Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har i noen måneder vært utrolig trøtt, slapp og sliten. Ikke noe "lathet-trøtt", men skikkelig sliten. Noen ganger blir jeg svimmel, og klarer ikke gå, stå eller kjøre bil, jeg klarer nesten ikke å se, alt flyter i hverandre. Legene har tatt all slags tester, crp, blodprosent, vitamin mangel...osv. til og med Kyssesyken. Men alle testene var fin, og jeg fikk beskjed om å gå turer hver dag og sove 8 timer om natten....... Som om det hjelper!!!!! Det er ikke noe galt med kosthold eller livssituasjon. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.... klarer jo ikke fungere normalt en gang. Jeg går på skole, hadde jeg gått på jobb hadde jeg sykemeldt meg for lengst..... men det går vel ikke an å gjøre mens man går på skole....? Nå sitter jeg her, sliten, slapp og fortvilet... Noen som har opplevd noe lignende, eller har tips om hva jeg kan gjøre???
Lund Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har i noen måneder vært utrolig trøtt, slapp og sliten. Ikke noe "lathet-trøtt", men skikkelig sliten. Noen ganger blir jeg svimmel, og klarer ikke gå, stå eller kjøre bil, jeg klarer nesten ikke å se, alt flyter i hverandre. Legene har tatt all slags tester, crp, blodprosent, vitamin mangel...osv. til og med Kyssesyken. Men alle testene var fin, og jeg fikk beskjed om å gå turer hver dag og sove 8 timer om natten....... Som om det hjelper!!!!! Det er ikke noe galt med kosthold eller livssituasjon. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.... klarer jo ikke fungere normalt en gang. Jeg går på skole, hadde jeg gått på jobb hadde jeg sykemeldt meg for lengst..... men det går vel ikke an å gjøre mens man går på skole....? Nå sitter jeg her, sliten, slapp og fortvilet... Noen som har opplevd noe lignende, eller har tips om hva jeg kan gjøre??? prøv ta en gravid test
Gjest Blondie65 Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Hva skjedde for noen måneder siden da dette begynte? Gjorde du noen endringer i livsstilen (begynte å røyke, begynte på ny p-pille, begynte en annen ny medisin, skiftet jobb, begynte å spise en ny type mat, malte en vegg, etc). Har du prøvd å oppholde deg andre steder for å se om du blir bedre eller sover bedre av det? Har du skiftet seng? For min egen del kan jeg si at jeg plutselig uten forvarsel ble allergisk mot dun. Niks mer søvn på en stund og konstant forkjølet. Det kom ut av det blå og jeg skjelte ut legen som foreslo det, siden jeg var vokst opp med dundyner. Poenget mitt er ikke dun i seg selv, men at det kan være noe du har endret på som du er allergisk mot. En annen ting: lider du av vinterdepresjon? Jeg sover så dårlig om vinteren og blir nedfor av mørket. Dette kan jo gi seg andre mer fysiske utslag for andre?
Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 prøv ta en gravid test DONE!! Er ikke gravid.
Gjest nextlife Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Nå sitter jeg her, sliten, slapp og fortvilet... Noen som har opplevd noe lignende, eller har tips om hva jeg kan gjøre??? Dersom alle blodprøver du har tatt er normale, du har gått gjennom listen som Bliondie65 ga deg uten å finne evt forklaring bør du be fastelegen din henvise deg videre. De symptomene er diffuse, så det er ikke godt å si hvilken spesialist du burde komme til, men et sted må man jo begynne. En infeksjonsmedisiner kanskje?
Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Hva skjedde for noen måneder siden da dette begynte? Gjorde du noen endringer i livsstilen (begynte å røyke, begynte på ny p-pille, begynte en annen ny medisin, skiftet jobb, begynte å spise en ny type mat, malte en vegg, etc). Har du prøvd å oppholde deg andre steder for å se om du blir bedre eller sover bedre av det? Har du skiftet seng? For min egen del kan jeg si at jeg plutselig uten forvarsel ble allergisk mot dun. Niks mer søvn på en stund og konstant forkjølet. Det kom ut av det blå og jeg skjelte ut legen som foreslo det, siden jeg var vokst opp med dundyner. Poenget mitt er ikke dun i seg selv, men at det kan være noe du har endret på som du er allergisk mot. En annen ting: lider du av vinterdepresjon? Jeg sover så dårlig om vinteren og blir nedfor av mørket. Dette kan jo gi seg andre mer fysiske utslag for andre? hmmm...... I høst begynte jeg på ny skole, den er skikkelig gammel, i forhold til den jeg gikk på i fjord, en helt ny med god luft o.l. Kansje allergi mot noe der da?? Men mye mindre skolearbeid i år, så jeg stresser ikke med det... Jeg har faktisk byttet seng... haha... men hmmm... kan det ha noe å si... den er myyye bedre enn den forrige... Når jeg sover så er jeg helt borte, så jeg sover ganske bra, egentlig....
