Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Kom på en ting til! For inntil en uke siden trodde jeg at raspeball var testikler fra okse eller gris eller noe. Bladde i en kokebok og kom over denne retten og skjønte ingenting??

Jeg er vist veldig uvitende : p

Unnskyld at jeg ler :fnise: ... Dette var faktisk litt morsomt. Men hvis du ikke har lært på skolekjøkken eller hjemme hvordan det lages (raspede poteter, det heter jo potetball enkelte steder også) så kan vel ikke du vite hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde ganske lenge at butikk kjeden Adelsten (tror ikke den finnes mer ) ble uttalt som aDELsten , og moren min syntes det var ustyrtelig morsomt den dagen hun forstod hva jeg hadde ment alle de gangene jeg hadde snakket om butikken tidligere hvor hun ikke hadde forstått hva jeg mente pga min noe uvanlige uttalelse av ordet . :ler:

Har sikkert levd i villfarelse mht mange andre ting også , men er det eneste jeg kommer på akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88
Det morsomste var imidlertid at en klassevenninne i 2. gym trodde at jenter kunne få prostatakreft.

Haha, hun visste ikke hva prostata var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88
Jeg trodde inntil i fjor at det het et kompliment - komplimentet.

Nå vet jeg at det er en kompliment - komplimenten.

Det trodde jeg også leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Jeg trodd mye rart, men:

Før jeg begynte å jobbe i avis trodde jeg vaktsjefen fungerte som en vaktMESTER. Jeg fortalte det til kollegaene mine en gang, og de holdt på å flire seg i hjel. :fnise:

Jeg visste ikke at Riksmål var en egen målform (trodde den var utgått på dato), før jeg leste at en ung bruker her inne benyttet seg av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise
Jeg trodde det het bastaskjørt og varaulv. :fnise:

Jeg trodde dagsrevyen het dagsrebyen.... Var overbevist :P

Og en bekjent av meg var skråsikker på at P-piller sto for parkerings-piller :fnise:

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først da jeg var 23 kunne noen avsløre for meg at nei;

den lille hvite knudrete greia inni egget er IKKE navlestrengen og hele plomma er heller ikke et fuglefoster...

Men jeg må legge til at det er flere som har blitt overrasket da de har gått og trodd det samme.

"Hit me in the rain" var også fin å nynne på til noen kunne fortelle meg at sangen går "Samvittigheten rein". Morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var først i sommer at jeg skjønte hvorfor drosjeskiltene av og til lyser og av og til er mørke. Har også alltid trodd at det het Henning Olsen Is. Kommenterte dette i en kiosk nå i sommer, sa til kioskeieren at han hadde stavet det feil og glemt en "n". Det verste er at jeg ikke trodde på han når han sa at det faktisk heter Hennig uten n :sjenert:.

Da jeg var liten så trodde jeg at hovedveien het hodeveien. Tenkte at siden hovedveien er en viktigere vei enn småveiene, så ble den kalt hodeveien. For mennesker kan jo ikke fungere uten hode, altså er hode viktigere enn resten av kroppen, og derfor var det helt logisk at viktige veier ble kalt hodeveier.

Da jeg begynte på skolen ble jeg sendt til rektor fordi jeg nektet å tro at læreren ikke tullet med meg da hun fortalte om gud. Jeg klarte ikke å slutte å le ved tanken på at det skulle bo en mann over skyene. Det var absolutt ikke meningen å være frekk. og mamma var snill og ga meg en liten innføring i religion da jeg kom hjem med lapp fra rektor første skoledag.

Endret av *Svima*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når programmer på nrk var tekstet på nynorsk, så snakket de en spesiell engelsk :ler: Det var vel spesielt detektimen på fredager.

Det trodde jeg også! Og spurt mamma og de snakka ny-engelsk... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sjokoladeis er jo et fint ord ikke sant?

Har aldri hatt problemer med ordet før jeg skulle LESE det. Da fikk jeg det helt konsekvent til å bli sjokolaDEIS. Jeg skjønte jo overhodet ikke hva det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det het Henning Olsen-is fram til for noen år siden. Hva slags navn er Hennig, liksom...

Trodde også at de på tv var inni tv'n, og jeg kunne ikke skjønne hvordan programledere kunne snakke om hva som skulle skje i et program - det hadde jo ikke skjedd enda!

Da jeg var veldig liten trodde jeg at blomstene gikk ned i bakken om kvelden og grodde opp igjen om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Søsteren til en venninne av meg, skiftet ob hver gang hun tisset, hun trodde urinen kom ut av samme hull som blodet.. Hun var da 18 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først da jeg var 23 kunne noen avsløre for meg at nei;

den lille hvite knudrete greia inni egget er IKKE navlestrengen og hele plomma er heller ikke et fuglefoster...

Men jeg må legge til at det er flere som har blitt overrasket da de har gått og trodd det samme

Hva er den lille hvite knudrete saken da? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at ostekake inneholdt gauda, og at gulrotkake inneholdt raspet gulrot.

Det ble oppklart i forfjor i et kaffebesøk.

Og når jeg først er inne på mat.

Jeg har alltid trodd at når man skulle lage syltetøy,så var det bare å mose bærene,røre inn sukker, helle på Norgesglass og fylle Certo på toppen før en skrudde på lokket.

Og etter noen måneder i kjelleren var det ferdig.

Jeg har også uttalt en gang, at jeg ikke kan lage gravlaks for jeg har ikke hage. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har alltid trodd at ostekake inneholdt gauda, og at gulrotkake inneholdt raspet gulrot.

min gulrotkake inneholder i hvertfall raspet gulrot :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER raspet gulrot i gulrotkake. Helt sant.

Og jeg lærte på en eller annen amerikansk serie jeg så at mørke barn kan være lyse de første dagene. Altså at de mørkner. Der sa de i alle fall det.

Jeg har trodd veldig mye rart, men nå kommer jeg ikke på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

:popcorn: For en morsom tråd :fnise:

Kommer ikke på så mye selv bortsett fra da jeg var liten å hørte på LP plate med "dyrene i Hakkebakkeskogen"

Dette var min yndlingsplate når jeg var liten.Jeg klipte opp plata fordi jeg trodde alle dyrene var inni plata. :sjenert:

Til min store skuffelse var de ikke det og jeg ble kjempelei meg fordi jeg hadde ødelagt den fine LP plata, ikke kom dyrene ut av plata heller :gråte:

Kjenner igjen mye av det dere andre har skrevet her som jeg selv har trodd :ler:

Hva er den lille hvite knudrete saken da? :overrasket:

Se her: :)

http://www.exploratorium.edu/cooking/eggs/...omposition.html

http://chickscope.beckman.uiuc.edu/explore...day01/yolk.html

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...