Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten så trodde jeg at hovedveien het hodeveien. Tenkte at siden hovedveien er en viktigere vei enn småveiene, så ble den kalt hodeveien. For mennesker kan jo ikke fungere uten hode, altså er hode viktigere enn resten av kroppen, og derfor var det helt logisk at viktige veier ble kalt hodeveier.

Jeg var også helt sikker på at å pante flasker var å plante dem. Så mamma spurte om jeg gadd å pante flaskene en gang, og jeg tok dem med meg og sprang ut i hagen og gravde tuten ned, slik at de stod med bunnen opp.. Jeg skulle jo plante dem;-)

Broren min trodde det fantes en konge som het Kurs da de snakka om bedrifter som var gått konkurs på radio og tv. Han hadde hørt om Kong Olav, men ikke om Kong Kurs ;) Og så trodde han at det het Fortball og ikke fotball. Ballen går jo fort, ikkesant!

Kom til å tenke på en gammel tråd der en bruker spurte hva det betyr når noen avslutter en setning med "hadde Einar sagt".

Det folk sier er jo faktisk "hadde jeg nær sagt".

Da jeg var veldig liten trodde jeg har folk som "ble skilt" ble til trafikkskilt! :rodme: Jeg tenkte at det måtte være en trist sjebne og lurte på om trafikkskiltene jeg så var noen jeg kanskje kjente...

:ler:

Jeg lærte noe nytt nå - jeg visste heller ikke hvordan "atelier" uttales...

Og jeg lærte for to uker siden hvordan "yatch" uttales. Samboeren min snakket om en "jåt", og jeg spurte hva i all verden han snakket om - "den båten!!" - og jeg syntes han var ganske teit som syntes det var så opplagt, og tenkte det var noe greier de hadde oppi Finnmark, en sjark eller noe. :flau:

Ellers har jeg hørt mye feil på sangtekster, men jeg husker ingen akkurat nå. Samboeren synger "Maggie, Maggie yooooou" når han skal synge sangen Beggin' med Madcon - jeg har ikke sagt noe enda, for det er så morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to over her forstod jeg ikke... hva er å gjøre satsen? :klø:

Sats kaller man det man bruker for å lage hjemmebrent... Det lukter skikkelig gjær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten kalte jeg øks for høks for den var jo til å hugge med...

I dag hører jeg stadig folk snakke om legimitasjon (Legitimasjon)

Og en dame jeg kjenner snakker stadig om interniør (Interiør)

Og venninna til modern sier ritsj ratsj (om borrelås)

Og for noen år siden var det veldig inn å si Bernå-saus (Bernaise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladeis er jo et fint ord ikke sant?

Har aldri hatt problemer med ordet før jeg skulle LESE det. Da fikk jeg det helt konsekvent til å bli sjokolaDEIS. Jeg skjønte jo overhodet ikke hva det var snakk om.

Broren min og jeg lider av det samme. :sjenert:

En relativt kresen venninne av meg spytta ut skolematen da vi andre opplyste henne om at leverpostei inneholder, ahem, lever. Dette var på ungdomsskolen.

En annen venninne trodde i fullt alvor at hunder ikke spiser kjøtt. Hun mistet ikke den illusjonen før hun var over 20. Hun ga seg ikke før etter en lang og heftig diskusjon, hvor høydepunktet var "hva tror du bikkjer spiser, da?!" "øøøøh... tørrfor?"

Selv var jeg i mange år overbevist om at prester i den norske statskirken ikke har lov til å gifte seg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessmira

Jeg har alltid trodd at medisterkaker og kjøttkaker er det samme. For her sier vi kjøttkaker om medisterkaker.

Men det var vist ikke riktig, fikk vite det for ca 1 mnd siden.. så har litt problemer med det der ennå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var veldig liten husker jeg at mamma hadde dukkebeier i skapet på badet og skjønte ikke hvorfor jeg ikke fikk lov til å bruke dem på dukkene mine. Det var selvfølgelig Saba-bind av den "gode", gamle typen.

Jeg fant Tampax i mammas skap da jeg var fem, pakket dem ut og trodde det var en slags nyttårsraketter (snora var liksom lunte), tok dem med ut til vennen mine, vi tente på med fyrstikker som vi hadde rappa - men det smalt ikke, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg helt fram til i fjor at dieseldyr var noen fantasidyr.

Jeg husker godt at mamma og pappa fortalte at en venn hadde fått dieseldyr på tanken. Og at vi måtte passe oss så ikk vi fikk dieseldyr på tanken på båten vår. Jeg fikk til og med forklaringen om hva dieselsyr er, men tenkte bare at nå fantaserer dem, dette kan ikke stemme....

Helt til jeg lærte mer om dieseldyr ifjor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde, inntil for ett par år siden, at Swaziland ikke var ett ordentlig land men ett tulleland som bare fantes i eventyr og sånn. Det ble en ganske pinlig affære da en venninne fortalte meg om en annen venninne av oss som hadde fått seg en kjæreste derfra. Jeg hevdet hardnakket at det ikke var mulig i og med at Swaziland bare var ett fantasiland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før visste jeg ikke at skyene beveget seg. Jeg trodde de bare forduftet, på en eller annen måte ;p Og det verste er at det var ikke før i 9. klasse ellernoe jeg fant ut av hvordan det egentlig var.

Jeg visste heller ikke før inntil nylig at Copenhagen er det engelske navnet på København - Jeg trodde Copenhagen var en egen by.

Jeg er flink til å lage gode førsteinntrykk - som f. eks ved dette innlegget, haha :D

Endret av timi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg at det var trærne som laget vinden. De beveget seg jo. Så uten trær ingen vind. Pokkers trær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min (18) trodde inntil nylig at pølser var tarmene til grisen + innhold. For det var jo laget av tarmer, ergo også tarminnholdet. Han er ellers en utrolig smart fyr, så veldig overraskende med denne overbevisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme da jeg fant ut at Madonna og Michael Jackson var amerikanske. I mitt hode stod de og vinket til meg borte i Asia et sted (i mitt indre kart).

Jeg trodde Madonna var fra England, og har fremdeles problemer med å forestille meg at hun er amerikansk. Og jeg trodde hun var like gammel som mormor (som nå er 84!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min trodde at pastaen vokste på pastatreet.

Det var en episode av barne-tv da jeg var liten hvor de hadde et pastatre. Kanskje hun har sett det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...