Gå til innhold

Ting jeg lenge har hatt lyst til å si


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det stemmer nok når det gjelder menn men det er ytterst få kvinner som kan veie 20+ kg. og legge all "skylden" på kraftig benbygdning og muskler.

Og når det gjelder dette med at "menn liker former" så er vel det en sannhet med visse modifikasjoner. Det er forskjell på å ha former og å være kvapsete og dissende men jeg får inntrykk av at mange overvektige klamrer seg til uttrykket "kvinnelige former" som om det skulle vært en redningsflåte.

Minnie

Men du er enig i at det er STOR forskjell på overvekt og fedme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Bra innlegg Diva!!

Forøvrig er jeg enig med gjest, med unntak av 20+ delen. Har selv venninder som syter og klager (kanskje jeg også...) over vekta, men de er lett og ty til snacks og for mye mat fordi det er så innmari godt. Det er ikke nødvendig å kose seg hver dag, særlig ikke når man (jeg) lett legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Jordbær, jeg mener det er forskjell på folk, hos meg 20+ er fedme, hos deg kanskje det ikke vises i hele tatt.. og hos noen andre kan det være lett overvekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt :ler: for jeg har nemlig også en trang til å fortelle min kjære sjef (der jeg er ekstrahjelp) et alvorsord eller ti. Hun er nemlig veldig misunnelig på meg som trener ofte, spiser bra (koser meg ekstra iblandt selvsagt) hun sier ting som "ååå du er så flink du", "skjønner ikke at du klarer det"...

Hun er ganske overvektig, men jeg vil ikke si feit. Hun biter på alt som er av slankekurer (henger lapper med 3-dagerskuren på pauserommet, Ja-mat og Nei-mat fritt etter Fedon Lindberg, litt div slanke midler) samtidig så har hun div gjemmesteder for snop i heeele butikken.Hun hater å trene.Når hun skal ha en "sunn" tv-kveld bytter hun ut Cola med Cola-ligth resten av tilbehøret er det samme....Flyr på McDonalds i lunsjen osv osv

Jeg prøver å motivere henne med div tips osv for når hun er såå misunnelig er hun vel interessert i litt tips. Forklarer litt om mat (jeg leser masse om mat og ernæring, spesielt i treningssammenhent, syns det er interessant), gir tips og sier at hemmeligheten med trening er å finne noe man syns er gøy. Har slitt med å finne min idealtrening og falt pladask for kampsport så nå trener jeg massevis og eeelsker det.

Men egentlig har jeg mest lyst til å lekse henne opp og ned etter å ha prøvd på den vennlige måten. Forklare at alle mirakelkurer osv kun er humbug, at hun MÅ bevege seg og tenke på hva hun stapper i seg. Spesielt siden hun virker så innmari misfornøyd.

Men det er litt morsomt også da.....slankekur med "skjult snop". Hvis det er gjemt bort så blir man kanskje ikke feit :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som foregår oppi hodene på dere?? Er dere klare over hva dere gjør med folk?? (Med dere, mener jeg forresten dere som klarer å lire ut av dere ting som "Det er lite sannsynlig at du får noe annet enn one night stands med fulle ubrukelige typer så lenge du veier 20 kg for mye." og "Det er forskjell på å ha former og å være kvapsete og dissende men jeg får inntrykk av at mange overvektige klamrer seg til uttrykket "kvinnelige former" som om det skulle vært en redningsflåte. " og andre, vil jeeg si, forferdelig "ødeleggende" kommentarer)

Jeg får en sånn merkelig følelse av at ingen av dere har prøvd å ha noen ekstra kilo, som du egentlig rett og slett ikke kan noe for. Selv veier jeg sikkert en 15-20 kilo for mye, men ser ikke på meg selv for feit for det. Ikke før iallefall. Men nå må jeg si kvelden er ødelagt for min del. For selv om jeg ikke mener jeg er feit, betyr ikke det at jeg trives med kroppen min. Og selv om det kanskje ikke ser sånn ut, så prøver jeg faktisk å gå ned i vekt. Uten at det har gitt særlig gode resultater. Nå i påsken har jeg lest masser av oppløftende innlegg her, og ble skikkelig gira på å stå på enda litt hardere nå etter ferien. Men sånne ting som dere sier nå, får meg bare til å føle meg så sinnssykt mislykka. Og feit!

