Dame70 Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Vi nærmer oss en høytid hvor bankkortene brukes i rekordfart og fråtsing av livets goder står i høykant. Men samtidig er det ingen høytid i året hvor kontrastene er størst mellom rike og fattige og de begunstige og lidende. Det er også en tid hvor mange organisasjoner benytter TV`n til å appellere til nestkjærlighet og verdivalg via pengedonasjoner. Viss du da hypotetisk hadde 50 millioner du måtte gi bort til en organisasjon hvilken ville du ha valgt ???
Gjest vimselot Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Vil startet en egen origanisasjon, og sittet øverst på kransekaka...
Gjest Tigress Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Eg ville ha funne ein organisasjon som arbeider for å sikre at tigrar ikkje blir utrydda. Eventuelt WWF.
Gjest Tulipa Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Vi nærmer oss en høytid hvor bankkortene brukes i rekordfart og fråtsing av livets goder står i høykant. Men samtidig er det ingen høytid i året hvor kontrastene er størst mellom rike og fattige og de begunstige og lidende. Det er også en tid hvor mange organisasjoner benytter TV`n til å appellere til nestkjærlighet og verdivalg via pengedonasjoner. Viss du da hypotetisk hadde 50 millioner du måtte gi bort til en organisasjon hvilken ville du ha valgt ??? Jeg hadde gitt de til Frelsesarmeen, det står stor respekt av det arbeidet de gjør for vanskeligstilte her til lands - spesielt arbeidet de gjør for barn, unge og rusmisbrukere er helt enestående.
Tabris Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Hvis jeg måtte gi alle pengene til èn organisasjon, så hadde jeg valgt en miljøorganisasjon som hadde mulighet til å utrette mye. Måtte tenkt litt på hvem.
Pum@ Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Mental Helse eller kreftforeningen tenker jeg.
asterix Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Vi nærmer oss en høytid hvor bankkortene brukes i rekordfart og fråtsing av livets goder står i høykant. Men samtidig er det ingen høytid i året hvor kontrastene er størst mellom rike og fattige og de begunstige og lidende. Det er også en tid hvor mange organisasjoner benytter TV`n til å appellere til nestkjærlighet og verdivalg via pengedonasjoner. Viss du da hypotetisk hadde 50 millioner du måtte gi bort til en organisasjon hvilken ville du ha valgt ??? Jeg ville bygd og drevet et mødrehjem i Russland. Det kommer jeg til å gjøre om noen år selv uten de 50 millionene.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Jeg ville bygd og drevet et mødrehjem i Russland. Det kommer jeg til å gjøre om noen år selv uten de 50 millionene. Så flott! Har du tenkt på noe spesielt sted i Russland?
Gjest Chrizzy Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Vi nærmer oss en høytid hvor bankkortene brukes i rekordfart og fråtsing av livets goder står i høykant. Men samtidig er det ingen høytid i året hvor kontrastene er størst mellom rike og fattige og de begunstige og lidende. Det er også en tid hvor mange organisasjoner benytter TV`n til å appellere til nestkjærlighet og verdivalg via pengedonasjoner. Viss du da hypotetisk hadde 50 millioner du måtte gi bort til en organisasjon hvilken ville du ha valgt ??? Uff, det hadde blitt veldi vanskelig. Måtte bli til noen som jobber for barn eller dyr. Jeg tror jeg ville gitt pengene til National Movement of boys and girls on the streets (MNMMR), særlig ville jeg at pengene skulle bli brukt på gatebarna i Brasil.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Vet ikke. Kirkens Bymisjon eller Kirkens Nødhjelp, kanskje.
Latee Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Joyce Meyer Ministries. Eller en miljøorganisasjon, eller til forskining på HIV/AIDS.
Gjest Frysepulver Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Dame70 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. desember 2007 Ikke lett å velge, men brenner for barn`s rettigheter. Jeg tror også på at kunnskap er makt, og ved å gi barn best mulig oppvekstvilkår med omsorg og utdannelse, kan de bedre greie seg i livet. Spesielt barn fra fatttige kår, kan de få en større mulighet til å komme seg ut av fattigdommen, viss de får skolegang og utdannelse til jobb. Det er ingen annen lidelse/sykdom i verden som angriper flest millioner mennesker pr. år enn HIVE og AIDS. Og mine penger ville blitt gitt til barn av foreldre som var døde av HIVE/AIDS til organisasjoner som driver barnehjem og skole til disse barna.
asterix Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Så flott! Har du tenkt på noe spesielt sted i Russland? Planen er i Belomorsk. Om behovet skulle bli borte der før jeg rekker å få satt planene ut i livet blir det et annet sted i samme område. Endret 2. desember 2007 av asterix
Gjest Dolce Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 Jeg ville fordelt pengene likt på Kreftforeningen, Amnesty International og antakeligvis Redd Barna. Men hadde vært veldig fint å selv kunne være aktivt med og hjelpe i et u-land, så kanskje Utviklingsfondet el.l. hadde vært en idè.
*Mina* Skrevet 2. desember 2007 #18 Skrevet 2. desember 2007 Ville brukt pengene på barnehjem i Kina, og for å lære opp menneskene til å ta seg av de barna som må bo der. Og da spesielt der det er mange jenter, for de blir ikke behandlet bra.
Abraxas Skrevet 3. desember 2007 #19 Skrevet 3. desember 2007 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
minienthe Skrevet 3. desember 2007 #20 Skrevet 3. desember 2007 tror faktisk jeg ville vurdert å starte noe eget, noe lignende det britiske blue cross dedikert for hester. mattilsynet klarer dessverre ikke å gjøre jobben de er satt til så det trengs en opprenskning på dette området.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå