Gå til innhold

Mens vi venter på lille mirakel...


MissSunshine

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært inne og smuglest på andres prøverdagbøker, har jeg nå funnet ut at det er på tide å lage min egen :Nikke:

Siden jeg er ny på KG, kan jeg jo starte med å presentere meg selv og fortelle litt om vår prøvehistorie så langt. Jeg er altså en jente på snart 27 år :overrasket: som er samboer med verdens beste sunshinemann som snart er 25. Vi har holdt sammen i 4 år nå :hjerte:

Vi har egentlig hatt lyst på barn lenge, men det var først for 1 1/2 år siden at jeg slutta på pilla. Naive meg så for meg at det kom til å ta et par-tre måneder, noe det altså IKKE gjorde. Stressa likevel ikke så mye i begynnelsen, men når det hadde gått over 1 år bestilte jeg legetime der jeg tok hormonprøver. Fastlegen henviste oss så videre til privat gyn.

Fikk time hos privat gyn bare litt over en måned senere. Da var det tid for nye blodprøver for oss begge i tillegg til at jeg tok innvendig UL. Sunshinemannen hadde med seg prøve av svømmerne. Vi trodde ikke vi skulle få svar på den før etter flere uker, men gynekologen så på prøven før vi kom inn til timen! Så det var jo fort gjort.

Det som var negativt var at sunshinemannens prøve ikke var helt bra. Både antall svømmere og kvaliteten på disse lå innenfor normalen, men antallet umodne celler var altfor høyt. Stakkars gogutten min var ikke særlig høy i hatten der han satt når han fikk den beskjeden, følte virkelig med han da :troest:

Det positive var at alt så fint ut med meg, gyn sa til og med at jeg hadde "meget frodige eggstokker" :fnise: , noe som visstnok var veldig bra for en framtidig prøverørsbehandling. For ja, gyn begynte å snakke om prøverør!! Må si jeg skvatt der jeg satt, og det gjorde sunshinemannen også.. Vi hadde liksom aldri sett for oss at det kunne gå så langt.... :sjenert:

Men alt i alt ble vi enige om at det var godt å komme et steg videre, og få et svar på hvorfor vi ikke blir gravide, selv etter MASSE :sengekos: på riktig tidspunkt :fnise: Og det siste gyn sa til oss før vi gikk var: Dere kommer helt sikkert til å få deres egne barn, bare dere er villige til å bruke litt tid og krefter på det! Det var akkurat det vi trengte å høre :danse:

Så det som skjer videre nå, er at sunshinemannen må "spytte i glasset" igjen 3. januar og levere ny prøve til gyn. Hvis denne viser det samme som sist vil han henvise oss til prøverør med en gang. Spennende tider!!!

Huff, ble fryktelig langt dette her.. Får jobbe litt med å fatte meg i korthet framover :jepp:

Ellers vil jeg ønske alle en strålende helg og en fortsatt fiiiin adventstid :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare ønske deg masse lykke til!!

Det er en tøff beskjed å få at man ikke kan lage barn på egen hånd, men samtidig er det godt å få en forklaring på den uteblitte graviditeten.

Vi har vært gjennom prøverør på grunn av mannens dårlige svømmere nå i høst- og jeg sitter nå her med et nydelig ultralydbilde av det lille nurket vårt som vokser og gror i magen min!

Så det er absolutt håp selvom man trenger litt hjelp på veien :)

Vet ikke hvor du bor i landet, men hvis du bor på Østlandet - så anbefaler jeg på det varmeste Fertilitetsklinikken i Porsgrunn!

De er helt fantastiske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, måtte innom her en tur også. Det er tungt å få slike beskjeder, og får mange menn er det kanskje noe av det værste de kan tenke seg å få beskjed om. Men heldigvis så kan det jo gjøres noe med. Det blir spennende å høre hvordan det går her fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom å ønske deg lykke til :klemmer: spennende å lese om flere i noenlunde samme situasjon enn en selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, mange hilsner og lykkeønskninger jo!!! Så utrolig hyggelig, nå ble jeg skikkelig glad :)

Artig å høre fra flere som er i samme situasjon, godt å ha noen å dele erfaringer med underveis. Jeg er sikker på at det kommer til å dukke opp MANGE spørsmål etterhvert ja!