Gjest Blondie65 Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 hmmm...... I høst begynte jeg på ny skole, den er skikkelig gammel, i forhold til den jeg gikk på i fjord, en helt ny med god luft o.l. Kansje allergi mot noe der da?? Men mye mindre skolearbeid i år, så jeg stresser ikke med det... Kan det være muggsopp der? Det kan nemlig være forklaringen på symptomene dine. Snakk med legen din om det.
Gjest nextlife Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Forresten, har du målt blodtrykk. Symptomene er lik de man får ved lavt Bt.
Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Kan det være muggsopp der? Det kan nemlig være forklaringen på symptomene dine. Snakk med legen din om det. Ja det er mulig. skal undersøke det så fort som mulig. Men kan man bli så sliten av det da???? Klarer ikke høre på musikk, se på tv eller høre på radio en gang...
Gjest Blondie65 Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Ja det er mulig. skal undersøke det så fort som mulig. Men kan man bli så sliten av det da???? Klarer ikke høre på musikk, se på tv eller høre på radio en gang... Det er vanlig at muggsopp gir konsentrasjonsvansker ja.
Gjest nextlife Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 PÅ linken unde ligger masse informasjon om inneklima, relaterte sykdommer o.s.v http://www.inneklima.com/
Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Er du testet for lavt stoffskifte? Jeg spurte hos legen i dag. Hun sa at det ble gjort for to år siden, så det var ikke vits å gjøre nå......
Buddeie81 Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 sita fra innlegsspørsmålet. Jeg har i noen måneder vært utrolig trøtt, slapp og sliten. Ikke noe "lathet-trøtt", men skikkelig sliten. Noen ganger blir jeg svimmel, og klarer ikke gå, stå eller kjøre bil, jeg klarer nesten ikke å se, alt flyter i hverandre. Jeg har også hatt det på denne måten. Gikk i 2 år uten at legene, kiroporaktoren, og fysoterapouten fant noe. Alle tester legen tok var kjempe fine...men jeg hadde i tillegg vondt i muskler og ledd særlig i nakke, skuldere og rygg. I oktober begynnte jeg med herbalife sine produkter... Det gikk 3 dager så var jeg i toppform. Det er jo vært ett forsøk. Er jeg for sløv med å ta mulitivitaminene og fiber,urtetabelettene slår det ut med en gang.Men vond nakke, skuldre osv... Shaken som jeg tar hjelper meg med å holde energien opp. Jeg skal ikke slanke meg, men når en mangler energi så prøver en ut det meste... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Jeg spurte hos legen i dag. Hun sa at det ble gjort for to år siden, så det var ikke vits å gjøre nå...... Stoffskiftet kan fint endre seg i alle retninger.
Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 sita fra innlegsspørsmålet. Jeg har i noen måneder vært utrolig trøtt, slapp og sliten. Ikke noe "lathet-trøtt", men skikkelig sliten. Noen ganger blir jeg svimmel, og klarer ikke gå, stå eller kjøre bil, jeg klarer nesten ikke å se, alt flyter i hverandre. Jeg har også hatt det på denne måten. Gikk i 2 år uten at legene, kiroporaktoren, og fysoterapouten fant noe. Alle tester legen tok var kjempe fine...men jeg hadde i tillegg vondt i muskler og ledd særlig i nakke, skuldere og rygg. I oktober begynnte jeg med herbalife sine produkter... Det gikk 3 dager så var jeg i toppform. Det er jo vært ett forsøk. Er jeg for sløv med å ta mulitivitaminene og fiber,urtetabelettene slår det ut med en gang.Men vond nakke, skuldre osv... Shaken som jeg tar hjelper meg med å holde energien opp. Jeg skal ikke slanke meg, men når en mangler energi så prøver en ut det meste... Lykke til! Ja, glemte jo å fortelle det at jeg sliter med veldig stiv nakke og vond rygg, men fysioterapauten mener det skyldes at hele skjelettet mitt er skjevt..... Men hvor får du tak i slike produkter?? er det egentlig slankeprodukter???
Gjest tippehøna Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 Stoffskiftet kan fint endre seg i alle retninger. Ja det tenkte jeg også.... men så var legen så bestemt på det... burde jeg spørre likevel om å få testet det ? Begynner å bli desperat, gjør alt for å fungere normalt igjen....
Buddeie81 Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 (endret) Ja, glemte jo å fortelle det at jeg sliter med veldig stiv nakke og vond rygg, men fysioterapauten mener det skyldes at hele skjelettet mitt er skjevt..... Men hvor får du tak i slike produkter?? er det egentlig slankeprodukter??? Nei det er ikke slankeprodukter. Det er ernæringstilskudd. Endret 4. desember 2007 av lillebøll
tuji Skrevet 4. desember 2007 #20 Skrevet 4. desember 2007 Ja det tenkte jeg også.... men så var legen så bestemt på det... burde jeg spørre likevel om å få testet det ? Begynner å bli desperat, gjør alt for å fungere normalt igjen.... Jeg ville gjort det, for det du nevner er vanlige symptomer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå