Gå til innhold

Dyr dagmamma?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er noe som heter søskenprioritet men det faller bort i Oslo nå. Men søskenpri. fungerer slik at om et søsken har plass så vil neste gå forran i køen.

Det er nye regler for opptak i Oslo som kommer nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle jeg vært dagmamma for 2 stykker, samt å levere og hente de i park, ville jeg nok ikke tat noe særlig mindre betaling. Tror dere skal være glad for at dere har funnet ei dagmamma som er villig til denne ordningen for den "billige" prisen.

Event. snakke med der dere har fått barnehageplass fra høsten av å se om det er mlig åf å ungene inn før, forklar situasjonen.

Regn på det, er det mer lønnsomt for dere at en er hjemme med barna? I stedet for det dere må betale for dagmamma....

For øvrig synes jeg at gode dagmammaer gjør en fabelaktig jobb og de får lite betalt. Tenk de oppdrar og er sammens med barna våre, det viktigste vi har her i livet. Ennda skal de få luselønn, mens vi stiller høye krav til mat, utetid og pedagogisk riktig lek...

Skrevet (endret)

Hun må få betalt for reisetid og. Så si at barna blir levert 08 og hentet 16. Og dagmamma bruker en halvtime hver vei, til å fra parken uten barna dvs 5 timer dagen hos dagmamma det. Dessuten kan hun ikke gjøre så mye i de timene hun har "fri" hun kan heller ikke ha flere barn. Og hun skal helst leve på det.

hva er egentlig 40 kr timen? Ja, du burde få en viss moderasjon, siden du har to.

I mitt hode tenkte jeg ca 5000 for begge, hos en svart dagmamma. Det ville vært billig.

Du har kontantstøtte, frem til de er 3, og da skal de jo inn i barnehagen?

Da kommer du ekstremt billig unna. Vet ikke hvor mye du får for to, men man får ca 3000 for et barn. og en full dagmammaplass er fort oppe i 5000. Det dvs 2000 for et barn. (når du trekker fra kontantstøtten) Det er ikke så dyrt :)? Billigere enn full plass i barnehage :)

Endret av jannamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...