estrella Skrevet 3. desember 2007 #101 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg trodde inntil nylig at det het "Henning Olsen is". Det trodde jeg også helt til for ei lita stund siden. Kommenterte det hver gang vi så et skilt, om at de glemmer den N hele veien! Jeg trodde når jeg var liten at når jeg satte en hundrelapp inn på konto så la de den i en liten hylle merket mitt navn, slik at jeg fikk den samme hundrelappen tilbake når jeg tok den ut. Jeg ble skuffet da jeg fant ut at det ikke var tilfelle - jeg ville jo ha "min" hundrelapp! Det var jeg også hellig overbevist om! Det trodde jeg også! Og spurt mamma og de snakka ny-engelsk... Det husker jeg at jeg også spurte om(når de teksta på nynorsk). Jeg var også helt sikker på at å pante flasker var å plante dem. Så mamma spurte om jeg gadd å pante flaskene en gang, og jeg tok dem med meg og sprang ut i hagen og gravde tuten ned, slik at de stod med bunnen opp.. Jeg skulle jo plante dem;-) På fjellet hjemme har vi en mast som lyser rødt på kveldstidene. Det lærte pappa meg at det var nissen som så om vi var snille. Så når vi oppførte oss dårlig var det: Rebecca, ser du det røde lyset? Nissen ser på deg. Jeg oppførte meg helt perfekt etterpå.. Dette trodde jeg helt til jeg var 10 år faktisk(ja, trodde på Nissen lenge jeg. Var livredd han hver eneste jul frem til da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tull@ Skrevet 3. desember 2007 #102 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har alltid trodd at det finnes kameler i Afrika, men det gjør ikke det, bare dromedarer. Dette lærte jeg i sommer på ferie. Jeg er 25 år, og jeg følte meg skikkelig lurt. Også har jeg lært no nytt i dag: at det er Hennig Olsen is... Jeg måtte til og med google "Henning Olsen" og skjønte at det var sant da første treff var Hennig Olsen is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 3. desember 2007 #103 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har alltid trodd at det finnes kameler i Afrika, men det gjør ikke det, bare dromedarer. Dette lærte jeg i sommer på ferie. Jeg er 25 år, og jeg følte meg skikkelig lurt. Åh? Da lærte jeg noe nytt i dag også, og jeg er 29! Det er forresten ganske mange som ikke vet hvorfor isbjørner ikke spiser pingviner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 3. desember 2007 #104 Del Skrevet 3. desember 2007 For en tråd! Jeg har frem til i forrige uke trodd at vi synger Fader Jacob og lignende sanger i kano. Men det gjør vi altså ikke, de synges i kanon. Jeg trodde fram til nylig at det var fem verdensdeler. Det tror jeg fortsatt jeg. På samme måte trodde jeg også i mange år at Åge Aleksandersen synger "...og fuglen skal vi svei", og tenkte at dette var temmelig grotesk Det har jeg også trodd helt frem til for et par år siden. Har alltid syntes så synd på disse fuglene og ikke forstått hvorfor Åge skal ødelegge den fine sangen med fugledrap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. desember 2007 #105 Del Skrevet 3. desember 2007 Det er forresten ganske mange som ikke vet hvorfor isbjørner ikke spiser pingviner. Nå skulle jeg til å spørre hvorfor isbjørner ikke spiser pingviner, men så tenkte jeg meg litt om..de bor på hver sin pol, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. desember 2007 #106 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 3. desember 2007 #107 Del Skrevet 3. desember 2007 Nå skulle jeg til å spørre hvorfor isbjørner ikke spiser pingviner, men så tenkte jeg meg litt om..de bor på hver sin pol, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 3. desember 2007 #108 Del Skrevet 3. desember 2007 Da jeg spilte håndball på barneskolen trodde jeg leeeenge at det het "innbryter" når man satt på benken - man brøt jo liksom inn i kampen når man ble sendt ut på banen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 3. desember 2007 #109 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg bare må spørre. Hvordan utales Adelsten da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 3. desember 2007 #110 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg trodde lenge at detektimen het dekkdekktimen, og at asfalt het assalt. Haha, jeg trodde også dekdekktimen! Merker jeg har problemer med å uttale det ordentlig nå også, det sitter litt for fast i hodet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 3. desember 2007 #111 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har frem til i forrige uke trodd at vi synger Fader Jacob og lignende sanger i kano. Men det gjør vi altså ikke, de synges i kanon. Der lærte jeg noe nytt i dag også. Ikke det at kanon gir noe bedre betydning for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indine Skrevet 3. desember 2007 #112 Del Skrevet 3. desember 2007 Trodde lenge at det het latrineskap og ikke vitrineskap. En venninne insiterer på at det heter asfalteten (asfalten) og verandra (veranda). En annen venninne trodde i fullt alvor at når det var fjære sjø på den ene siden av fjorden, var det flo sjø på den andre siden. Ville det ikke være flott om Norges mange fjorder lå og vugget fram og tilbake et par ganger i døgnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #113 Del Skrevet 3. desember 2007 Som trønder er det lett å misforstå denne; "å føgglan ska vis vei" te å bli "å føgglan ska vi svei", noe som betyr at vi skal slå fuglene. Trodde Åge var dyremishandler inntil for et par år siden, jeg. havna i slosskamp om det en gang, jeg påstå han dreiv og svei fugler mens en trønder sa de viste vei. dette var da klokken 8 en søndags morgen etter en serdeles fuktig natt, og festen endte vel egentlig da for både trønderen og meg når jeg var liten trudde jeg det bodde menesker under panseret i bilen, de satt og tråkket på pedaler når vi kjørte, jeg hadde nemelig en trå-bil selv, var overbevist om det var det dvergene blei brukt til. når jeg blei lit eldre trudde jeg far min aldri merka at jeg vanna ut spriten hans så han ikke skulle se at jeg stjal fra han, bakdelen var at bror min også gjorde det, og far min begynte plutselig og tåle utrolig mye om kvelden før han merka noe:-) var også overbevist om at jeg var en av landets beste sjåfører, allerede tre dager etter at jeg fikk førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2007 #114 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg bare må spørre. Hvordan utales Adelsten da? A-del-sten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 3. desember 2007 #115 Del Skrevet 3. desember 2007 Kom på en annen forestilling /vrangforestilling jeg hadde iallefall til jeg var på vgs og det var at det offentlige hadde eierskap og direkte styringsmuligheter /forbindelser til de private bankene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. desember 2007 #116 Del Skrevet 3. desember 2007 Haha, morsom tråd Jeg har også trodd på en hel masse av dette, Åge er fuglemishandler og det heter Henning Olsen-is. Broren min trodde det fantes en konge som het Kurs da de snakka om bedrifter som var gått konkurs på radio og tv. Han hadde hørt om Kong Olav, men ikke om Kong Kurs Og så trodde han at det het Fortball og ikke fotball. Ballen går jo fort, ikkesant! Jeg for min del var vel ni- ti år da jeg fant ut at selv om Sonja het Haraldsen da hun var født het ikke Harald Sonjasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2007 #117 Del Skrevet 3. desember 2007 Kom på en annen forestilling /vrangforestilling jeg hadde iallefall til jeg var på vgs og det var at det offentlige hadde eierskap og direkte styringsmuligheter /forbindelser til de private bankene Eh ... De HADDE det etter bankkrisen sent på 80-tallet / tidlig 90-tall. Pga sinnsyke lånetilstander med påfølgende krakk gikk den daværende Fokus bank og DnB (som det het da) med sinnsyke tap og regjeringen måtte gripe inn og kjøpe dem for å hindre at vanlige mennesker skulle miste pengene sine. De solgte seg først ut på midten av 90-tallet (hvis jeg ikke husker feil). Nå vet ikke jeg hvordan de utøvde sitt eierskap, men det er ingen tvil om at denne manøveren var med på å minske følgende av Jappetiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. desember 2007 #118 Del Skrevet 3. desember 2007 Noe ganske flaut var for ikke så lenge siden så satt jeg å så på idol sammen med flere andre. Jeg tror det var disco kveld. Også skulle Glenn synge Stayin' Alive. Jeg har alltid trodd at isteden for Stayin Alive så har de sunget Stena Line Så midt under fremførelsen måtte jeg bare kommentere at jeg kunne ikke skjønne hvorfor han sang den dumme Stena Line sangen. Da lo alle godt av meg! Jeg måtte selvfølgelig demonstrere hva jeg mente ved å synge også siden de bare så dumt på meg. Så da lo de jo bare enda mer! Dette trodde jeg også når jeg var en 6-7 år. Det var det året den båten, var det ikke en Stena-Line båt? Var i ei fæl ulykke, en brann og noen greier tror jeg. Var iallfall på 90-tallet. Jeg kobla den sangen og den båten,jeg... Ei venninne fikk overbevist meg om at det var hekser og troll under trappa hjemme og utenfor vinduet på rommet mitt Jeg var et lettlurt barn... Ei stund trodde jeg det fikk fæle konsekvenser å kjøre utenfor stripene på motorveien. De stripene som lager lyd når man kjører på de... Trodde bilen begynte å brenne eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #119 Del Skrevet 3. desember 2007 Riksmål er utgått på dato, og ikke godkjent som målform i norge lenger. Moderne riksmål sammenfaller i all hovedsak med moderat bokmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 3. desember 2007 #120 Del Skrevet 3. desember 2007 Eh ... De HADDE det etter bankkrisen sent på 80-tallet / tidlig 90-tall. Pga sinnsyke lånetilstander med påfølgende krakk gikk den daværende Fokus bank og DnB (som det het da) med sinnsyke tap og regjeringen måtte gripe inn og kjøpe dem for å hindre at vanlige mennesker skulle miste pengene sine. De solgte seg først ut på midten av 90-tallet (hvis jeg ikke husker feil). Nå vet ikke jeg hvordan de utøvde sitt eierskap, men det er ingen tvil om at denne manøveren var med på å minske følgende av Jappetiden. Takk for info Så vet jeg iallefall hvor vrangforestillingene mine eventuelt kom fra og kanskje var de ikke engang vrangforestillinger på et bestemt tidspunkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå