Trampe Skrevet 8. desember 2007 #241 Del Skrevet 8. desember 2007 Jammen... hvorfor heter det gåsehud? :klø: Jeg har aldri sett en nuppete gås? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joker'n Skrevet 8. desember 2007 #242 Del Skrevet 8. desember 2007 The term "goose bumps" is therefore misleading: the bumps on the skin of a plucked goose technically do not qualify as piloerection even though this is where the term comes from. Wikipedia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #243 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg trodde fram til nylig at det var fem verdensdeler. Men det er jo det vi har lært så det er nye skolen som er teit.. Og det riktige er vel Afrika, Sør Amerika, Nord Amerika, Osceania, Asia, Europa og Antarktis. Jeg trodde inntil nylig at det het "Henning Olsen is". Også har jeg lært no nytt i dag: at det er Hennig Olsen is... Jeg måtte til og med google "Henning Olsen" og skjønte at det var sant da første treff var Hennig Olsen is. Det måtte jeg og hihi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #244 Del Skrevet 8. desember 2007 Jammen... hvorfor heter det gåsehud? :klø: Jeg har aldri sett en nuppete gås? Hvis du ribber en gås eller en høne så vil huden se akkurat ut som du ser ut når du har gåsehud. Derfra stammer uttrykket. Men som Joker'n henviser til er årsaken til menneskelig gåsehud ikke den samme som hos en plukket gås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #245 Del Skrevet 8. desember 2007 At Anne Grete Preus er/har vært mann som har kjønnsoperert seg- men det stemmer jo ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvina Skrevet 9. desember 2007 #246 Del Skrevet 9. desember 2007 Trodde ikke at det var så mange som trodde at det het Henning Olsen da jeg skrev her tidligere. Det er nesten som at vi burde laget en egen klubb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 9. desember 2007 #247 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 9. desember 2007 #248 Del Skrevet 9. desember 2007 Antarktis regnes nå som en verdensdel. Eh ... hm ... regnse Amerika som en forresten? Jeg trodde det var 7 jeg? Sør-Amerika som en og Nord-Amerika som en annen... Vanskelig å forklare denne, men jeg trodde naiv ble sagt på denne måten: najv (leses rett fram, ikke na-iv..).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 9. desember 2007 #249 Del Skrevet 9. desember 2007 Trodde ikke at det var så mange som trodde at det het Henning Olsen da jeg skrev her tidligere. Det er nesten som at vi burde laget en egen klubb Jeg kunne også vært med i den klubben.. Det er nok en veldig utbredt feil ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #250 Del Skrevet 9. desember 2007 Wilhelm Tell var... I Sveits liker de å tro det, men ingen har funnet noe mer bekreftelse på hans historiske eksistens enn Robin Hoods. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. desember 2007 #251 Del Skrevet 28. desember 2007 Er det ikke fem verdensdeler? Europa Amerika Afrika Asia Oseania Hvis det ikke er disse, hva er det da? :klø: De syv verdensdelene er: Europa Afrika Asia Oseania Nord-Amerika Sør-Amerika Antarktis Man lærer så lenge man lever . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. desember 2007 #252 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er bare tull. Svarte babyer er svarte også når de blir født. De kan muligens bli mørkere senere, men å si at de er relativt hvite er helt feil. Det med at drosjene har lys på når de er ledig husker jeg godt at jeg fant ut for tre år siden omtrent jeg også. Jeg tror det varierer faktisk hvorvidt de er hvit når de blir født og blir svart senere. Så det er ikke feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolce Skrevet 28. desember 2007 #253 Del Skrevet 28. desember 2007 Hennig Olsen... Både jeg, mamma og pappa trudde det var Henning frem til nå.... Trodde det i mange år jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. desember 2007 #254 Del Skrevet 28. desember 2007 Da jeg var veldig liten trodde jeg at blomstene gikk ned i bakken om kvelden og grodde opp igjen om morgenen. :ler: Det med blomstene trodde jeg også. Min far fortalte og en historie om at hagl var fiskeegg, men jeg husker ikke om jeg trodde på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 28. desember 2007 #255 Del Skrevet 28. desember 2007 Ehem, noen som kan forklare hva dieseldyr er? Så at det var nevnt tidligere i tråden, og det har jeg aldri hørt om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. desember 2007 #256 Del Skrevet 28. desember 2007 Er det ikke fem verdensdeler? Europa Amerika Afrika Asia Oseania Hvis det ikke er disse, hva er det da? :klø: Oseania? Det het Australia da jeg gikk på skolen... Ellers; har Antarktis blitt en verdensdel også nå? og Amerika er delt i nord og sør? Men det ER gulrot i gulrot kake ...? <avslører sine manglende kakebaker gener> Det er det. Det ER raspet gulrot i gulrotkake. Helt sant. Og jeg lærte på en eller annen amerikansk serie jeg så at mørke barn kan være lyse de første dagene. Altså at de mørkner. Der sa de i alle fall det. Jeg har trodd veldig mye rart, men nå kommer jeg ikke på noe. Mine to sorte nevøer var i hvert fall like lyse som mine egne barn da de ble født. Man så godt at de var negroide allikevel, men de var helt hvite i huden. Ah ... som i Sonja Hennig. <Klaske panne>. DA lærte jeg i vaffal noe nytt i dag også. Sonja Henie Jeg har en venninne som alltid kaller utdrikningslag for utrykningslag... Ellers trodde jeg helt til eg var ca seksten at beige uttaltes slik det skrives, og skjønte ikke at fargen "beige" altså var den samme som "beesj". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 28. desember 2007 #257 Del Skrevet 28. desember 2007 En venn av meg på 50 år trodde at chateauneuf de pape var en populær betegnelse på 3 liters papp vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ratatouli Skrevet 28. desember 2007 #258 Del Skrevet 28. desember 2007 Når man skal ta heis kan man tryke på pil opp eller pil ned alt etter hvilken retning man er på vei. Dette viste ikke jeg før min samboer forklarte meg det. I byen her jeg bor var det et kjøpesenter som het "huste vårt", og da jeg var liten og mamma sa hun skulle til huset vårt. Trodde jeg at vi hadde et eget hus i byen også. Da jeg hørte andre sine mødre som også reiste til huset vårt. Trodde jeg at alle hadde et eget hus i byen. På tv (nrk) sto/står det ofte at filmen er tekstet på side 777. La merke til at det altid var samme nummeret for hver film. Og tenkte for meg selv at det måtte være en ektremt stor side (når skulle de bla om til neste side?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 26. desember 2008 #259 Del Skrevet 26. desember 2008 *dytte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 26. desember 2008 #260 Del Skrevet 26. desember 2008 Det er 7 verdensdeler: Afrika Antarktis Asia Europa Nord-Amerika Oseania Sør-Amerika, ifølge Wikipedia. Fant nylig ut at en bekjent av meg trodde at 90-tallet - det er årene fra 81 til 89, og 80-tallet - det er årene fra 71 og 79, osv. Han mente det var akkurat lik som med århundre, hehe, altså, vi lever jo nå i 2008 men i 21th century. Ganske morsom misforståelse, synes jeg, og han er jo faktisk midt i 20-årene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå