Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest virvelvind
Når man skal ta heis kan man tryke på pil opp eller pil ned alt etter hvilken retning man er på vei. Dette viste ikke jeg før min samboer forklarte meg det.

Det er ikke lemge siden jeg heller fant ut av det der, har aldri tenkt så mye over det egentlig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble fortalt av nabojenten at Karlsvognen var en campingvogn på himmelen, og at når man ser skyene stå stille - går jorden så fort rundt at man ikke kan se at den går rundt, mens når man ser skyene beveger seg så går den sakte rundt.

Nå tror jeg ikke det lengre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jojo_*

i norge (europa kanskje?) regner vi amerika som en verdensdel. i amerika regnes den som to, nord og sør. så da er det vel bare seks for oss..

jeg har trodd mye rart gjennom tidene, og gjør det sikkert enda. har en venninne på 21 år som sier midlertidlig, altså ikke midlertidig. ganske morsomt å høre på, burde vel si fra snart.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde inntil nylig at det het "Henning Olsen is". :sjenert:

Har trodd det frem til nå jeg :rodme:

Jeg fant Tampax i mammas skap da jeg var fem, pakket dem ut og trodde det var en slags nyttårsraketter (snora var liksom lunte), tok dem med ut til vennen mine, vi tente på med fyrstikker som vi hadde rappa - men det smalt ikke, gitt!

Ser det for meg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg trodde lenge at det her Jennis og ikke jernia;)

-Jeg trodde at en bjørnetjeneste var en stor tjeneste, siden en bjørn var stort.. trodde vel det til jeg var sånn 15.

-Og da jeg var liten trodde jeg de på nyhetene kunne se meg, så derfor oppførte jeg meg alltid når nyhetene stod på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nevnt før, men husker i en samtale med ei venninne at jeg syntes det var merkelig at Bee Gee's hadde en sang basert på et selskap "Stena Line".

Hun lo godt da hun fortalte at sangen het "stayin' alive".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nevnt før, men husker i en samtale med ei venninne at jeg syntes det var merkelig at Bee Gee's hadde en sang basert på et selskap "Stena Line".

Hun lo godt da hun fortalte at sangen het "stayin' alive".

Haha, det har jeg alltid trodd de har sagt og.. haha.. ja, da lærte jeg noe i dag også.. synes det alltid har vært rart de har sagt de:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde til sent i tenårene at det het fotofiapparat og paragolantenne.

En norsk venninne, som jeg jobbet sammen med i England, så at to mannlige kolleger av oss hilste på hverandre ved å "dunke" knyttnevene sammen. Da utbrøt hun "what, don't I get a fisting?". Helt uvitende om hva "fisting" brukes om. Jeg lo ukontrollerbart. Hun rødmet veldig når hun ble forklart ståa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaja Emilie
En dag stod jeg å lagde mat med kjæresten min. Jeg skar opp purre, og han lo litt og fortalte meg at det ikke er de grønne ytterste bladene som skal brukes.....

Jeg trodde absolutt ikke på han, men han var helt overbevist, han hadde rett. Vi smakte på de forskjellige, og jeg forstod jo at han hadde rett, det var jo mye mer smak i den innerste delen av purren. Plutselig forstod jeg hvorfor mye av maten min ikke har blitt så god som når andre har laget den. :flau:

Haha. Det visste jeg ikke før nå! Trodde man liksom kunne bruke hele purra jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tussa_*
Jeg har alltid trodd at det finnes kameler i Afrika, men det gjør ikke det, bare dromedarer. Dette lærte jeg i sommer på ferie. Jeg er 25 år, og jeg følte meg skikkelig lurt. :jepp:

Også har jeg lært no nytt i dag: at det er Hennig Olsen is... Jeg måtte til og med google "Henning Olsen" og skjønte at det var sant da første treff var Hennig Olsen is. :sjenert:

hmm..

Har vært i afrika opptil flere ganger og de har tilbudt sambo flere kameler, og også kamel til middag, og vi har vært på kamel-safari ?

Ta en google i tillegg så får man det bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaja Emilie

Jeg trodde da jeg var liten at Lindex var et sted man tok abort.

Jeg trodde lenge at Taiwan var det engelske navnet for Thailand.

Og at Kanariøyene var et grønt og et rødt land. Og det var rett over fjorden, der det blinka rødt og grønt omhverandre (for båtene liksom) (da var jeg liten)

Jeg visste ikke at eskimo fantes og at det var menneske.

Og trodde mormor het mormor på ordentlig.

Men venninna mi tror det går ann å kvæle bilen som har automatgir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg trodde at en bjørnetjeneste var en stor tjeneste, siden en bjørn var stort.. trodde vel det til jeg var sånn 15.

Hva er en bjørnetjeneste da da?:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Hva er en bjørnetjeneste da da?:s

En tjeneste som gir mer ulempe enn hjelp.

Uttrykket kommer av den tamme bjørnen som skulle klaske til ei flue i trynet på eieren - splatt, crunch, game over! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men venninna mi tror det går ann å kvæle bilen som har automatgir?

Det går fint om ikke tomgangsskrue mm. er korrekt innstilt. Spesielt før motoren er blitt skikkelig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste heller ikke det med lyset på taxi før for kanskje et halv år siden? :sjenert:

Noe ganske flaut var for ikke så lenge siden så satt jeg å så på idol sammen med flere andre. Jeg tror det var disco kveld. Også skulle Glenn synge Stayin' Alive. Jeg har alltid trodd at isteden for Stayin Alive så har de sunget Stena Line :tristbla::sjenert: Så midt under fremførelsen måtte jeg bare kommentere at jeg kunne ikke skjønne hvorfor han sang den dumme Stena Line sangen. Da lo alle godt av meg! Jeg måtte selvfølgelig demonstrere hva jeg mente ved å synge også siden de bare så dumt på meg. Så da lo de jo bare enda mer!

Jaa, meg og.. Jeg hadde jo vært på en båt som het Stena Line, kunne jo ikke tenkte meg at det skulle være noe annet! Heldigvis ble jeg bedre i engelsk. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med verdensdeler, jeg tror mange blander de med kontinenter, de er nemlig bare 6. Her, wiki.

Vel. Det er forskjell på kontinentalplater og verdensdeler. Det er 7 verdensdeler, og 6 kontinentalplater. Ikke bland inn kontinentalplater i snakket om verdensdeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...