Gummi Tarzan: : Så fantastisk godt å høre sånne solskinnshistorier, akkurat det vi trenger nå fremover. Må være en helt utrolig god følelse å ha et lite nurk i magen! Gratulerer så mye :klem: Når har du termin?

------------------------

Ellers har jeg hatt en veldig fin dag i dag. Har to ukers ferie fra jobben, så da blir det laaange morninger. Og det passer meg utrolig godt, som det B-mennesket jeg er :fnise: Etter at sunshinemannen kom hjem fra skolen, så har vi vært ute og handlet julegaver og litt julepynt. Så nå begynner det å bli litt julestemning her. Resten får vi ta når det nærmer seg litt mer :sjarmor:

Akkurat nå sitter jeg med ett øye på tv'n og ett på pc'n. Er jo Idol i dag :hoppe: I tillegg står sunshinemannen og lager fajitas, så dette må jo bli en gokveld!

Klemmer fra MissSunshine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, lørdag er den beste dagen!!! Ok, fredag er ganske fin den også, men lørdag er liksom noe spesielt. Har alltid vært det, helt siden jeg var liten og lukten av mammas hjemmelagde pizza fylte stuen! Jeg elsker lørdager :hoppe:

I kveld blir det rolig hjemmekveld på meg. Sunshinemannen har nettopp reist på julebord (dumme jobben inviterer ikke med følge :kjefte: ), så da blir jeg alene. Men det gjør egentlig ikke så masse, skal kose meg med god mat og håndballkamp tenkte jeg.

Forresten, sunshinemannen er verdens kjekkeste!! Han var så staselig og flott der han stod i dressen sin at jeg ble helt skjelven. Heldige meg :hjerter_rundt:

Ellers skjer det ikke så masse for tiden. Babydrømmen opptar mye av tankene mine, ser virkelig fram til 3. januar og forhåpentligvis henvisning til prøverør. Merker det begynner å tære på tålmodigheten nå, synes det popper ut bebiser over alt for tiden :fnise: Jeg vil også!!! Etter egne beregninger har jeg faktisk EL i morgen, så da bør sambo være klar for :sengekos:

Nei, nå må jeg lage meg litt mat sånn at det er klart til kampen. Snakkes :nisseblunk: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvinga! Enten det blir naturmetode eller prøverør ;)

Er nok fint å få vite hvorfor man ikke blir gravid, selv om det ikke er noe gøy at det er noe galt. Men inbiller meg det er lettere enn om man er uforklarlig barnløs. Nå vet dere i alle fall litt mer. Godt dere møtte forståelsesfulle leger også. Vil ønske dere lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvinga! Enten det blir naturmetode eller prøverør ;)

Er nok fint å få vite hvorfor man ikke blir gravid, selv om det ikke er noe gøy at det er noe galt. Men inbiller meg det er lettere enn om man er uforklarlig barnløs. Nå vet dere i alle fall litt mer. Godt dere møtte forståelsesfulle leger også. Vil ønske dere lykke til videre :)

Jepp, akkurat sånn føler vi det også. Før timen hos gyn snakket vi begge to om at vi håpte at det ikke skulle være noe galt. Og selv om det var et sjokk da han sa at han ikke var fornøyd med prøven til sambo, så konkluderte vi etterpå med at det er veldig greit å ha noe å forholde seg til. Noe måtte det jo være etter å ha prøvd så lenge uten resultat.. Og det beste av alt; nå får vi hjelp :jepp: Takk for lykkeønskninger forresten, og gratulerer så masse med graviditet :klemmer:

----------------------------------

Jepp, så var det mandag igjen. Uten skikkelig mandagsfølelse vel og merke, siden jeg fortsatt har en uke ferie igjen. Helgen var fin, men kanskje litt i roligste laget. Sunshinemannen var på julebord på lørdag, og slappheten hans i går smittet over på meg. Så det ble ikke gjort noe fornuftig. Men deilig med sånne dager innimellom!

Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for å holde prøverørsforsøket hemmelig, men i går fortalte jeg det til mamma :overrasket: Litt på grunn av at det begynner å bli vanskelig å bortforklare hvorfor vi ikke vil ha barn enda (ikke det at hun maser veldig, men hun hinter jo innimellom :fnise: ), og litt på grunn av at jeg trengte råd ang. eventuelt jobbskifte midt i denne prosessen. Jeg følte virkelig at min argumentasjon ikke holdt lenger, og at jeg trengte synspunkter fra noen utenfor.

Mamma ble sjokkert. Hun visste jo ikke at vi prøver engang! Og så synes hun 1 1/2 år var veldig lang tid.. Men hun var veldig glad for at vi nå får hjelp, og når hun hadde kommet seg forbi det verste sjokket så virket hun veldig optimistisk på våre vegne. Hun sa til og med at vi ikke måtte tenke på økonomi oppi det hele, de pengene skulle hun og pappa betale :overrasket: Vet ikke helt hva vi (særlig sambo) synes om det, tror vi må få til en låneordning. Men jeg har verdens snilleste mamma og pappa :hjerte:

Det som overrasket meg mest med telefonsamtalen med mamma (jepp, bor altfor langt unna mamma og pappa...) var min reaksjon når jeg fortalte det. Jeg slet skikkelig for å finne ordene, og hadde store problemer med å holde gråten unna. Jeg vet jo at jeg er et følelsesmenneske, men jeg trodde liksom at jeg hadde kontroll på følelsene rundt dette med barnløsheten. Ikke det at jeg ikke har vonde dager innimellom, men troen på at vi skal lykkes til slutt har liksom overskygget de negative tankene i det siste. Kanskje det var det at det på en måte ble mer virkelig når jeg fortalte det til mamma, som førte til den sterke reaksjonen... :sjenert:

Dette ble masse tanker en mandags formiddag. Får vel prøve å aktivisere meg litt i heimen etterhvert, må bare ta en runde på KG først. Ønsker alle en fin mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen i tankene dine når det gjelder dette med prøving, barnløshet og prøverør. Mange klemmer til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg så godt igjen i tankene dine når det gjelder dette med prøving, barnløshet og prøverør. Mange klemmer til deg :klemmer:

Så godt å høre at jeg ikke er alene om tankene mine! Er vel noe som heter "felles skjebne, felles trøst" eller noe sånt...

:klemmer: tilbake

----------------------------------------

Forresten; er det noen som kan vise meg hvordan jeg får laget link til dagboken min i signaturen? Ikke helt inne i alt dette datagreiene enda nei... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å kopier adr til den fra adr-linja, så går du på kontrollpanel, vis meny, så står det vel endre signatur, så trykker du på den grønne pluss tegnene limer inn adr du har kopiert trykker ok, og skriver inn navnet på dagboka di og ok igjen! Visst du skjønte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen i dagboken min, MissSunshine! Har du virkelig lest to hele dagbøker?? Ja, da har du fått med deg både mangt og meget om meg, hehe :fnise:

Er glad for å lese at dere nå skal få hjelp til å prøve å bli gravide. Jeg husker det som en stor lettelse å vite at det var hjelp å få. Vårt problem var (og vil alltid være) også dårlig sædkvalitet, men vi har likevel vært så heldige å få bli mamma og pappa. Jeg håper alle som vil det får bli det, og jeg ønsker dere masse lykkke til! Og så kommer jeg nok til å følge litt med her hos deg :)

Ha en riktig fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Måtte jo innom og hilse på! Skal bli gøy å følge med på dere og veien videre mot en baby. Håper det skjer mye spennende i 2008. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...