Gå til innhold

KOSTNADER FOR HELE BRYLLUPET


Gjest sola

Anbefalte innlegg

Det står jo at 200 000 er inkl. bryllupsreise til Hawaii, hvis det da også er inkl lommepenger, synes jeg ikke det er så rart at de har kommet opp i så mye.

Selv er vi vel oppe i 100 000 nå, og dette er IKKE inkludert bryllupsreise. Vi skal være 40 til middag og 20 ekstra til kaffe.

Da har vi faktisk forsøkt å spare på endel ting, bl.a bruker vi ikke mye penger på dekorasjoner til kirke og middagsbord (lager det meste selv), lager alt av invitasjoner, sanghefter, kirkehefter ol selv, kjøpt brudekjole på salg, dropper brudesuite, dropper å leie brudebil....

I tillegg sparer vi på at vi kan ha med litt av alkoholen selv. Øl, mineralvann og vin må vi kjøpe, men brennevin kan vi ha med. Åpen bar til hotellpriser blir fort mye penger!

Hadde vi ikke spart på noen av disse tingene, og legger man på en eksotisk reise på toppen, kommer man raskt opp i høye summer.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde 80 gjester. Selve selskapet kom på 100.000,- Kjole, blomster, frisør,+div 50.000,- Bryllupsreise fly og hotell 50.000,-

+ lomme penger (som vi ikke har turt å regne på hvor mye ble)

Så det gir en total på 200.000.- + litt til icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hadde hatt råd, skulle vi gjerne brukt 200.000 på vårt bryllup også! Synes ikke Line skal kritiseres fordi hun svarer på hva kostnadene deres ble.... Det vitner kun om at man faktisk er litt misunnelig allikevel... Typisk oss jenter!!

Selv regner jeg med at bryllupet vårt vil komme på ca 40-50.000 og da er ikke brudekjolen og bryllupsreisen inkl.

_________________

Tyren enig_animasjon.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tyren den 2002-02-25 14:20 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg antar at vårt bryllup også vil komme på rundt 50 000. Da blir vi rundt 40 gjester til middag og noen fler til kaffe. Heldigvis har vi vært så heldig å få all spriten til den fribaren etter middagen og kaffen, så vi sparer en del på det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til alle!

Jeg kritiserer på ingen måte Vinterfru, jeg var bare nysgjerrig. Sorry hvis noen har tatt det ille opp. Jeg prøver også å finne ut sånn ca. hva mitt eget bryllup kommer til å koste, jeg har nemlig ikke beregnet så mye.

Skulle gjerne ha brukt 200 000,- jeg også.

Unnskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Unnskyld meg men 200 000? Selvfølgelig høres dette ut som om det ble et flott bryllup men jeg er enig i andre her at dette virker nesten som om man ønsker å vise seg frem litt. Har man råd så hvorfor ikke, men i tilegg betalte gjestene mye??? Og med så få gjester da... Og en reise til Hawaii koster langt ifra 100 000 hvis man da ikke er på et skikkelig luksus hotell. Nei nå ble jeg jaggu nyskjerrig! Det er ikke noe galt i å bruke masse penger så lenge man har råd og det er kanskje litt frekt å spørre om det også... Jeg kan med en gang si at jeg er ikke sjalu! Jeg ville aldri brukt så masse penger på en fest hvis jeg ikke hadde råd til det....1212[ Dette Innlegg er endret av: Pamella den 2002-02-25 13:26 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det Line og ikke jeg som har fått kritikk for 200.000,- Selom vi brukte det samme. Men vi hade 80 ikke 28 gjester....

Og vi skulle ikke til Hawaii.

Så her spesifiserer jeg tallen MINE litt grundigere.

Selskapet kostet 100.000,- med 80 gjester gir det en kuvert pris på 1.250,- Denne kuverten inkluderte tre retter m/vin, servering, FRI-bar, og DJ.

De 50.000,- ekstra, inkludere min klær, min manns klær, brudpike kjole, brudesvenn livkjole, blomster, fotograf, hestetransport fra kirke, betaling til prest, engangskamerar,utgifter til trykksaker,frisør, makup, bryllupsnatt.

Så når man deler opp prisene blir det faktisk ikke så ille. Det er spurt om total pris her, og den har jeg gitt. I tidligere tråder hvor kuvert prisen er diskutert ligger de på akkurat samme som oss +/-.

Når man bruker utrykk så "å flotte seg" er jeg litt usikker på hva som menes med det. Selvfølgelig flotter man seg til et bryllup! Men det var på ingen måte noe "over-kill" ved dette selskapet. Et helt typisk norsk kirkebryllup.

Noen spør om hva gjestene betalte. Jeg viste ikke at gjester pleide å gjøre det jeg.....

Så våre gjester betalte altså ingen ting.

Det eneste jeg kan si vi flottet oss med var bryllupsreisen. Men det er jo en annene sak, der var det jo bare oss to.

Håper dette var oppklarende nok til å ro diskusjonen litt ned... icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Vinterfru:

Jeg syns ikke prisen din virker ille i forhold til ant gjester og det andre. Selvfølgelig blir sånt dyrt! Det var Lines jeg ble nyskjerrig på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterfru: Var litt rask på tastene, det skulle stått Line.

