om, så la oss holde oss til tema.
sEnsAtion Skrevet 9. desember 2007 #30 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er så lei av seksualiseringen av barn! Så slutt å seksualisere dem da!
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 10. desember 2007 #31 Skrevet 10. desember 2007 Er det bare jeg som er så naiv at jeg først og fremst forbinder leopardmønster med leoparder? Tror jeg må forte meg å kaste min datters strikkelue med kaninører, så ingen tror hun er en Playboy-bunny...
wondergirl Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #32 Skrevet 10. desember 2007 hvor går grensen, da - hadde du kledd datteren din i lakkundertøy så lenge snittet var uskyldig?
Amused Skrevet 10. desember 2007 #33 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville ikke kjøpt slikt undertøy til mine barn, men dersom jeg så noen bruke det i svømmehallen el ville jeg tenkt at det var ikke pent. Jeg ville ikke koblet det med holdninger/legninger/perversiteter - men dårlig smak. Men hvem er det som sier at min smak er god da: meg selv? Signerer denne
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2007 #34 Skrevet 10. desember 2007 Nå synes jeg dyremønster på klær er grusomt forferdelig stygt og det er noe jeg forbinder med slitne damer som røyker rullings, har blålilla hår og går på utesteder som Rubinen i Bergen (sorry jeg aner ikke hva det skulle vært for tilsvarende sted i Oslo). Det er MULIG at enkelte finner det sexy. Men jeg synes det blir et gigant sprang fra at barnetøy med dyremotiv er seksualisert. Det kommer da virkelig an på snittet? Hvis det er blondekant på underskjorten til barnet, er det da sex fiksert også? Unger elsker jo ting som har med dyr å gjøre, og gutter er jo helt ville med rovdyr. Leopardmønster er vel bare akkurat det for barna, rovdyrpels? Jeg reagerer mer på stringtruser og bh til barn under pubertetsalder enn på mønsteret på klærne. Og når det gjelder latex: det blir faktisk noe helt annet.
Gjest Gjest_wondergirl_* Skrevet 10. desember 2007 #35 Skrevet 10. desember 2007 Jeg er helt enig med deg, Blondie, jeg ville bare sette det litt på spissen. Jeg synes bare det er unødvendig av Cubus å lage akkurat undertøy med leopardmønster, synes det havner litt i samme kategori som stringtruser til tiåringer o.l. Jeg tror også at de færreste finner dette sexy (de færreste, heldigvis, tenker ikke på barn og sex i samme åndedrag, men samtidig lurer jeg litt på hva som foregår oppi hodene på de som designer slikt tøy.
Gjest Gjest_Lærer_* Skrevet 10. desember 2007 #36 Skrevet 10. desember 2007 Ved vår skole har vi sterkt anbefalt alle foreldre om å ikke kjøpe inn leopardmønster til barna da dette kan virke mot sin hensikt. Mange voksne forbind det med seksuelle tanker og da blir det feil i gymtimer.
venus* Skrevet 10. desember 2007 #37 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Det første sexy undertøyet jeg kjøpte til meg selv var en leopardmønstret BH fra Adelsten. Det var vel tidlig på 1900-tallet en gang, og jeg var 14-15 år. Hvem vet hvorfor jeg mente at leopardmønster var så sexy (nå synes jeg det er blodharry), men jeg husker at valget sto i mellom leopardmønster og rød blondebh. Hadde jeg hatt jentebarn, så ville jeg ikke kjøpt slikt til dem nei. Men jeg synes ikke det er så fryktelig seksualiserende heller, bare upassende. Endret 10. desember 2007 av venus*
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #38 Skrevet 11. desember 2007 Jeg ville nok ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet dersom jeg så barn i leopardmøstrede klær samt at de i tillegg hadde langt hår!
Daria Skrevet 11. desember 2007 #39 Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg må i min grenseløse naivitet spørre -hvor mange voksne ser egentlig undertøyet til et barn? Er man opptatt av seksualisering av barn, ville jeg tro at de klærne de har utenpå og som alle ser er viktigere å bry seg med. Forøverig er jeg enig i at snittet er mye mer avgjørende enn mønsteret når det gjelder hva som er seksuelt ladet. Endret 11. desember 2007 av Daria
Gjest Elfrida Skrevet 11. desember 2007 #40 Skrevet 11. desember 2007 Jeg reagerer mer på stringtruser og bh til barn under pubertetsalder enn på mønsteret på klærne.Enig, problemet er vel heller at det ser ut som sexy undertøy for voksne, mer enn at det har et visst mønster. Det er vel ikke nødvendigvis de pedofile som kan påvirkes, de liker sikkert barneundertøy vel så godt... Det er vel heller det at barn plutselig skal se ut som små voksne tidligere og tidligere som ikke virker bra syns jeg, og det har vel først og fremst med moter og gruppepress å gjøre. De må få lov til å være og se ut som barn! Det var vel tidlig på 1900-tallet en gang, og jeg var 14-15 år.Jeg ante ikke at du var sååå gammel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå