Gå til innhold

Hun vil ikke forstå

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

For en tid tilbake så skrev jeg inn et innlegg her: Hvordan få henne til å forstå.

Jeg tok med samboeren til legen, slik at han kunne hjelpe meg å forklare om ryggproblemet.

Hun likte ikke at jeg tok han med og begynte å påpeke at han var overvektig også. Han er kraftig, men det er pga fysisk tungt arbeid i 15 år. Legen hans har aldri påpekt vekta hans, så lenge han vet hva slags jobb han har.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg tok opp i samme slengen at jeg hadde hatt en del vondt i magen. Smertene sitter helt nederst og helt øverst i magen. HVa slags svar fikk jeg?? Jo, du er overvektig, derfor har du vondt.

Jeg har ringt trygdekontoret og det er fortsatt fulle lister. Ikke gikk det å settes på venteliste heller.

Jeg skriver snart brev til pasientforbundet og fylkeslegen, eller hva det nå heter. Dette kan ikke fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest den gamle tråden og forstått det sånn at legen ikke vil høre. Hvis legen er vanskelig, så bytter man lege. Selv om det er fulle lister. Ingen vits i å prøve å snakke en sta lege til fornuft eller å prøve å bli hørt etter hva Trulselinemor forteller; man kommer ingen vei med denne legen her.

Det er alltid mulig å få byttet fastlege, selv om det kan ta litt tid. Har man det travelt, går man til privat lege. Med ukentlige besøk hos nåværende lege som bare veier pasienten, sparer man det kjapt inn på en privat klinikk som tar en på alvor.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Så lenge det er fulle lister, så får jeg ikke bytte lege. De med fulle lister tar ikke mot flere pasienter. Jeg har ringt trygdekontoret i kommunen og fylkeskontoret i fylket, og svaret jeg fikk der, var at jeg måtte ringe i jevne mellomrom for å høre om det er ledig hos en annen lege.

Så vidt jeg vet så finnes dette ikke noen privat lege i kommunen. Jeg har ikke mulighet til å reise utenfor kommunen, da det går sjelden buss og jeg ikke har bil.

Min samboer kommer til å ta opp mitt problem til sin lege, kanskje han kan hjelpe. Dersom ikke det hjelper, så blir det brev til pasientforbundet og/eller fylkeslegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg husker helt feil så tror jeg du har krav på å få samme fastlege som din ektemann. Så om dere skal gifte dere kan du i allefall kreve å få samme lege som han etterpå. Jeg gjorde det da jeg gifta meg, for jeg kjente ingen leger der vi bor (i "hans" by)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Ionaa!

Når du sier det så mener jeg faktisk har hørt om det. Skal sjekke over påske med trygdekontoret. Vi er jo egentlig i en situasjon hvor det hadde vært best med samme legen. Hvis du går inn på Vi som sørger, og leser min kjære elskling, så forstår du hva jeg mener.

Takk for at du tipset meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Trulselinemor

Jeg har ikke sjekket om jeg kan ha samme lege som samboeren, men jeg kommer til å gjøre det nå. :-?

Jeg har lenge lurt på hva som står i journalen min, så jeg ba om å få den tilsendt. Jeg ble rett og slett forbannet. Jeg har tatt opp ganske mye viktige ting med henne, men det står ingenting om det i journalen. Der står det kun om vekt, kosthold, hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Jeg har informert henne om en del familiære sykehistorie, men ingenting står der. Jeg fikk og journal i fra sykehuset, hvor det står at det er litt bulkning i L5. Det har ingen sagt til meg.

Jeg er irritert og har mest lyst til å skrive brev til henne, men jeg tror ikke det lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag prøvde jeg å ringe trygdekontoret ang fastlegen. Det finnes ikke ledige fastleger i kommunen eller nabokommunen. Jeg spurte om det var tilfelle at samboer par kunne få samme lege, men den ordningen gikk bort i fjor. Fikk også vite at to av fastlegene her i kommunen skal redusere lista på pasientene sine. De skal ha 100 pasienter mindre hver. Samboeren bruker den ene legen av de to så jeg håper ikke han blir rammet.

Jeg er ikke så veldig glad i fastlegeordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

I dag har jeg vært hos legen og det ble ingen hyggelig tur. Jeg tok opp en del ting som jeg synes var viktig og sa meningen min ang mangelfull journal.

Hun ble sint og ba meg bytte lege.

Jeg ringte trygdekontoret når jeg kom hjem for å høre om det var noen ledig. Da fikk jeg til svar at en turnuskandidat hadde ledig plasser, så jeg har byttet til han. Det blir min 7 - 8 lege på 3 år. Grunnen til det er at jeg har gått til turnuskandidater som har forsvinnet etter en liten stund. Håper ikke han reiser med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...