Gå til innhold

Hvem ville du gitt pengene til?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Muligens "Leger uten grenser".

jeg og. en av de organisasjonene jeg har stor respekt for!

eller hadde kanskje startet skoler i afrika eller sør-øst asia eller sør-amerika. en trenger ikke alltid å få ting fra andre, noen ganger er det bedre å lære hvordan en kan lage ting selv... ;)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Misjon uten grenser. Dei driv et utstrakt arbeid for fattige familiar i Øst-Europa, barn, eldre og barneheimar.

Skrevet

Jeg ville delt det litt opp. Litt til leger uten grenser, wwf, og til en eller flere organisasjoner som jobber for barn..

Skrevet

Jeg tror jeg ville delt pengene mellom Kirkens Nødhjelp og Frelsesarmeen.

Gjest StoreSky
Skrevet

1/2-parten til Leger uten grenser som jeg allerede støtter (og som jobben sånn tilfeldigvis også støtter, hehe)

Andre 1/2-part ville jeg hatt til å finne en egnet organisasjon som lærer folk å berge seg selv. Leste om en svært miljøvennlig organisasjon i India/Sri Lanka (??) som lærte folk og bruke landbruket på en annen måte. Selvberging altså.

Gjest =tentacle=
Skrevet
tror faktisk jeg ville vurdert å starte noe eget, noe lignende det britiske blue cross dedikert for hester.

Jeg tenker ofte at det er godt at verdens nødlidende har begrenset tilgang til massemedier fra vår del av verden.

Skrevet

Ville nok brukt en stor del på slike "mikrolån" til fattige som skal etablere en liten bedift. Ellers ville jeg gitt til rusomsorgen.

Skrevet
1/2-parten til Leger uten grenser som jeg allerede støtter (og som jobben sånn tilfeldigvis også støtter, hehe)

Andre 1/2-part ville jeg hatt til å finne en egnet organisasjon som lærer folk å berge seg selv. Leste om en svært miljøvennlig organisasjon i India/Sri Lanka (??) som lærte folk og bruke landbruket på en annen måte. Selvberging altså.

Håper ikke det var Arne Fjørtofts skandaleprosjekt på Sri Lanka. Det har vel gått med noe slikt som 100 millioner i norske oljepenger for at endel nordmenn skal kunne kose seg på en tropeøy samtidig som de kan slå seg på brystet for at de både er miljøvennlige og hjelper de fattige.

Jeg ville i hvert fall ikke gitt en krone til bistand til uland med mindre det var til et helt konkret prosjekt. Bistand har sjelden merkbar positiv innflytelse på disse landene. Men å støtte lobbyvirksomhet for å rive ned norske tollmurer: ja!

Skrevet
Jeg tenker ofte at det er godt at verdens nødlidende har begrenset tilgang til massemedier fra vår del av verden.

hva i all verden mente du med det ? alle kan jo ikke støtte det samme og tatt i betraktning av at det meste av elendig dyrevelferd er menneskeskapt så bør det også være opp til oss å gjøre noe med det.

mennesker som har det jævlig får nok av støtte og oppmerksomhet (dog, jeg skal være enig i at det burde vært ryddet opp i den såkalte "administrasjonen"), at noen av oss da ønsker å tenke litt over hva vi utsetter andre skapninger for fortjener ikke den type kommentarer.

Gjest =tentacle=
Skrevet
mennesker som har det jævlig får nok av støtte og oppmerksomhet

Hva er nok? De fleste av dem får faktisk ingenting, og av den grunn dør veldig mange i sitt første leveår.

Skrevet (endret)
Hva er nok? De fleste av dem får faktisk ingenting, og av den grunn dør veldig mange i sitt første leveår.

og derfor mener du at alle burde hive seg på og sende penger dit ? som jeg sa tidligere, alle kan ikke støtte det samme og jeg velger å bruke mine ekstra kroner på å støtte opp om de som ordner opp i situasjoner som også skapes av mennesker.

og som jeg også nevnte i forrige innlegg, mye av pengene som sendes til utlandet forsvinner i den store administrasjonssluket... hadde det blitt skjerpings på det punktet så ville også pengene som sendes til utlandet fått bedre nytte.

Endret av minienthe
Skrevet

Frelsesarmeen skulle fått en stor del, også noe til MOT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...