Gå til innhold

Er det flere sportsfiskere her?


Englepusen

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått dilla på å fiske så jeg lurer på om det er flere av dere som har denne hobbyen? Det er noe av det meste avslappende jeg vet, stå med fiskestanga i neven, blå himmel og grønt, bølgende hav...problemene bare fordufter.. Kan jo bli litt irritert på den dumme fisken som biter hos alle andre men ikke hos meg da.. :hoho:

Fikk min første fiskestang før jeg begynte på skolen, tror faktisk jeg har den enda..

Er så heldig at jeg bor ikke så langt fra sjøen så jeg har massevis av fiskeplasser og velge mellom. Og masse vann med småørret om det skulle friste. Er ikke mye som slår selvfanget småørret i steikepanna *smattsmatt*

I det siste har det gått i sjøfiske fra en kai i Stavanger. Har blitt noen sei og lyr av passende størrelse. Så nå blir det snart hjemmelaget fiskegrateng :sjarmor:

Noen som har noen gode sluker å anbefale forresten? Utvalget i slukboksen min er nokså skralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, fisker jeg. Både på sjøen, etter laks i elver og ørret og røye i fjellvann.

Sluker? Toby til laks og ørret (i forskjellige størrelser og tyngder), møresilda passer bra på sjøen, men også til laksen. Tyngde og størrelse på sluken varierer etter vannmengde (tyngre sluk ved dypere vann), strømforhold og størrelsen på fisken. Bruker mest toby, den kan brukes på sjøen også, med stang. Til ørreten har jeg en del små enkle ovale greier, og andre, i forskjellige farger.

Når det er sol og klarvær, bruker jeg gjerne en mørkere sluk (f.eks bronsjefarget), ved overskyet vær en sølvfarget.

Har en god del sluker, må alltid kjøpe minst en sluk i en sportsforretning, men husker ikke navnet på de, og orker ikke rote fram fiskekassa akkurat nå. Forøvrig har jeg vel gitt bort en del til sønnen og nevøen min. En stund siden jeg har fisket nå. Sist gang på sjøen, i høst. Fikk min første laks da jeg var femten. Blir vel litt fisking til sommeren, kanskje før. Ble minnet på noe nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis finværet holder seg blir det garantert en fisketur eller 5 i påsken for min del :D Er på tide stesønnen min på 5 lærer denne edle kunst..hehe

Kjøpte forresten en pakke med 10 sluker til 99 kr på mx sport idag. Det var ikke så dumt. Masse forskjellig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...