Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Vi er i gang med å skaffe oss dagmamma. Vi har tvillinger på 2,5 år og har tengt at de skal være i park fra 11-15 mand til fred. Vi har fått et tilbud fra en dagmamma som sier hun vil ha 150,- dagen pr barn, med at de da er i parken. Er det noen som vet om dette er en normal pris? Vi syns det virker litt mye. Mor kan tenke seg å jobbe 60%. Altså 3 dgr hos dagmamma: 3600,- + parken 1700,- = totalt 5300,- Da blir det ikke mye igjen av lønna. Takker for alle svar. W
LilleKylling Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har fått 500 kr dagen for 1 barn, men det er nok mer enn vanlig. Tror ca 200-250 er ganske vanlig. Det er ikke spesielt lønnsomt å jobbe når man må ha barnepass, så sant man ikke tjener veldig veldig bra.
liv Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Husk at du får kontantstøtte da! Vi betalte 5500kr pr mnd for dagmammaen, som forøverig er ganske vanlig her. Endret 5. desember 2007 av liv
prinsessa Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Har jeg forstått det riktig at barna skal være i parken mellom 11-15 og at dagmamma skal levere og hente i parken og ha de til f.eks kl 16 da dere henter og ha de fram til kl 11 på formiddagen? Jeg vet jammen ikke jeg om dette er ok pris da. Har aldri hørt om denne ordningen før
prinsessa Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Barna er jo 2.5 år gamle så det er jo ikke lenge igjen av kontantstøtte ordningen. Det hadde ikke vært bedre og få en 60% plass i vanlig barnehage da? Men det er kanskje vanskelig og få bhg der dere bor? Barnehage for 2 barn med søskenmoderasjon 60%plass koster 3060,- så det blir jo billigere. (Etter mitt regnestykke, mener at 60% plass koster 1800 og at man får 30% rabatt på barn nr 2 + at man også får skrevet av dette på skatten.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 5300 høres ikke så ille ut for pass av to barn. Når man benytter private må man regne med å betale det det koster. Ikke rart barnahage er billigere, der er jo egenandelen kun en liten brøkdel av den virkelige kostnaden.
LilleKylling Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Syntes også det hørtes ut som en litt tungvint ordning.... Må de være i parken? Tenker at det kanskje blir mye å forholde seg til for de, både dagmamma og park på samme dag.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Her kommer litt mere info Det høre sikkert litt tungvint ut, men de går nå i park hver dag. Her er det så og si umulig å få barnehageplass for de under tre. Men fra høsten av får vi barnehageplass. Det vi ønsker er at de da kan fortsette i parken ut park-året, og at vi kan ha de hos noen som kan levere og hente i parken. Det er snakk om noen få mdn, og da har vi ikke lyst til å ta de ut fra noe kjent, og inn i noe nytt, for så og flytte de over i noe nytt fire mnd etterpå. I tillegg er ikke hun som er dagmamma intr i å ha de hele dagen. Dette er forøvrig en vanlig ordning i denne parken. Men det er da vi stiller oss spørsmålet om pris. Vi synes det er litt i overkant når hun skal ha de bare 4-5 timer. Hadde hun skulle hatt de hele dagen, så hadde vi ikke reagert på prisen.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 150 kr dagen for 2 barn 4-5 timer. Er du klart over at dette er 15 kr timen pr barn. Eller var det 150 kr pr barn? Om prisen var for begge synes jeg det er på grensen til utnyttelse. Hun skal bringe og hente barna. Dere oppholder jo hele hennes dag.
prinsessa Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Uff for en vanskelig situasjon dere har kommet i. Må bare spørre, har du ringt til bhg og "masa" litt. Vet fra her i distriktet at ikke alltid barnehagekontoret i kommunen har full oversikt over ledige plasser. Jeg fikk beskjed om at bhg var full men ringte selv og de hadde ledige plasser. Dere har ikke mulighet til at mor jobber hver dag men korte dager istedenfor så det bare holder med park? Kan desverre ikke hjelpe ang prisen, har ingen anelse.
LilleKylling Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Ok, da skjønner jeg at dere ikke vil bytte park. Men kunne du ha ventet med å begynne å jobbe frem til høsten? Siden du allikevel ikke sitter igjen med så mye mener jeg... Synes i utgangspunktet 300 kr for 4-5 timer er mye, men det kommer jo ann på hvor mye stress det er for henne å få levert/hentet ungene i parken også.
Gjest Stjernedryss Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Hvordan kan dere si at dette er dyrt? 30 kr timen pr barn synes jeg høres billig ut. Greit at dere ikke får kontantstøtte etter barna har fylt 3 år, men skal dagmammaen få svi fordi dere ikke får kontantstøtte??????
LilleKylling Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Når en ganske vanlig pris er 250 kroner for en HEL dag pr barn, så er det vel ikke så unaturlig å si at 300 kr er litt mye for 2 barn i 4-5 timer... :klø:
Gjest lillebøll Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Jeg betalte 25 kr i timen per barn for to år siden. Synes prisen høres helt vanlig ut.
momo Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Synes den prisen høres helt normalt ut jeg. Her jeg bor ligger pris på et sted mellom 30-50 kr timen pr barn.
Gjest Niina Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Når en ganske vanlig pris er 250 kroner for en HEL dag pr barn, så er det vel ikke så unaturlig å si at 300 kr er litt mye for 2 barn i 4-5 timer... :klø: 250kr får en hel dag (la oss si 8timer) vil tilsvare en timesbetaling på 31 kr. 150kr på 5 timer vil tilsvare en timesbetaling på 30 kr. Synes prisen virker helt grei jeg. Nesten litt lav når du tenker på at dagmammen blir avhengig av å holde seg hjemme store deler av dagen selv om barna ikke er der hele dagen.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #17 Skrevet 7. desember 2007 Jeg fikk 200 kr timen som dagmamma pr barn for 14 år siden, og da hadde ingen hørt om kontantstøtte. Det var en helt vanlig pris. Prisen lå fra 180 til 225 pr dag på den tida. For snart 20 år siden betalte jeg 20 kr timen (=180 kr pr dag) for sønnen mein hos dagmamma. Dette var og en vanlig pris for en god dagmamma. Min erfaring er at en god dagmamma gjør en fabelaktig jobb. Hun tar vare på det mest dyrebare du har. Hadde ikke begynt å diskutere pris en gang. Det er ikke snakk om mer enn 6 - 7 måneder. Ett par hundrelapper fra eller til i måneden velter neppe noe budsjett. Men husker at jeg regnet på det med to små barn for ca 17 år siden, og fant ut at viss jeg skulle ha råd til å jobbe, måtte det være i 100% stilling. Det hadde jeg ikke lyst til, og begynte i steden som dagmamma selv. Er det vanskelig å få barnehageplass, kan dagmamma i prinsippet ta den prisen hun vil.
LilleKylling Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 250kr får en hel dag (la oss si 8timer) vil tilsvare en timesbetaling på 31 kr. 150kr på 5 timer vil tilsvare en timesbetaling på 30 kr. Synes prisen virker helt grei jeg. Nesten litt lav når du tenker på at dagmammen blir avhengig av å holde seg hjemme store deler av dagen selv om barna ikke er der hele dagen. Hvis en først skal si 8 timer om dagen, så må en gjøre det på begge regnestykkene da. Barna er i park 4 timer, og dermed bare 4 timer igjen hos dagmamma. Da blir timeprisen kr 37,50 pr barn, og ikke 30.
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Hvis en først skal si 8 timer om dagen, så må en gjøre det på begge regnestykkene da. Barna er i park 4 timer, og dermed bare 4 timer igjen hos dagmamma. Da blir timeprisen kr 37,50 pr barn, og ikke 30. Skal ikke dagmammaen få betalt for tiden det tar å hente og levere barna? Hun bør få betalt fra hun drar hjemmefra.
Pepita Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 Har du sjekket ut barnehageplass? Er vel egentlig slik at tvillinger er prioritert etter hva jeg vet!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå