Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lillesøsteren min på 15år mener fortsatt at det heter sparebørste og ikke sparebørse...

Ogs skjønner ikke hvorfor vi ler når hun vil ha bønner til frokost, men uttaler det som bønder :P (sier det uten d her jeg bor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillesøsteren min på 15år mener fortsatt at det heter sparebørste og ikke sparebørse...

Det er ikke noe som heter sparebørse heller...

Sparebøsse derimot, er en bøsse man putter småpenger man vil spare i.

Men tror ikke du er alene om å ha misforstått den. :ler: Søsteren dins variant var nok mer sjelden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sol_*
hmm..

Har vært i afrika opptil flere ganger og de har tilbudt sambo flere kameler, og også kamel til middag, og vi har vært på kamel-safari ?

Ta en google i tillegg så får man det bekreftet.

Men det skal være sant, kameler finner en i Asia og dromedarer i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

Har vært i afrika opptil flere ganger og de har tilbudt sambo flere kameler,

Sikker på det ikke er ei pakke røyk de har tilbudt i bytte da? :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at kongen veltet seg i diamanter og penger hele tiden. Noe lignende skrue sin pengebinge =P

Jeg trodde også at Britney Spears ikke kunne synge i det hele tatt, men at hun tok syngepiller for å høre ut slik som hun gjorde ^^

Og hvis jeg spiste nok brent mat og IFA så ville jeg få en pen sangstemme.. det har ikke hjulpet enda *knis*

jeg trodde også i min unge ungdom at om vi trygget på grannåler (eller hva det heter? på trærne...) så ville det ikke lukte røyk av oss når vi gikk inn dørene hjemme.

husker også at jeg ikke trodde på at en venninne hadde mista jomfrudommen sin i fylla, fordi guttene fikk den ikke opp en gang når di hadde drukket.. jeg var helt sikker på at hun løyg! var vel 14 år da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten så sa jeg at jeg "skal stelle på bordet".... heter vel "dekke på bordet"...

Og tenker jeg meg ikke godt om nå, så sier jeg fortsatt stelle på bordet. Har blitt litt latter av de rundt meg da,ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eldste bror fikk barbermaskin i gave da han ble konfirmert. Kusina mi og jeg "barberte" hverandre helt til tante kom og sa at vi måtte slutte med en eneste gang, fordi man fikk skjegg av å gjøre sånn.

Jeg var rimelig fortvila, men min to år eldre kusine hylgråt. Jeg var vel 5 år eller noe, og var ofte og sjekket speilet de neste dagene.. :ler:

Ellers var jeg nokså gammel før uttalen av "bagasjerom" ( ble alltid gabasjerom) og "tippekupong" satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Jeg trodde også at Britney Spears ikke kunne synge i det hele tatt, men at hun tok syngepiller for å høre ut slik som hun gjorde ^^ [...]
Vel, akkurat dette er kanskje ikke så forferdelig langt unna sannheten :ler:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Vel. Det er forskjell på kontinentalplater og verdensdeler. Det er 7 verdensdeler, og 6 kontinentalplater. Ikke bland inn kontinentalplater i snakket om verdensdeler!

Det er jo akkurat det hun sier jo... At folk blander dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forresten voksen før jeg forstod at det heter "å henge på greip". Jeg trodde det het "henge på grein..."

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele livet trodd at analfabetismen og personer som gikk på skole i Afrika var godt under 20%, aldri tatt så feil i hele mitt liv. Det kommer vel av at det eneste vi hører fra det kontinentet er dårlige nyheter, Aids, hungersnød, krig, pirater osv. Det er bedre i Afrika enn det vi får inntrykk av gjennom media, men selvfølgelig finnes det store tragedier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde ikke det å få en gravplass når man døde var en selvfølge. Så hver gang vi kjørte forbi en kirkegård og jeg så en ledig plass, så insisterte jeg på at vi stoppet og holdt av plassen. Slik holdt jeg vel på fra jeg var 4-5 år og i noen år.

Jeg var også fast bestemt på at gulrot het kullikull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele livet trodd at analfabetismen og personer som gikk på skole i Afrika var godt under 20%, aldri tatt så feil i hele mitt liv. Det kommer vel av at det eneste vi hører fra det kontinentet er dårlige nyheter, Aids, hungersnød, krig, pirater osv. Det er bedre i Afrika enn det vi får inntrykk av gjennom media, men selvfølgelig finnes det store tragedier

Den første setningen henger jo ikke på greip siden du sier både analfabetisme og personer som går på skole, noe som er motpoler, men hva er det liksom du mener her?

Analfabetismen i Afrika er da skremmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den første setningen henger jo ikke på greip siden du sier både analfabetisme og personer som går på skole, noe som er motpoler, men hva er det liksom du mener her?

Analfabetismen i Afrika er da skremmende.

Dårlig formulert er helt enig. Mente at under 20% gikk på skolen, og at analfabetismen var godt over 80%. Analfabetismen er ikke så skremmende så jeg engang trodde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly

Jeg trodde pinnekjøtt var grillspyd (kjøtt på en pinne..) da jeg var liten. Jeg trodde og barnåler het barnenåler, at Baneheia het barneheia, og Longyearbyen het Longedarbyen..

Jeg gikk på skolen sammen med ett av barnebarna til Hennig-Olsen, og spurte pappa om de var så lite oppfinnsomme at de hadde gitt alle barna det samme mellomnavnet?? Et lys gikk opp for meg da jeg forstod at Hennig ikke er det samme som Henning.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenge at butikk-kjeden Elkjøp het Helkjøp, pga logoen med et støpsel som ser ut som en H. Fortsatt leser jeg Helkjøp når jeg ser den logoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...