Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kom på en til! trodde intill ganske nylig at 50-årslag skrives (og uttales) 50-årsSLAG. Altså trodde det var to ss-er i ordet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kanskje skrevet i tråden før, den er så lang at jeg ikke orker å lete igjennom. Men, jeg var godt oppe i tenårene før jeg skjønte at helikopteret heter "Sea King," og ikke "Seeking..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Kosttilskudd bør ikke brukes som erstatning for en variert kost" har jeg tolket som at man ikke skal ta kosttilskudd om man spiser sunt og variert. Men poenget er at man ikke skal droppe sunn mat, og spise usunt, fordi man tar kosttilskuddet. 

Anonymkode: 69863...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke lenge siden jeg fant ut at den svenske grandtanta mi ikke heter "Faster" til fornavn.

Anonymkode: c4b21...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. februar 2016 at 2.41, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg også! :fnise:

Anonymkode: 8a8c6...2a0

Er han ikke det? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var heeelt sikker på at det het "ørelobb" istedenfor "øredobb" frem til jeg var 16... Jeg er 20 nå.:a034:

Anonymkode: 3094e...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde romhunden Laika var sjefsingeniøren for hele oppskytningen i 1957.

Nå vet jeg at det var mennesker som styrte alt, og at Laika var utsatt for en overgrep og døde en grusom død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 20.51, Emera skrev:

Dette er kanskje skrevet i tråden før, den er så lang at jeg ikke orker å lete igjennom. Men, jeg var godt oppe i tenårene før jeg skjønte at helikopteret heter "Sea King," og ikke "Seeking..."

Ikke rart, for de brukes til ettersøkning etter savnede personer, "Sea King redningshelikopter" er jo en "institusjon". Men det er ikke bare den typen helikoptre som brukes til redningsaksjoner, og Sea King brukes også militært. Hm. Jeg har alltid trodd det var gjort sånn med vilje, ment som ordspill, men nå ble jeg usikker :sjokkbla:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var heeelt sikker på at det het "ørelobb" istedenfor "øredobb" frem til jeg var 16... Jeg er 20 nå.:a034:

Anonymkode: 3094e...b1a

Vet du hva "øreflipp" heter på engelsk?

Spoiler

Ear lobe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...