Synes forøvrig ikke 200.000 høres så mye ut... Ihvertfall ikke i deres tilfelle! Dere fikk uansett en dag dere aldrig glemmer!!

Klem fra den litt misunnelige...

icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt!

For det første har vi ikke veldig mye penger, denne dagen sparte vi til i ett og et halv år. Vi planla i minste detalj alt fra nøyaktig hvilket hotell på Hawaii vi ville bo på til hva vi ville det skulle trykkes på drinke-serviettene.

Det er utrolig hvor mye ting koster hvis du vil ha det slik du har planlagt det.

Vi bestemte at dette skulle være vår dag, og valgte derfor et sted VI syntes var fint og den maten VI synes er god. Da dette ble litt dyrere inviterte vi heller ferre gjester.

Tilgjengeld er dette den fineste dagen - og den fineste ferien vi begge har hatt - noengang. Dette er en reise vi ikke har tenkt å toppe på mange - mange år.

Til Pamella:

14 dager på Hawaii og en uke i Los Angeles koster. Flyreisa kostet over 30.000, hotellet på Maui kostet over 40.000 og lommepenger + hotell i LA kom på drøye 40.000.

Det var verdt hver eneste krone.

Hisen brud og Brudgom12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

jeg vet ikke hvor mange vi blir til middag men vi har invitert ca 60stk og ca 80 til lørdages festen

jeg har ikke våget å regne ut hvor mye vi har brukt og skal bruke til bryllupet men tror det blir litt mindre enn 100. 000kr men jeg er ikke sikker!

klem 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Line:

Jeg vet jo at dette koster og skal prøve å la være å rakke ned på deg for dette. Men jeg har selv vært i statene og vet at man langt ifra trenger å komme opp i denne prisen. Men selvfølgelig: Dere hadde en fantastisk tur og bryllupsdag og det er vel det som teller. Men du må vel forstå at folk reagerte på den høye prisen på bryllupet?

Personlig ville jeg heller kuttet ned på ting slik at jeg kunne ha flere gjester. Men det er slik jeg ville gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pamella:

Nei jeg forstår ikke at folk reagerer med høye kostnader for MITT bryllup.

Det er ikke noe problem å bruke masse penger på få gjester (som Vi ville ha).

Ang. statene så er det høyere priser på Hawaii. Når feks. det å leie en solseng en dag koster 200,-kr blir det fort penger ut av det.

Vi kunne godt leid et grendehus til vårt bryllup og dratt på hytta som bryllups reise. Og da bedt 100 + - gjester.

Men det var ikke det VI ville.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Nå ser du vel at ikke mange andre her inne skal det da. Men du trenger ikke ta helt av pga dette, jeg presiserte at det er det JEG ville gjort....(og jeg ville ikke dratt på hytta heller nei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til line:

Jeg er enig med deg. Dere gjorde hva som var riktig for Dere! Jeg synes det er så mange som fokuserer på hvem man BØR be og ikke hvem man VIL be. Jeg har en kjempefamilie på min mors side, men derfra skal jeg be en tante, strengt tatt BURDE jeg vel ha bedt alle, men det føler ikke jeg for. Da måtte vi ha kuttet ned på masse annet. Skal f.eks. ha fri bar, noe som fort kan bli veldig dyrt.

Jeg var bare nysgjerrig på hva dere hadde brukt 200 000,- på, med så få gjester. Ser jo nå at reisen deres var jo over halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt; hvordan enkelte prioriterer å bruke penger på bryllupet på har da vi andre ikke noe med å kritisere. Herregud, det er da ikke snakk om "å vise seg frem", men å gjøre dagen uforglemmelig enten man velger å bruke 10 000 eller 500 000. Det handler om prioritering! At folk kritiserer enkelte som ønsker å legge mye penger på denne spesielle dagen, blir for dumt!

Heldigvis er vi forskjellige, ellers hadde verden blitt et kjedelig sted, gitt!

Lenge leve forskjellene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

200 000kr !!!!!!!!!!!!!!!!

Ja ja, glad det ikke er oss.Vi blir 60 til middag og 135 til kaffe, og det kommer på ca 40 000kr. Det er dyrt nok det også synes jeg.

Men jeg ser jo at vi er ganske heldige alikevell.Vi betaler alt selv så vi prøver jo å spare der vi kan.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kunne være interessant å høre hvordan folk fordeler kostnadene for tiden.

Før betalte jo foreldrene, men har inntrykk av at flere og flere betaler selv. Stemmer dette?

Hilsen Edle som skal (og ønsker å) betale alt selv (sammen med samboeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer opp i 40-50 000, innkludert (bryllups)reise - siden vi gifter oss i utlandet. Foreldrene på begge sider betaler 1/3 hver av maten, men vi har hele tiden planlagt med det for øye at vi skulle betale alt selv. Noen tusenlapper tilbake er jo bare fint for oss - og vi takker og bukker for det.

Vi skal ha ca 35 gjester i mottagelse og ca 30 til middag på restaurant ute på kvelden.

Og nå er det bare 1 mnd igjen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...