Selv har ikke jeg spiseforstyrrelser. Enda. Men jeg ser ikke bort ifra at jeg kan havne der. Foreløpig er jeg fast bestemt på å gå ned i vekt på den "riktige" måten, men det er neimen ikke lett når alt en møter fra omverdenen er motstand, ekle blikk og krasse bemerkninger!

Og jeg er ganske sikker på at det er mange som har det sånn som jeg. Jeg vet det, faktisk. prøv å tenke dere litt om før dere skriver noe. Det er lett for dere å si sånne ting, som tydeligvis ikke har disse ekstra kiloene å drasse rundt på, men for oss som har det, er det så ufattelig vondt å høre hvor mislykkede vi er, og hvordan alt vi gjør er galt. Jeg skal innrømme at jeg kanskje spiser mere godt enn jeg burde nå i påsken, men skal ikke jeg også få lov til å kose meg litt i ferien da? Bare fordi jeg er litt større enn dere? Og, som den grusomme personen jeg er, så "klager" jeg over vekta mi også" (Skamme meg, skulle jeg...) Men det er faktisk greit å få snakke om problemene sine av og til. Det er fint å få høre t iallefall noen synes jeg er bra nok som jeg er! Men ettersom jeg snakker om det, skal jeg altså ikke få lov å spise godterier, eller annen god mat. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor!!

Jeg blir bare fortvilet, sint og lei meg når folk sier sånne ting. For dere aner ikke hvor hardt det er å skulle prøve å kvitte seg med de kiloene som aldri vil av, og dere gjør det ikke akkurat enklere for oss!

Så nok en gang vil jeg be dere tenke dere litt om før dere skriver slike ting, for det kan være så utrolig sårende for dem det gjelder. Dette ble veldig langt, rotete og sikkert bare rart. Men måtte bare få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Når jeg skrev dette:

Og når det gjelder dette med at "menn liker former" så er vel det en sannhet med visse modifikasjoner. Det er forskjell på å ha former og å være kvapsete og dissende men jeg får inntrykk av at mange overvektige klamrer seg til uttrykket "kvinnelige former" som om det skulle vært en redningsflåte.

Så var det ment som en kommentar til de som hver gang vi diskuterer overvekt ol. kommer med utsagner "menn liker former, beinragler er stygt". Former ja, men det finnes da en grense menneske. Og det å være tynn/slank betyr ikke at du er ett anorektisk beinrangel. Dette går faktisk begge veier Tuddelidu.

Det som irriterer meg er at overvektige hele tiden snakker om former- men hvor er formene når du ser ut som en potetsekk. Hvor er brystene, hoftene og livvidden når alt går i ett og man ikke har livvidde?

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff og uff...nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her. Selv om jeg skrev inn her betyr ikke det at jeg er enig i absolutt alt som blir sagt i allefall ikke slike ting som:

"Det er lite sannsynlig at du får noe annet enn one night stands med fulle ubrukelige typer så lenge du veier 20 kg for mye." og "Det er forskjell på å ha former og å være kvapsete og dissende men jeg får inntrykk av at mange overvektige klamrer seg til uttrykket "kvinnelige former" som om det skulle vært en redningsflåte.

Jeg HAR vært overvektig, jeg har fortsatt kvinnelige former.Jeg har slitt med å gå ned i vekt, faktisk hatt spiseforstyrrelser, fått stygge slengbemerkninger. Jeg er ikke fornøyd med kroppen min selv om jeg ikke er feit. Men vinklingen på hva jeg er misfornøyd med er litt annerledes nå. Men jeg må få si at jeg syns min sjef er latterlig når hun maser masse om vekta, vil prøve ALT som er av lettvinte løsninger for å gå litt ned. Men ikke vil høre på hva som virker. Det eneste som virker.

Men vær så snill Tuddelidu, ikke la dette ødelegge kvelden for deg. Det er det faktisk ikke verdt. Mye rart kan komme fram i slike forum som kan støte noen...håper påsken din blir like koselig som min 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Uff og uff...nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her. Selv om jeg skrev inn her betyr ikke det at jeg er enig i absolutt alt som blir sagt i allefall ikke slike ting som:

Ser helst at du holder forskjelllige brukeres utsagn fra hverandre Ionaa.

Og det er forskjell på former og det å være direkte fet, er du ikke enig i det?

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner hva du mener Ionaa, og jeg er enig. Men det er så lett å ta slike ting innover seg, å vite at det er slike ting folk tenker om en når de ser deg på gata. Det er ikke no' morsomt det... :cry:

Jeg prøver heller ikke å "forsvare" overvektige/fedme, jeg vet utmerket godt hvilke risikoer/helseproblemer det fører med seg og alt det der, men det er faktisk ikke så enkelt som å si at "i dag skal jeg bli tynn", åsså blir man det. Det skal beinhard jobbing, viljestyrke og masse back-up til, og kanskje funker ikke det engang. Jeg vil bare så gjerne at folk skal tenke seg litt om før de sier ting. For sånne ting sårer, og det setter spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig irritert på deg Sebastian!! :evil:

Vet du egentlig hvor vanskelig det er å slanke seg?????!!!!!!!

Det er utrolig vanskelig skal jeg si deg(iallefall ifølge alle de jeg har snakka med om det, og ifølge meg selv også)!

Ifølge deg (har jeg et inntrykk av) så er det gode liv å være TYNN, TYNN og atter TYNN!!!! Synes synd på dine eventuelle barn/kvinne som må leve med en som har et sånn vrangsyn! Vil du virkelig at dine evt. barn skal lære seg at hvis en er et par kilo for tung så er du ikke så mye verdt, og du har ikke så gode sjangser til å bli noe her i livet??!

Er det det som teller ? å være tynn og ha det rette utseende??

Det er MANGE som sliter med selvfølelsen sin pga. vekt og utseende, og du Sebastian bidro ikke akkurat til å senke den prosenten av befolkningen som har problemer med dette!! Tvert imot, personlig ble jeg en smule nedbrutt, og det er helt teit å bli det pga. av at en mann som har null peiling sier noe sånn! Neste gang du skriver noe sånn bør du tenke deg om to ganger(minst!).

EN BEHØVER IKKE VÆRE TYNN FOR Å UTRETTE NOE I LIVET SITT!!!!

Og det er foressten håp for de som er overvektige og, det går faktisk an å bli sammen med drømmemannen alikevel skjønner du!!!(for evig og alltid til og med!)

Ikke alle er som du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Han snakket vel litt om de som selv klaget og klaget men ikke gjorde noe selv??

Selv er jeg ca 10 kg overvektig, og har fått beskjed av legen om å gå ned. Og gudene vet det er vanskelig!!!!!

Jeg blir ikke snurt av han innlegg forde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så virker det som han mener alle overvektige er sånn, og han får alt til å virke så enkelt. Dessutn så synes jeg han har noen ganske skrudde "teorier"...

Det verste er vel hvor liten og dum (eller lita og feit) han får meg til å føle meg :cry:

Som om jeg bare har godt av det, alt er min egen skyld, slutt å syt ettellerannet... Blir ikke snurt, bare lei meg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Noe jeg synes er irriterende, er at mange (spesielt Minnie) snakker om overvekt som om det skulle være en synd. Det er tydelig at man ser på overvektige som svake og dumme etc.

La folk få være som de er, ikke lag en standard for hva som er akseptabelt eller ikke.

Noen veier 20 kilo for mye... i forhold til hva???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le litt jeg..  :ler:  

*KOSE seg med sjokolade og rødvin* Livet er herlig dere! :)

Helt enig - er ikke meningen vi skal se ut som franske modeller heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Noen veier 20 kilo for mye... i forhold til hva???

I forhold til høyde. Jeg er klar over at noen har mer muskler, tung benbygdning etc. men det finnes en grense for dette som alt annet. Å veie 20 kg. mer enn det man skal er en enorm belastning for kroppen.

Jeg ser ikke på overvektige som dumme, det har jeg aldri sagt så ikke forsøk og tillegg meg meninger jeg ikke har GJEST. Men hvis man velger å leve sitt liv som sterkt overvektig bør man også godta alt som følger med av evt. sykdommer, at man muligens ikke får en bra jobb, muligheter for ett dårlig sexliv, kanskje ingen kjæreste/ektemann etc.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Helt enig - er ikke meningen vi skal se ut som franske modeller heller.

Franske modeller er ikke spesielt tynne. De er kjente for sine yppige former.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
? ? ? ? ?

Kan du gi et ekesmpel på en slik modell, Minnie ?

8)

Laetitia Casta fra Normandie er en av de mest kjente.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...