Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg viste heller ikke det med lyset på taxi før for kanskje et halv år siden? :sjenert:

Noe ganske flaut var for ikke så lenge siden så satt jeg å så på idol sammen med flere andre. Jeg tror det var disco kveld. Også skulle Glenn synge Stayin' Alive. Jeg har alltid trodd at isteden for Stayin Alive så har de sunget Stena Line :tristbla::sjenert: Så midt under fremførelsen måtte jeg bare kommentere at jeg kunne ikke skjønne hvorfor han sang den dumme Stena Line sangen. Da lo alle godt av meg! Jeg måtte selvfølgelig demonstrere hva jeg mente ved å synge også siden de bare så dumt på meg. Så da lo de jo bare enda mer!

¨

Stena Line hadde en reklame på TV en gang hvor de brukte den sangen og sang "stena line" i stedet for "stayin' alive" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Broren min og jeg lider av det samme. :sjenert:

En relativt kresen venninne av meg spytta ut skolematen da vi andre opplyste henne om at leverpostei inneholder, ahem, lever. Dette var på ungdomsskolen.

En annen venninne trodde i fullt alvor at hunder ikke spiser kjøtt. Hun mistet ikke den illusjonen før hun var over 20. Hun ga seg ikke før etter en lang og heftig diskusjon, hvor høydepunktet var "hva tror du bikkjer spiser, da?!" "øøøøh... tørrfor?"

Selv var jeg i mange år overbevist om at prester i den norske statskirken ikke har lov til å gifte seg... :sjenert:

Jeg studerte med en som ikke spiste skoleboller fordi hun ikke likte egg... Hun kunne bare spise det som var rundt egget. Hun var da 22 år, og ikke pokker om det var mulig å få henne til å innse at "egget" faktisk var vaniljekrem og ikke en eggeplomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trodde jeg også når jeg var en 6-7 år. Det var det året den båten, var det ikke en Stena-Line båt? Var i ei fæl ulykke, en brann og noen greier tror jeg. Var iallfall på 90-tallet. Jeg kobla den sangen og den båten,jeg...

Den het Scandinavian Star...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvithette
Hvorfor gjør de ikke det egentlig.. ? :sjenert:

Det var meningen å quote det med isbjørner og pingviner.. men 2 sek etter at jeg sendte skjønte jeg det.. hohoho :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var veldig liten trodde jeg har folk som "ble skilt" ble til trafikkskilt! :rodme: Jeg tenkte at det måtte være en trist sjebne og lurte på om trafikkskiltene jeg så var noen jeg kanskje kjente... :legrine:

Haha, det trodde jeg også! Vikeplikt-skilt faktisk! :ler:

Skal innrømme at det er ca 1 år siden jeg sa til mamma, "kan vi ikke bare dra innom " E-kjøp" å kjøpe den lampen da?"

Mamma: "Det heter El.kjøp "Silmarill" ikke E-kjøp" *mamma lo litt da*

Jeg trodde det het Elg-kjøp.... Vet ikke helt hvorfor, men jeg så for meg noe om at siden det var en norsk butikk, og man har elger i Norge, så passet det vel da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde Madonna var fra England, og har fremdeles problemer med å forestille meg at hun er amerikansk. Og jeg trodde hun var like gammel som mormor (som nå er 84!)

Og jeg har trodd helt til nå at Madonna var fra Irland :fnise: Har ikke peiling på hvorfor jeg har innbilt meg det, for egentlig så hører jeg jo godt at hun ikke snakker med irsk aksent... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Søstera min trodde i voksen alder at stedet Grong uttaltes Grogn.. :fnise:

Det er det mange som tror :fnise: Er du fra området? Jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Er det ikke fem verdensdeler? :ler:

Europa

Amerika

Afrika

Asia

Oseania

Hvis det ikke er disse, hva er det da? :klø:

Vi lærte at disse fem var verdensdelene den gangen jeg gikk på skolen. Verden har visst forandret seg siden det.

Jeg trodde inntil nylig at det het "Henning Olsen is". :sjenert:

Jeg er også en av dem... Jeg husker jeg oppdaget det da jeg var på kafè og ble sittende å se på et digert Hennig Olsen-reklameskilt. Jeg flirte godt av den pinlige "skrivefeilen" - også på et digert lysskilt, da, gitt! :ler: Hun jeg var der sammen med lo godt, hun også, og hun var mye eldre enn meg. Da var jeg rundt 25 år... Jeg måtte se veeeldig mange Hennig Olsen-reklameskilt før jeg innså at det var jeg som hele tiden hadde tatt feil. :sjenert:

Jeg trodde i mange år at det het Iman.

Det er kona til David Bowie, det ;)

Jeg skjønte ikke bæret da vi hadde min svoger og svigerinne på middagsbesøk, og hun spurte om noen kunne sende Guatemala'en. Det hun ville ha var Guacamole. Det verste var at svoger like etterpå også gjerne ville smake på Guatemala'en... :fnise:

Samme svgerinne bruker ordet prinsipper når hun mener premisser og omvendt.

Frem til jeg var rundt 18 skjønte jeg ikke hvorfor man kalte det "gåsehud." :klaske:

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...